چند روز مانده به عید

کدخبر: 486

بهار یادآور بنفشه و شمعدانی های تازه ای است که باری دیگر چرخش طبیعت و شروع دوباره را به رخ می کشند. شروع سال جدید بهانه و فرصت خوبی برای دوستی با گل و گیاهی است که تاثیر آن در تلطیف روح آدمی ثابت شده.

به گزارش سرویس فرهنگی قزوین خبر؛ بهار یادآور بنفشه و شمعدانی های تازه ای است که باری دیگر چرخش طبیعت و شروع دوباره را به رخ می کشند.

شروع سال جدید بهانه و فرصت خوبی برای دوستی با گل و گیاهی است که تاثیر آن در تلطیف روح آدمی ثابت شده.

زندگی های آپارتمانی امروز، شرایط خاصی را برای خرید و نگهداری گل های بهاره ایجاد می کند؛ خبرنگار فرهنگی قزوین خبر به مناسبت آغاز فصل بهار و آشنایی هرچه بیش تر با گل های آپارتمانی، ضمن حضور در نمایشگاه گل و گیاه دانشگاه بین المللی امام خمینی (ره)، گفت و گویی اختصاصی داشت با میثم نامی، یکی از دانشجویان رشته مهندسی کشاورزی این دانشگاه.

نامی با اشاره به ارتباط متقابل موجودات زنده بیان کرد: بعضی افراد با پرنده ها انس می گیرند و بعضی هم با گل و گیاه، در هر صورت تاثیر متقابل موجودات زنده بر هم غیر قابل انکار است.

وی با تاکید بر تناسب گل ها با شرایط محیطی گفت: با توجه به شرایط زندگی آپارتمانی امروز که اکثریت مردم با آن درگیر هستند، می بایست گل هایی را مناسب با شرایط اقلیمی شهر و میزان نورگیری آپارتمان انتخاب کرد؛ اولین قدم در خرید گل های متناسب با فضای مشخص، مشاوره با افراد با تجربه در این زمینه است.

UOI36goNiTaT

در مرحله بعد، با توجه به دسترسی آسان و سریع به اینترنت، می توان اطلاعات لازم را جهت چگونگی نگهداری گل های درنظر گرفته شده کسب کرد.

این دانشجوی کشاورزی مسافرت را یکی از دغدغه های مردم در نحوه نگهداری از گل هایشان دانست و اذعان داشت: تامین آب مورد نیاز گل ها می تواند نگرانی های در این زمینه را رفع کند؛ یکی از روش های آب دهی به گیاهان در طی سفر قرار دادن ظرف آبی در موقعیتی بالاتر از گلدان است، در ادامه می توان سر یک دستمال را در ظرف آب و سر دیگر را در خاک گلدان قرار داد.

وی با معرفی "کاکتوس" و "یوکا" به عنوان گیاهان مناسب با شرایط اقلیمی سرد و خشک قزوین تشریح کرد: زندگی های روزمره امروز اقتضا می کند تا گل های مناسب با شرایط آپارتمانی در منزل نگهداری شود تا با این روش از بروز بسیاری از بیماری های اعصاب و روان جلوگیری شود.

83739_134

نامی در پایان عوامل مختلفی را در قیمت گذاری بر گل ها موثر دانست و عنوان کرد: قابلیت تکثیر گل و روش گلدهی، کم یاب بودن، شرایط خاص گل مثل پر بودن آن و هم چنین نژاد گل، از جمله عوامل تاثیرگذار بر قیمت گل ها می باشد.

Roses_25

برای مثال رزهای معمولی را به علت اینکه بعد از رشد باز شده و از زیبایی اولیه آن کاسته می شود، می توان با یک یا دو هزار تومان خریداری کرد، این درحالی است که رز هلندی به دلیل پر بودن و زیبایی آن، شاخه ای شش هزار تومان فروخته می شود.

 

انتهای پیام/ 

 

 

ارسال نظرات

آخرین اخبار