گزارش قزوین خبر از نیمه شعبان سال 94:

کدخبر: 882

حجت الاسلام والمسلمین حیدری کاشانی: حکومت آخرالزمانی نیازمند گوشه نشینی و تضرع صرف نیست بلکه می بایست با تبدیل کردن این حکومت به یکی از ابرقدرت های جهان، زمینه را برای ظهور حضرت فراهم کرد، چراکه "خوف از جان" یکی از مهم ترین علت های غیبت به شمار می رود و این باید غیرت بچه شیعه را به جوش آورد.

سرویس مذهبی قزوین خبر گزارش می دهد:

از چند روز قبل از رسیدن به نیمه شعبان، تبلیغات در جاهای مختلف دیده می شد؛ از اتوبوس های شرکت واحد گرفته تا مغازه ها و مساجد محل و سر چهار راه ها.

برای یکی از بزرگ ترین شب های خدا که بزرگان، شب قدر دوم می خوانندش باید هم چنین شلوغ و پرصدا تبلیغ کرد که همه بدانند: " ساده گرفته ایم آمدنش را ..."

خوش خیالانه هر وعده نماز که می شود کنار جمع کردن سجاده، دعای فرجی هم زمزمه می کنیم، گاهی توفیق شود کمیلی و ندبه ای و گاهی هم که سخت دلتنگ آرزوهایمان می شویم سری به آقا می زنیم و دست آخر هم باورمان می شود شیعه هستیم.

آنقدر صبور می شود مولا که گاهی از ذهن خودمان هم محو می شود صحنه گناه.

سحرگاه نیمه شعبان سال  ه.ق255، لحظه میلاد مولودی ست که از همان ابتدا برای شیعیانش قنوت اشک گرفت  و جای ما هفته ای دو بار توبه کرد، مولایی که یکی از القابش "شرید" است؛ واژه ای که در زبان فارسی، " آواره و دربه در" معنی شده؛ و وای بر غیرت شیعه که گاهی موج دجال وار زمان چنان مبهوتش می کند که چون 1300 و اندی  سال پیش روی کوهی می ایستد و زمین کربلا را نگاه می کند و حقیقتا هم خوب اشک می ریزد !

خوب است...

چراغانی ، دود اسپند ، کاغذ رنگی و شربت خوب است؛ اما یادمان باشد که این ها برای ما مولا نمی شود، آری، باید زمین و آسمان را ریسه ی شادی زد از میلاد آخرین بهانه ی تنفس عالم، اما کدام شربتی می تواند کمی از دردهای دل آقا را مرهم شود؟

جشن باشد، صدقه باشد، احیا هم باشد....

احیای نیمه شعبان که چندسالیست به عنایت خاص حضرت عصر، در شهر رنگ و بوی مهدوی به خود گرفته، امسال برای یازدهمین سال متوالی در مسجد ولایت قزوین و به همت هیئت خادمان مهدی (عج) برگزار شد.

شبی که صدها زن و مرد، پیر و جوان آمدند؛ با همه ی خاک خوردگی ها آمدند تا بگویند : ارباب ؟ مرا هم دریاب...شاید روزی به کارت آمدم.

و هرکس که حضور یافته بود خوب می دانست که آقا کارت دعوت اختصاصی برایش فرستاده و همین شرمندگی اش را بیشتر می کرد، که هنوز امیدی هست، راهی هست...و نباید ساده گرفت این آمدن را...

حجت الاسلام والمسلمین حیدری کاشانی، ازجمله کارشناسان مذهبی و برجسته صداوسیما، مسئول کانون طلیعه ظهور قم و استاد حوزه و دانشگاه طی مراسم سخنرانی احیا گفت:

" جوان شیعه برای شناخت و معرفت امام خود باید با قرآن انس داشته باشد که متاسفانه امروز این پیوند به هیچ وجه قابل قبول نیست چراکه جوان و نوجوان ما حاضر است ساعت های متمادی در هیئت سینه زنی کند اما دقایقی را برای قرائت قرآن و تدبر در آن صرف نمی کند.

حب اهل بیت یکی از بهترین راه های ایجاد ارتباط هرچه بیشتر میان شیعیان و قرآن است، آیات بسیاری در باب امام علی، حضرت فاطمه، امام حسین و امام زمان وجود دارند که از طریق معرفی آن ها می توان این پیوند را ایجاد کرد.

تا امروز حدود 270 آیه را مربوط به حضرت صاحب الزمان دانسته اند که به "آیات المهدی" شهره هستند، علاوه برآن سوره هایی در قرآن نیز با محوریت آن حضرت نازل شده اند که "سوره المهدی" نام گرفته اند.

یکی از معروف ترین این سوره ها سوره مبارکه "فجر" است که از طرفی هم در شان امام حسین و هم در شان امام زمان آمده است، بزرگان این سوره را ترکیبی از دوبال سرخ حسینی و سبز مهدوی دانسته اند که چنگ زنی به آن هر شیعه ای را از تمدن شیطانی رها می سازد.

