دبیرسرویس هنری:

کدخبر: 388

فرمانده سکوتش را شکست، تا سربازان به خود بیایند. وقتی سرباز کوتاهی کند ،فرمانده خود پا به میدان می گذارد.این بار حضرت آیت الله امام خامنه ای، سینمای صهیونیستی هالیوود را به چالش کشید.

به گزارش سرویس هنری قزوین خبر؛حضرت آیت الله امام خامنه ای؛ در پیامی به هالیوودی ها هشدار داده است، که دست بکشند از جنایت های بصری خود و جامعه ی جهانی را به اسلام ستیزی و مسلمان هراسی دعوت نکنند.

ایشان در سخنرا نی که در جمع  نمایندگان اقلیت‌های مذهبی کشور در مجلس شورای اسلامی‌، در روز ششم بهمن  ماه برگزارشد، به نقد اصولی از فیلم تک ‌تیرانداز آمریکایی تازه ‌ترین ساخته کلینت ایستووددا پرداختند و فرمودند : "همین فیلم "تک‌تیرانداز" که حالا سروصدایش بلند شده و هالیوود آن را درست کرده، تشویق میکند یک جوانِ مثلاً فرض کنید مسیحی یا غیر مسلمان را که تا آنجایی که می تواند و از دستش برمی‌آید، مسلمان را اذیت بکند، اصلاً تشویق میکند این معنا را؛ آن‌طور که نقل کردند، ما که این فیلم را ندیدیم. این  روشِ مورد پسند اسلام نیست؛ اسلام معتقد است به انصاف".

 پیام رهبر معظم انقلاب از چند جهت قابل بررسی است.

1. این پیام هشداری برای هالیوودی هاست، تا بدانند ملت ایران خواب نیستند و بخوبی می دانند که هالیوود چگونه با جلوه ها ی بصری خود جادوگری می کنند، و ذهن و قلب مردم دنیا را کنترل می کنند. ایشان با این نقد منصفانه از کارگردان امریکایی می خواهد، تا با شیوه ی نا منصفانه دین اسلام را به انزوا نکشانند.و مردم جهان را به دین پاک و مقدس اسلام بد بین نکند.

2.پیام رهبر انقلاب، روشن گری عظیمی برای مردم دنیا ست، و در ادامه ی  نامه ی جهانی شان به جوانان اروپایی این بار به رو شنگری سینمایی، پرداختند و مردم جهان را از حقه ی هالیوودی مطلع کردند و با آوردن سخن امیرالمؤمنین (ع) در حمله به خانه ی زنی یهودی( بَلَغَنی اَنَّ الرَّجُلَ مِنهُم لَیدخُلُ المَرأَةَ المُسلِمَةَ وَ الاُخرَی المُعاهِدَة؛ من شنیده‌ام این افرادی که حمله کردند به این شهر، وارد خانه‌ی زن مسلمان و زن غیر مسلمان - معاهده یعنی یهود و نصارایی که پیمان دارند و در زیر سایه‌ی حکومت اسلامی زندگی میکنند ) به جهانیان اعلام کرده اند که  اسلام علی (ع) مظهر عدالت و انصاف است و این تفکرات وحشی گرایانه ی غیر اسلامی در فیلم های هالیوودی توهم و تخیل نویسنده ی صهیونیستی می باشد و بازهم از مردم جهان می خواهند تا نوع نگاه و تفکر خود را نسبت به اسلام بازگردانند و با دیدی منصفانه به تحقیق در این مورد بپردازند.

3.مهترین پیام رهبر معظم انقلاب به سینما گران انقلابی ماست، که درگیر رنگ و لعاب سینمای جهانی شده اند و در خفقان مذهبی سینمای ایران نه تنها  به چالش و نقد سینمای هالیوود نمی پردازند، بلکه به تقلید کورکورانه ی هنری پرداخته و بدون توجه به مفهوم فیلم های هالیوودی به کپی برداری سکانس به سکانس  ازفیلم نامه، گریم، دکوپاز و حتی اسم فیلم ها می کنند.این کوتاهی نویسندگان، کارگردانان، و حتی بازیگران ما، باعث شده است، رهبر معظم انقلاب خود وارد میدان جنگ نرم شده و خط فکری سینما گران ما را جهت دهی کنند.

البته این پیام نشان از بصیرت پیش از اندازه ایشان و البته کوتاهی هنرمندان اسلامی ماست.بصیرت هنری  در جایی معنا می گیرد که یک هنرمند ارزشی بداند، تفکرش و قلمش و به صورت کلی هنرش در کجا و در چه موضوعی لازم و ضروری است. خواب ماندن در عرصه ی هنری و فرهنگی باعث می شود که دشمن هنریمان بیدار باشد و با سو استفاده از اصول فنی خود ضربه ای محکم به جسم ارزشی خواب آلود، ما بزند.

چشمان نیمه باز هنرمندان ما تا چه زمانی خواب آلود، باقی خواهد ماند و تا چه زمانی فرمانده ی ارزشی ما آب بر صورت ما بپاچدتا از خواب غفلت خود بیدار شویم و بفهمیم در شبیخون دشمن، فرهنگ و هنر تاریخی ما به یغما رفته است .ثمره ی امضا گرفتن ها از هنرمندان سینمایی ما جز غرورکاذب و فراموشی نبوده است و این جیغ و هورا کشیدنها برای ستاره ها، باعث توقف سینمای اسلامی شده است.

انتهای پیام/

 

 

ارسال نظرات

آخرین اخبار