آیت‌الله عابدینی در دیدار اعضای کانون وکلای استان قزوین:

کدخبر: 2722

آیت‌الله عابدینی به پرونده هفت‌سنگان اشاره و یادآور شد: بنده به آن‌هایی که می‌گویند در هفت‌سنگان زمین‌خواری صورت نگرفته، التماس می‌کنم «قانوناً» و «شرعاً» بنده را قانع کنند که در هفت‌سنگان زمین‌خواری صورت نگرفته است!

به گزارش سرویس سیاسی قزوین خبر؛ آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در دیدار اعضای کانون وکلای استان قزوین اظهار کرد: فرقان یکی از موضوعات مطرح شده در قرآن است که اهمیت بسیار بالایی دارد چرا که با برخورداری از آن، انسان صاحب قدرت تشخیص حق از باطل می‌‌شود.

وی با بیان اینکه امام صادق (ع) کسانی که در مقام قضاوت قرار می‌گیرند را به چهار دسته تقسیم کرده‌اند که سه دسته از آن ها دوزخی می‌شوند، تصریح کرد: قاضیانی که دانسته حکم ناحق می‌دهند، قاضیانی که نادانسته حکم ناحق می‌دهند و قاضیانی که نادانسته حکم حق می‌دهند! وارد جهنم می‌شوند و تنها آن‌هایی که دانسته حکم حق می‌دهند وارد بهشت می‌شوند.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین با اشاره به آیاتی از قرآن در خصوص اهمیت تقوا تأکید کرد: اهل تقوا بودن انسان را به جایگاهی می‌رساند که از خطر نفوذ شیاطین دور می‌مانند و این مهم لازمه کار حوزه قضاوت و وکالت است.

امام جمعه قزوین ارتباط با اهل ایمان و ذکر را یکی دیگر از تأکیدات خداوند معرفی کرد و افزود: بهترین انسان‌های اهل ذکر و اهل تقوا ائمه اطهار (ع) هستند که امروز با بهره‌گیری از فرمایشات آن‌ها که در احادیث، روایات و کتب به جای مانده از آن‌ها وجود دارد، می‌توانیم سلامت معنوی خود را حفظ کنیم.

وی در ادامه با تأکید بر اینکه یکی از علل سوء استفاده‌های برخی مسئولان و تعدی آن‌ها به بیت‌المال ناشی از عدم ارتباط با انسان‌های باتقوا و اهل ذکر است، خاطرنشان کرد: بسیار ناراحت کننده است که عده‌ای از فرصت‌های شغلی خود سوء استفاده کرده و اقدام به چپاول بیت‌المال می‌کنند، در حالی که به واسطه شغلی که دارند باید حافظ منافع مردم و بیت‌المال باشند.

آیت‌الله عابدینی به پرونده هفت‌سنگان اشاره و یادآور شد: بنده به آن‌هایی که می‌گویند در هفت‌سنگان زمین‌خواری صورت نگرفته، التماس می‌کنم «قانوناً» و «شرعاً» بنده را قانع کنند که در هفت‌سنگان زمین‌خواری صورت نگرفته است!

نماینده ولی فقیه در استان قزوین در این خصوص ادامه داد: برخی از مسئولان و مدیران در سطح کشور می‌گویند اگر روشن‌گری‌ها و اطلاع‌رسانی‌ها در پرونده هفت‌سنگان صورت نمی‌گرفت، امیدی به بازگشت زمین‌ها وجود نداشت اما امروز امید داریم که زمین‌ها به بیت‌المال باز خواهد گشت.

وی با تأکید بر اینکه باید همه در مقابل زیاده‌خواهان، متعدیان به بیت‌المال و سوء استفاده کنندگان از جایگاه شغلی بایستند، افزود: متأسفانه وقتی کسی به تنهایی در این راه قدم بر می‌دارد، با برچسب‌هایی نظیر تندرو محکوم می‌شود و لازم است همه اقشار مردم در این امر وحدت و همدلی داشته باشند.

 

انتهای پیام/ پایگاه اطلاع رسانی امام جمعه قزوین

ارسال نظرات

آخرین اخبار