سجاد عنایتی

کدخبر: 2709

می توان با کمک کردن به مردم عراق و گسترش موکب ها و فعالیت آنها این مورد را نیز تحقق بخشید تا همچنان مردم محترم عراق از خدمت رسانی به زوار اربعین خوشحال باشند.

چندسالی است که بحث پیاده روی نجف به کربلا در ایام اربعین حسینی در کشور ما و حتی مناطق دیگر جهان با شور و شوق زیادی دنبال می شود و هر سال زائرین زیادی توفیق حضور در این همایش بزرگ حسینی را پیدا می کنند،  آن هم در شرایطی که کسی شاید تصور نمی کرد که در قرن 21 که دیگر کمتر کسی برای طی مسافتی حتی از احشام استفاده کند ، مسافتی حدود 80 کیلومتر با پای پیاده طی شود.

مطمئنا پذیرایی از دل و جان مردم عراق در این مسیر و موکب های متعدد آنها را می توان از جذابیت های این مسیر دانست ، پذیرایی که بدون هیچ چشم داشتی و فقط به خاطر زوار امام حسین(ع) انجام می شود.

با این شکل گیری این موج عظیم هر ساله هم وطنان ما با کاروان های زیارتی مختلف عازم کشور عراق می شوند تا در این همایش بزرگ شرکت کنند؛ در کنار این کاروان های چند سالی است برخی نهاد های و مجموعه های فرهنگی نیز با صرف هزینه های زیادی اقدام به برپایی موکب های مختلف در مسیر پیاده روی کرده اند ،که اتفاقا این موکب های با توجه به شکل و شمایل ایرانی پسند و سرویس دهی بهتر و داشتن امکانات رفاهی بیشتر بسیار مورد توجه زائرین ، مخصوصا ایرانی قرار گرفته است .به طوری که در هیچ ساعتی از شبانه روز در طول زمان پیاده روی ،از جمعیت زیادی که در این موکب ها گرد هم آمده اند کاسته نمی شود.

این موضوع باعث می شود موکب های مردم عراق که با تمام عشق و علاقه برپا شده و با التماس از زائرین خواهش میکنند که پذیرای آنها باشند ، گاهی اوقات مورد کم لطفی قرار می گیرد.

البته شکی نیست که هر ساله به این جمعیت انبوه عاشقان امام حسین(ع) در پیاده روی اضافه خواهد و نیاز به فراهم کردن شرایط بهتر برای خدمت رسانی به زوار می باشد، ولی می توان با کمک کردن به مردم عراق و گسترش موکب ها و فعالیت آنها این مورد را نیز تحقق بخشید تا همچنان مردم محترم عراق از خدمت رسانی به زوار اربعین خوشحال باشند.

 

ارسال نظرات

آخرین اخبار