مهدی احمدی :

کدخبر: 610

مهدی احمدی خاطر نشان کرد:قزوین،استان ما این توفیق را داشته است که همراه با 10 استان دیگر کشور در بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی تهران حضور داشته باشد

 به گزارش سرویس فرهنگی قزوین خبر ، در جلسه ای که صبح امروز در سالن جلسات اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزارشد، مهدی احمدی با اشاره به سالروز بزرگداشت سعدی و نامگذاری این روز از طرف سازمان جهانی یونسکو گفت: سعدی استاد فضل و سخن؛ برکت بزرگی برای ایران اسلامی است.

در این جلسه که با حضور جمعی از اصحاب رسانه استان برگزار شد مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان با بیان اینکه سعدی در بین تمامی اصناف نشسته و بیش از نیمی از عمر خود را در سفر گذرانده و همین موجب شده تا کلام ایشان جنبه تربیتی پیدا کند و سازنده جامعه باشد. شاعری هم‌چون سعدی در گردشگری ایران نیز موثر است،باید حکایت‌های سعدی برای جامعه کالبدشکافی شود.

 وی ادامه داد:به‌ عبارت دیگر سعدی مدینه فاضله‌ای را که به دنبال آن بود، در بوستان تصویر کرده است. در بوستان انصاف و حق‌پذیری فضیلتی است گران‌قدر و ستودنی، بوستان جهان حقیقت است، شاعران ایرانی همواره بر انسان‌دوستی تأکید و اصرار ورزیده اند، سعدی از جمله شاعران دین‌دار و فرهیخته‌ای است که پیام ظلم‌ستیزی و محبت‌رسانی را در عالم انسانیت منتشر کرده است.

ضمن این دیدار مهدی احمدی به چندین برنامه ی مهم استان از جمله برگزاری نکوداشت و بزرگداشت چندین تن از مفاخر استان من جمله شیخ مجتبی قزوینی (ره) ، آیت الله موسوی شالی ؛ آیت الله باریک بین ، آیت الله ضیا آبادی و همچنین  تدوین سند توسعه هویت فرهنگی استان قزوین  و اجرایی شدن حدود ۳۰ درصد از کار این برنامه به زودی در استان اشاره کرد.

در ادامه مهدی احمدی خاطر نشان کرد:قزوین،استان ما این توفیق را داشته است که همراه با 10 استان دیگر کشور در بیست و هشتمین نمایشگاه بین المللی تهران حضور داشته باشد و افتتاح این نمایشگاه ، با نام زیبا و ستودنی قزوین همراه خواهد بود همچنین  در مکان مشخصی به نام اتاق مغز استان ، از چهره های بنام و فرهیخته استان قزوین همچون آقایان حجت الاسلام و المسلمین عابدینی ، بهاءالدین خرمشاهی ، علی اکبر صالحی و کامران فانی  نیز  دعوت به عمل خواهد آمد . از ساعت ۹ صبح تا ۱۰ شب ظرفیت‌های بومی قزوین مورد نمایش بازدیدگنندگان قرار خواهد گرفت.

در حاشیه ی این دیدار خبرنگاران به بررسی و پیگیری مطالبات قبلی خود پیرامون شورای فرهنگ عمومی استان پرداختند ، که با استقبال بی نظیر آقای احمدی روبرو گشت. 

در خاتمه ی این دیدار هدایایی به رسم یادبود به خبرنگاران تقدیم شد.

انتهای پیام/

 

ارسال نظرات

آخرین اخبار