مرتضی نبوی

کدخبر: 408

اگر قرار باشد که اقتصاد مقاومتی در این کشور خوب تحقق پیدا کند باید با فلسفه و یک بینش جامع بتوان این استعدادها راشکوفا کرد

به گزارش سرویس اجتماعی قزوین خبر، عصر دیروز ؛ مراسم بزرگداشت روز مهندسی و بسیج مهندسی در سالن اجتماعات سازمان تبلیغات اسلامی برگزار شد.

مرتضی نبوی ، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ضمن عرض تبریک این روز به جامعه ی مهندسی به معرفی شخصیت خواجه نصیرالدین طوسی بعنوان یک مهندس ، منجم و از علمای بزرگ اسلام و تشییع که دارای یک شخصیت جامع و شاخص بود پرداخت . از شاگردان وی میتوان به علامه حلی ، قطب الدین شیرازی اشاره کرد و از جمله اقدامات بی نظیر خواجه نصیر میتوان به تالیف 180 جلد من جمله " اخلاق ناصری " ، تاسیس رصدخانه مراغه ، تصرف شامات و گسترش تشییع و شکوفایی اسلام اشاره کرد.

وی در ادامه گفت : فرق مدیریت جهادی با غیر جهادی در این است که در مدیریت جهادی ؛ یک انسان با جهان بینی اسلامی و قرآنی ؛ تمام هستی و سرمایه ی خودش را بسیج می کند تا با فکر خودش مسایل را حل کند . اگر قرار باشد که اقتصاد مقاومتی در این کشور خوب تحقق پیدا کند باید با فلسفه و یک بینش جامع بتوان این استعدادها راشکوفا کرد.

مهندس علی فرخ زاد ، نایب رییس شورای اسلامی شهر در ابتدای این مراسم ضمن عرض خیرمقدم و تبریک اعلام کرد : به اعتقاد بنده ، مهندسان از اقشار مظلوم جامعه هستند که البته عدم ورود آنها به بخش های سیاسی و فرهنگی ،یکی از عوامل دور شدن آنها از خواسته هایشان است.

عضو شورای شهر قزوین در ادامه افزود : شرایط رکود اقتصادی جامعه ؛ شرایطی گذراست و طبق فرمایش مقام معظم رهبری (مد ظله العالی )اقتصاد مقاومتی را باید از بخش زبانی خارج و به بخش عملیاتی تبدیل کرد ؛ که این هم نیازمند تدبیر و برنامه است و این مهم رخ نخواهد داد مگر با کار جمعی ؛ که الحمدلله این آمادگی در بدنه نظام مهندسی استان وجود دارد.

در خاتمه هم آقای دکتر محمد اسماعیل کفایتی ؛ رییس سازمان بسیج مهندسی صنعتی کشور به بیان دونکته پرداخت :در عرصه ی تولید مخاطرات زیادی وجود دارد که میتوان به نظام بانکی و سودهای کلان بانک ها ، قوانین مالیاتی و قوانین کار و تجارت اشاره کرد . همچنین باید به جوانان در عرصه تولید بها داده شود تا ایده هایشان به پدیده تبدیل شود .

در پایان با مولودی خوانی  مهدی نظری مجلس به فیض معنوی رسید و به قید قرعه به پنجاه نفر از حاضران در جلسه هدایایی به رسم یادبود تقدیم گردید

ارسال نظرات

آخرین اخبار