در استقبال از ماه مبارک رمضان

کدخبر: 898

این برنامه، پنج شنبه 21 خرداد ماه از ساعت 20/30 شب همراه با اقامه نماز مغرب و عشا، قرائت قرآن، روایتگری حاج عظیم ابراهیم پور از راویان دفاع مقدس، مداحی حاج مهدی مبینی پور و دعای کمیل در تپه نورالشهدا برگزار می شود.

محمد خورشیدی، مسئول برگزاری مراسم " پیشواز باران"  در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی قزوین خبر با اشاره به اهداف برگزاری این برنامه گفت: "پیشواز باران" عنوان مراسمی است که برای ششمین سال متوالی در تپه نورالشهدا ( مقبره شهدای گمنام فدک) برگزار می شود.

وی توضیح داد: سه سال ابتدایی، این برنامه به عنوان شب لیله الرغایب در آخرین شب جمعه ماه رجب برگزار می شد و امسال به عنوان ششمین سال در آخرین شب جمعه ماه شعبان و در استقبال از ماه رمضان انجام می شود.

خورشیدی استقبال و حضور مردم را گسترده خواند و ابراز داشت: حضور مردم از همان سال نخست پررنگ و باشکوه بود و در تمام سال ها اتوبوس های در نظرگرفته شده تکمیل می شد.

این مسئول، ارائه سبک های متفاوت روایتگری را از جمله دیگر اهداف برگزاری این مراسم دانست و تشریح کرد: اجرای روایتگری در سبک های متفاوت برای عموم مردم که همواره برای دانشجویان و دانش آموزان برگزار می شد از دیگر قسمت های این مراسم به شمار می رود که سال های اولیه با حضور جناب میرغفاری،جوشقانی انجام می شد.

مسئول برگزاری مراسم " پیشواز باران"، با بیان اینکه هیئت انصارالصلاه نخستین مجری این برنامه می باشد، اظهار داشت: خوشبختانه به دنبال آن استان هایی چون مشهد، گیلان و لرستان اقدام به برپایی مراسم استقبال از ماه مبارک رمضان کردند.

وی ضمن اشاره به اینکه این برنامه به صورت خودجوش از سوی هیئت انصارالصلاه و البته با کمک سازمان های مختلف اجرا می شود، گفت: هیئت های مختلف می بایست وارد عملیات های متفاوتی شوند چراکه پتانسیل ها باید در مراسمات مختلف به کار گرفته شود.

لازم به ذکر است که این برنامه، پنج شنبه 21 خرداد ماه از ساعت 20/30 شب همراه با اقامه نماز مغرب و عشا، قرائت قرآن، روایتگری حاج عظیم ابراهیم پور از راویان دفاع مقدس، مداحی حاج مهدی مبینی پور و دعای کمیل در تپه نورالشهدا برگزار می شود.

عموم مردم می توانند راس ساعت 19/30 با حضور در  میدان های میرعماد و جانبازان از اتوبوس های شرکت واحد که برای نقل و انتقال زائران شهدا در نظر گرفته شده است استفاده کنند.

 

انتهای پیام/

 

ارسال نظرات

آخرین اخبار