قزوین خبر ، بررسی می کند

کدخبر: 645

انواع ماساژها با عناوینی چون شکلات، شیر وعسل و ماساژهای تایلندی و ... همگی با ارائه الگوهای غربی موجب تخریب عفت عمومی جامعه، قبح زدایی و عادی سازی بعضی روابط در سطح جامعه می شود.

به گزارش سرویس اجتماعی قزوین خبر؛ زن به عنوان نماد حیا،عفت و زایش، همواره در طی تاریخ مورد توجه بوده است تا آنجا که از جنبه عقیدتی، فطرت و اخلاق سفارشات و تاکیدات فراوانی جهت حفظ و حراست لطافت و زیبایی های وی انجام شده به گونه ای که زن به عنوان گوهر آفرینش، تنها برای همسر آن هم در خلوت اجازه بروز زیبایی هایش را دارد.

در این میان همواره ، گروه ها و فرقه هایی وجود داشته اند که منافع خود را در ظهورو تجلی این زیبایی ها  یافته اند و برای دستیابی حداکثری به خواسته های خود از هیچ اقدامی کوتاهی نکرده اند تا آنجا که امروز شاهد تبدیل این موجود گرانبها به کالای ابزاری از سوی غربیان شده ایم.

غرب در نگاه مادی و طمع ورز خود به جنس زن، او را به بهانه های واهی به کارناوال های خیابانی و رسانه ای کشانده است که در عمل چیزی جز لگد مال شدن شرافت و عزت انسانی وی را نمی بینیم.

نکته مورد توجه در حفظ حیای زنانه به خصوص برای یک زن مسلمان نه صرفا به جهت اهداف سیاسی بلکه از سوی دین، عقیده و فطرتی که میل به پوشش دارد مورد اهمیت قرار می گیرد.

در نگاه بومی این قضیه، به سالن های آرایشی برمی خوریم که بعضی با داشتن مجوز از اتحادیه و برخی دیگر بدون دریافت پروانه، اقدام به ارائه خدماتی خلاف شرع، قانون و حیای زنانه کرده اند که این  مساله زنگ خطری برای جامعه اسلامی و زن مسلمان ایرانی به شمار می رود؛ چرا که در بررسی و ریشه یابی بسیاری از مشکلات شخصی روانی و معضلات اجتماعی با تاثیرگذاری این خدمات آرایشی و ظهور و بروز آن در جامعه و ارائه ی آن برای نامحرمان مواجه می شویم.

کاهش اعتماد به نفس و معضلات روانی به عنوان یکی از مهم ترین آسیب های تبلیغات رسانه های غرب، بهانه ای برای گرایش هرچه بیش تر بانوان به سمت خدمات ناشایست سالن های آرایشی می باشد که زینت بخشی زنان و به دنبال آن نمایش و بروز زیبایی ها برای نامحرمان در عرصه عمومی منجر به مشکلات اجتماعی بسیاری چون افزایش آمار طلاق، خیانت، چشم و هم چشمی ها و سرد شدن روابط خانوادگی و...می شود.

متاسفانه چند سالی است که از رواج اپیلاسیون کامل بدن در آرایشگاه ها می گذرد در حالیکه این اقدام صراحتا از سوی مراجع تقلید حرام اعلام شده است.

یکی از پزشکان استان در این خصوص گفت: در دنیای پزشکی زمانی جواز لمس و رویت ژنیتال بانوان از سوی پزشک هم جنس داده می شود که بحث اضطرار و درمان بیمار در میان باشد، این در حالیست که بسیاری از آرایشگران اعم از کسانی که مجوز دارند یا ندارند به راحتی و بدون وجود هیچ گونه ضرورتی اجازه ی رویت و لمس عورت هم جنسان را به خود می دهند که متاسفانه شاهد تبعات مخرب این اتفاق در بعضی آرایشگاه ها بوده ایم که حیازدایی یکی از اصلی ترین عواقب آن به حساب می آید.

این پزشک در بیان مضرات این امر توضیح داد: تحریک اعصاب پوست به دلیل کشش شدید و دردناک این عمل موجب آسیب رسانی به بافت های پوستی می شود، علاوه بر آن طبق گزارشات حاصله، عدم رعایت نکات بهداشتی منجر به عفونت های شدید تناسلی در بسیاری از بانوانی که تحت اپیلاسیون قرار گرفته اند شده تا آن جا که در بعضی موارد پزشک مجبور به برداشتن بخشی از آلت تناسلی می شود که موارد این چنین منجر به شکایت همسر و به دنبال آن طلاق نیز شده است.

وی ارائه ی ماساژهای مختلف در این سالن های آرایشی را برگرفته از تبیلیغات ماهواره ای خواند و ابراز داشت: انواع ماساژها با عناوینی چون شکلات، شیر وعسل و ماساژهای تایلندی و ... همگی با ارائه الگوهای غربی موجب تخریب عفت عمومی جامعه، قبح زدایی و عادی سازی بعضی روابط در سطح جامعه می شود.

این مسئول در پایان به نمایندگی از جامعه پزشکان، تمام این قبیل اقدامات را تهدیدی برای سلامت بانوان اعلام کرد.

انتهای پیام/

  • یاس کبود 3 0 پاسخ

    باید بابرخورد جدی قانونی مانع ترویج اینگونه بی حیایی ها شد تا بیشتر از این جامعه آلوده نشداست.

ارسال نظرات

آخرین اخبار