کدخبر: 875

حقیقت فعالیت امام خمینی(ره) اینگونه بود که افراد صالح مسؤولیت هایی را درکشور به دست بگیرند تا زمینه برای ظهور امام زمان فراهم شود.

به گزارش سرویس فرهنگی قزوین خبر، حجت الاسلام علی معبودی نماینده ولی فقیه سپاه صاحب الامر(عج) قزوین طی مراسمی که در مسجد مسلمیه برگزار شد ضمن تبریک اعیاد شعبانیه و ولادت امام زمان(عج) گفت: بهار حقیقی با حضور امام زمان (عج) تجلی پیدا می‌کند و تا زمانی که حجت ظهور نکرده شادی حقیقی بوجود نمی‌آید البته این بدان معنی نیست که ما از شادی دوری کنیم بلکه ترجمه ای از احوال مومنان پس از ظهور است، چرا که ان شاء الله پس از ظهور درخواهیم یافت که وجود امام عصر(عج) برای مسلمانان جهان چه نعمت بزرگی بوده که تا کنون از آن بی بهره بودیم.

وی افزود: در بین فعالیت های بزرگ امام خمینی(ره) که همگی شایان تقدیر است رفتاری از ایشان وجود دارد که با امام زمان (عج) ارتباط بسیاری دارد و آن ارائه ترجمه صحیح از انتظار است.

نماینده ولی فقیه در سپاه صاحب الامر(عج) قزوین با تقسیم بندی انوع انتظار در مردم اظهار کرد: ما دو انتظار داریم یک دسته انسانها انتظار بدون فراهم سازی و مقدمه چینی برای ظهور را می‌پسندند و آن را سرلوحه رفتار خویش قرار می‌دهند و دومین دسته کسانی هستند که با توجه به فعالیت ها و وظایف خود انتظار فرج می‌کشند و در حقیقت این رفتار ترجمه صحیح و درست از انتظار است.

حجت الاسلام معبودی با اشاره به این که انتظار یعنی به معنای پویایی و حرکت است، ابراز کرد: عقاید اشتباه برخی مردم امنیت جامعه را به خطر می‌اندازند، بعضی به اشتباه در صدد این هستند که جامعه را پر از ظلم کنند و در هر خانه ای معصیت برقرار کنند تا ظهور نزدیک شود در نظر این افراد انتظار یعنی نشستن سکوت اقدامی نکردن.

این مسئول در ادامه با بیان این نکته ، که تصور غلط رایج در افکار عمومی است که باید فساد عالم گیر شود تا امر ظهور و فرج محقق گردد، اضافه کرد: اما دسته دوم که مورد تایید امام خمینی (ره) است انتظار را اینگونه می‌بیند که انسان باید با بدی و کژی مقابله کند و نباید اجازه دهد که فساد در عالم همه گیر شود. نداشتن مسؤولیت از نظر امام مردود است و در حقیقت فعالیت امام خمینی(ره) اینگونه بود که افراد صالح مسؤولیت هایی را درکشور به دست بگیرند تا زمینه برای ظهور امام زمان فراهم شود.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین با ذکر شروط انتظار واقعی تصریح کرد: نخستین شرط انتظار، آمادگی کامل است باید خود را از نظر فردی روحی فکری و عمومی برای پذیرش حق و حقیقت آماده کنیم و در حقیقت از پیش منتظر تمامی اتفاقات و مشکلات این مسیر باشیم تا طی کردن این مسیر برایمان آسانتر باشد و در نهایت جامعه آماده مقابله با ظلم و ستم شود.

حجت الاسلام معبودی با اشاره به آیه ی 105 سوره ی انبیا که این زمین را بندگان صالح و شایسته من به ارث خواهند برد ابراز کرد: دومین شرط، داشتن یاران صدیق و مخلص است و باید اعتقاد داشت بدون این مسأله انتظار بی معناست چرا که با توجه به آیه قرآن درمی‌یابیم که تا انسانهای صالح نباشد ظهور مورد تحقق واقع نمی‌شود حتی اگر شبانه روز دست به دعا برداریم.

این کارشناس سیاسی با اشاره به مسائل اخیر پیرامون انرژی هسته ای اذعان داشت: امام خمینی (ره) تلاش کردند تا انسانهایی آماده شوند که بتوان با تکیه بر آنان منتظر ظهور بود و امروز می‌بینیم که شاگرد مکتب امام قاطعانه می‌گوید من اجازه نمی‌دهم که از مراکز نظامی و تاسیساتی بازدید صورت بگیرد و از دانشمندان بازجویی کنند و این کار را جنایتی بزرگ می‌دانند. به طور قطع این نتیجه زحمات امام خمینی(ره) در تربیت افراد صالح است.

حجت الاسلام معبودی در پایان با توجه به تکلیف مسلمانان در زمان غیبت بیان داشت: یکی از وظایف ما شناخت امام زمان است، خیلی ها هستند که معرفتی نسبت به امام زمان ندارند باید امشب دعا کنیم تا خداوند خودش را به ما بشناسد و در نهایت با کمک خداوند حجت الهی را بشناسیم چرا که شناخت امام زمان در هدایت تاثیر دارد، انسان اگر چراغ امام زمان را در خانه خود خاموش کند زندگیش به گمراهی کشیده می‌شود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات

آخرین اخبار