شهید احمد شمسی پور

کدخبر: 614

در مراسم استقبال از خانواده شهید شمسی پور مادر شهید گفت: مزار شهدای گمنام شهر محمدیه بهترین آرامگاه برای فرزندم است.

به گزارش سرویس فرهنگی قزوین خبر به نقل از صبح قزوین؛مراسم استقبال از خانواده شهید احمد شمسی پور که به تازگی از طریق آزمایش DNA هویت وی شناسایی شده بود عصر روز گذشته(سه شنبه) در کنار مزار شهدای گمنام شهر محمدیه با حضور حجت الاسلام عبدالکریم عابدینی امام جمعه قزوین، سردار میرحیدری فرماندهی نیروی انتظامی استان، سرهنگ طاهرخانی مدیرکل بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس و مسئولین شهرستان البرز و شهر محمدیه برگزار شد.

شهید شمسی پور از شهدای عملیات مسلم بن عقیل بود که در سال ۶۱ در منطقه سومار به درجه رفیع شهادت رسید و در سال ۸۹ به همراه یک شهید گمنام دیگر در مزار شهدای شهر محمدیه به خاک سپرده شد و امروز پس از ۵ سال از طریق آزمایش DNA هویت وی شناسایی شد و در مراسمی با تعویض سنگ مزار این شهید بزرگوار نامدار شد.

حجت الاسلام عبدالکریم عابدینی امام جمعه قزوین در این مراسم با بیان اینکه علاقه به فرهنگ شهادت برگرفته از علاقه به داستان کربلاست اظهار کرد: مردم استان قزوین به شهید و فرهنگ شهادت علاقه دارند و این استقبال نشان از ریشه دار بودن این نگاه در بین مردم مسلمان کشورمان است.

۱۳۹۴۰۲۰۱۲۰۳۶۵۲۴۹۹_PhotoL

وی با اشاره به صبر خانواده‌های شهدا افزود: شهدا زنده اند و نزد پروردگار روزی می‌خورند و خانواده شهدا نیز با صبوری و گذشت خود در اجر معنوی فرزندانشان شریک هستند، به خصوص خانواده‌هایی که شهید گمنام و مفقودالاثر دارند.

نماینده ولی فقیه در استان با بیان اینکه داستان شهدای ما قابل مقایسه با شهدای کربلا نیست ابراز کرد: خانواده شهدا الگوی صبوری و استقامت در نظام اسلامی هستند و با تربیت فرزندانی دلاور و پاک موجب عزت و آبروی جمهوری اسلامی شدند.

وی ابراز کرد: صیانت از ارزش‌های اسلامی و خون شهدا و پاسداری از انقلاب اسلامی و ولایت که ثمره خون شهداست باید همواره از سوی دلسوزان و مومنان جدی گرفته شود و بدانیم تا در مسیر شهدا گام بر داریم از هیچ توطئه ای نگرانی نخواهیم داشت.

امام جمعه قزوین گفت: نامدار شدن این شهید گمنام فضای معنوی و ملکوتی استان دچار تحول خاصی شده است و امیدوارم برکات آن در سال جاری برای استان ما قابل توجه باشد.

استان قزوین ۵۳ شهید گمنام دارد

سرهنگ طاهرخانی مدیرکل بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس استان در ادامه اذعان کرد: مردم شهید پرور شهر محمدیه با این استقبال خود به این مادر رنج دیده که ۳۳ سال بود مزار فرزند خود را پیدا نکرده ثابت کردند که برای این شهید بزرگوار مانند یک مادر، پرد و خواهر و براردر بوده اند.

۱۳۹۴۰۲۰۱۲۰۳۶۵۶۸۳۶_PhotoL

وی با بیان اینکه شهید شمسی پور با تاسی از مادرش حضرت زهرا(س) ۳۳ سال در گمنامی زندگی کرد عنوان کرد: مردم شهر محمدیه در این مدت که از شناسایی هویت این شهید بزرگوار مطلع شدند با شور و استقبال خاصی برای استقبال از مادر بزرگوار این شهید آماده شدند و این نشان از پیوند قوی بین مردم و شهداست.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و ارزش‌های دفاع مقدس استان در ادامه افزود: مادر شهید شمسی پور چند روز پیش با سفر به کربلا برای پیدا شدن مزار فرزندش دعا کرده بود و حضرت سیدالشهدا چه زود حاجت این مادر را داد.

وی با بیان اینکه استقبال از مادر شهید شمسی پور افتخاری برای مردم استان است ابراز کرد: از بین ۵۳ شهید گمنام در قزوین اولین شهیدی است که هویت وی شناسایی شده و برای اینکه شهدا از ما راضی باشند باید ادامه دهنده راه و آرمان‌های آنها باشیم.

مادر شهید از چشم به راهی درآمد

در ادامه این مراسم برادر شهید احمد شمسی پور با ابراز تشکر از مردم ولایتمدار استان قزوین گفت: برادر ما پدر نداشت و مادر ما نقش مادر و پدری را دوش به تنهایی به دوش کشید و پس از شهادت برادرم در این ۳۳ سال هیچ زمانی به گونه ای برخورد نکردم تا احساساتش جریحه دار شود؛ اما صبر مادرم مثال زدنی است.

وی در ادامه گفت: منطقه شهریار استان البرز شهدای زیادی را در خود جای داده است و مادرم در تشییع جنازه همه شهدای این منطقه حضور داشت و بر مزار همه شهدای گمنام می‌رفت و با فاتحه و صلواتی یاد پسرش را زنده می‌کرد، شهید گمنام برای همه ماست و با حضور خودمان بر سر مزار این شهدای عزیز از داغ دل خانواده هایشان کم می‌کنیم.

این برادر شهید اذعان کرد: با استقبالی که امروز از مراسم برادرم در شهر محمدیه صورت گرفت، ما اطمینان پیدا کردیم که در این سالها برادرم را تنها نگذاشته اید.

۱۳۹۴۰۲۰۱۲۰۳۶۵۵۳۸۵_PhotoL

وی افزود: امروز خیلی خوشحالیم که مکانی را به عنوان مزار به برادر ما اختصاص یافته است اما از سوی دیگر معتقدم یک توفیقی از ما گرفته شد، زیرا مفقود بودن و انتظار برای رسیدن به مزار برادر شیرینی خاصی دارد البته این لطف امام حسین(ع) در نشان دادن مزار برادرم را فراموش نخواهیم کرد.

انتهای پیام/

  • سرباز سایبری سیدعلی 0 0 پاسخ

    سلام؛
    شهدا شرمنده ایم ...
    اللهم عجل لولیک الفرج

ارسال نظرات

آخرین اخبار