در این سوره شریفه به "سپیده دم ظهور حضرت" و "شکسته شدن شب ظلمانی غیبت" اشاره شده که این زمان ، دوران اتمام حکومت های شیطانی و شکست آن ها خواهد بود، برای همین است که در سحرگاه نیمه شعبان سال 255 ه.ق ضجه شیطان بزرگ از میلاد آخرین حجت خداوند تمامی شیاطین را جمع کرد و از آن پس انحراف در دین، ایمان و اخلاق مردم و نیز نسل کشی به عنوان مهم ترین اهداف تمدن های شیطانی قرار گرفت.

یکی از مهم ترین پیام های معرفتی سوره فجر چنین است که مردم تا مادامی که دست در دست رهبر رحمانی زمانه داشته باشند از هر گزندی در امان هستند اما رها کردن او و پیروی از حکومت شیطانی هم عصر، فرجامی جز تباهی ندارد؛ بنابراین امروز علاوه بر کمیل و ندبه خوانی می بایست به یک انتظار فعال و پویا رسید، انتظاری که حجت و نایب عصر امام زمان را می شناسد و در حمایت او دست در دستش می گذارد.

حکومت آخرالزمانی نیازمند گوشه نشینی و تضرع صرف نیست بلکه می بایست با تبدیل کردن این حکومت به یکی از ابرقدرت های جهان، زمینه را برای ظهور حضرت فراهم کرد، چراکه "خوف از جان" یکی از مهم ترین علت های غیبت به شمار می رود و این باید غیرت بچه شیعه را به جوش آورد.

مهدی یاور حقیقی نه تنها در راه امام زمانش است، بلکه در دوران غیبت مبارزه ای جدی علیه دشمن روزگار ایفا می کند و به مرتبه "نفس مطمئنه" که در این سوره به آن اشاره شده دست می یابد.

شهید "حسن تهرانی مقدم" پدر علم موشکی ایران، یکی از سرشناس ترین مهدی یاوران زمان به شمار می رود چرا که ایشان با تمام وجود برای ابرقدرتی ایران و مجهز شدن حکومت اسلامی تلاش کرد و در نهایت به شهادت رسید.

خداوند در قرآن کریم به سه تمدن به عنوان اصلی ترین تمدن های شیطانی تاریخ اشاره کرده است که " عاد، ثمود و آل فرعون" آن سه قوم مشهور به شمار می روند، دو ویژگی بارز این تمدن ها، سرکشی و طغیان در سرزمین های دیگر و ایجاد فتنه و خون ریزی در آن هاست که این اعمال در تمامی تمدن های شیطانی مشاهده می شود.

امروز داعش یکی از مصداق های تمدن شیطانی روزگار است که فجایعی به مراتب بدتر از واقعه " حره" را رقم می زند، آنچنان که امام صادق (ع) فرموده بودند که شیعیان ما را از واقعه حره آگاه کنید که در آخرالزمان وقایعی به مراتب سنگین تر از آن رخ می دهد؛ اگر امروز نسل شیعه به بهانه لذت جویی، راحت طلبی و رهایی از تحریم ها دست از دست رهبر حسینی خود بردارد گرفتار بلایای به مراتب وحشیانه تر از حره می شود.

جوان شیعه باید حواسش باشد که در معرفت شناسی به امام خود از دشمن عقب نماند چراکه امروز کلاس های عمیق مهدویت توسط صهیونیسم و برای غلبه بر شیعیان برگزار می شود و این جای تاسف دارد اگر در مقابل ما حرکتی برای کسب این شناخت انجام ندهیم.

نیمه شعبان، شب استغفار است، استغفار از تمامی گناهانی که هاله ای بین ما و آن حضرت شده است."

پس از پایان سخنرانی حجت الاسلام حیدری کاشانی مراسم دعای کمیل و مناجات سحرگاهی شروع می شود البته قرائت دعای آل یاسین دل ها و چشم ها را برای عشق بازی دوباره با معبود آماده کرده است.

در کمیل استغاثه می شود که " خداوندا ببخش بر من گناهانی که پرده عصمتم را درید

ببخش بر من گناهانی که بلا نازل می کند

ببخش برمن گناهانی که موجب تغییر نعمات می شود..."

و خدا می داند کدامین گناه سعادت حضور در سامرا و کربلا را در چنین شبی سلب کرده است.

قرآن ها مقابل چهره باز می شود، قرآن و 14 معصوم واسطه می شوند میان هرآنچه کردیم و هرآنچه که می خواهیم انجام دهیم.

خدا را به یگانگی و طهارت عزیزانش قسم می دهیم و قول هایی زیرلب که انشاالله تا همیشه پابرجا باشد.

 

انتهای پیام/

 

ارسال نظرات

آخرین اخبار