در سال ۸۲ و سفر رهبری به استان قزوین یکی از منویات معظم له ایجاد شهرک تحقیقاتی بود که دغدغه اجرای آن را داشتیم.

به گزارش سرویس فرهنگی قزوین خبر و به نقل از روابط عمومی استانداری قزوین ، مرتضی روزبه در نشست تخصصی طرح شتابگر ملی (چشمه نور) که با حضور محمد جواد لاریجانی مدیر پژوهشگاه دانش های بنیادین در سالن باغستان برگزار شد اظهارداشت: در سال ۸۲ و سفر رهبری به استان قزوین یکی از منویات معظم له ایجاد شهرک تحقیقاتی بود که از اولین روزهای پذیرش مسئولیت خود در استان قزوین دغدغه اجرای آن را داشتیم.
استاندار قزوین بیان کرد: اجرای طرح شتابگر ملی گام ارزشمندی در تحقق این رهنمود رهبری است و از شکل گیری این کار بزرگ و ارزشمند در استان خرسندیم و همه تلاش خود را بکار خواهیم بست تا روند کار تسریع شود.
روزبه تصریح کرد: امروز که در مسیر ایجاد شهرک تحقیقاتی و راه اندازی شتابگر ملی به عنوان بزرگترین طرح علمی کشور در استان قزوین هستیم به نظر می رسد یکی از رویاهای استان در حال شکلی گیری است که این کار می تواند به کیفی شدن تحصیل در دانشگاهها کمک موثری کند.
این مسئول گفت: رشد کمی دانشگاهی در استان کافی است و باید در مسیر کیفی سازی دانشگاهها حرکت کنیم که طرح چشمه نور در راس همه فعالیت های علمی استان قرار خواهد گرفت و موجب تحول اساسی در جایگاه علم وفنآوری استان خواهد شد.
استاندار قزوین یادآورشد: همه مسئولان استان قزوین نسبت به موضوع شتابگر ملی اعتقاد و باور وعزم ملی دارند و همه امکانات خود را برای اجرای طرح بکار خواهند گرفت.
وی افزود: طرح شتابگر ملی از اولویت های استان قزوین است و درخواست می کنیم جلسات ماهانه، فصلی دست اندرکاران طرح با حضور دکتر لاریجانی برای ارزیابی روند پیشرفت کار و نیز تبادل دیدگاههای کارشناسان به صورت مستمر در قزوین تشکیل شود.

انتهای پیام/

ارسال نظرات

آخرین اخبار