رئیس حوزه هنری قزوین:

کدخبر: 3413

رئیس حوزه هنری قزوین گفت: فیلم «تنگه ابوقریب» جلوه‌های ویژه فوق‌العاده‌ای دارد، همچنین ازنظر فیلم‌برداری، نوع دیالوگ‌ها، سرعت و منطق روایت کم‌نظیر است و بر دل می‌نشیند و می‌توان اذعان کرد که فیلم فنی و ممتازی است.

علی هوشمند در گفت‌وگو با پایگاه خبری تحلیلی قزوین خبر، اظهار کرد: فیلم «تنگه ابوقریب» بینندگان را تحت تأثیر خود قرار می‌دهد و صادقانه و بی‌پیرایه افرادی که درگیر دفاع مقدس بودند را به تصویر می‌کشد.

وی با اشاره به اینکه فیلم «تنگه ابوقریب» ازنظر جلوه‌های ویژه برگزیده فیلم فجر بود، اضافه کرد: این فیلم جلوه‌های ویژه فوق‌العاده‌ای دارد، همچنین ازنظر فیلم‌برداری، نوع دیالوگ‌ها، سرعت و منطق روایت کم‌نظیر است و بر دل می‌نشیند و می‌توان اذعان کرد که فیلم فنی و ممتازی است.

رئیس حوزه هنری قزوین ابراز کرد: ارتباط مخاطب با فیلم یک دادوستد دوطرفه است و بستگی دارد که مخاطب چقدر زمینه داشته باشد و اگر مخاطب آن دوران را درک و فضای دفاع مقدس را مطالعه کرده باشد قطعاً رشادت‌هایی که در این فضا به تصویر کشیده شده را نیز درک می‌کند چراکه مجموعه هنری این فیلم، حادثه را به‌خوبی ترسیم کردند و قطعاً اثرگذار است.

وی اضافه کرد: فیلم «تنگه ابوقریب» چون فیلم جذابی است تا مادامی‌که به کف فروش نرسد حمایت می‌کنیم تا اکران‌ها ادامه داشته باشد.

هوشمند با اشاره به نقش هنر در انتقال مفاهیم دفاع مقدس عنوان کرد: به دلیل جنگ‌های جهانی اول و دوم ژانر جنگی مخاطبان خود را دارد و در ایران، دفاع مقدس ژانری ویژه‌ای است که کشش دراماتیک دارد و فارغ از پرداختن به جبهه حق و باطل دارای هیجان بوده است.

وی اضافه کرد: دفاع مقدس برای ما، بار مفهومی و انتقال ارزش‌ها را دارد و درگذشته با این افراد و در حال حاضر با بازماندگان آن‌ها در یک جامعه زندگی کرده و می‌کنیم و طبیعتاً اثر عمیقی دارد.

رئیس حوزه هنری قزوین تصریح کرد: فیلم‌هایی مثل شیار 143 و تنگه ابوقریب ازجمله فیلم‌های موفق در ژانر دفاع مقدس محسوب می‌شود که بخشی را مرهون تکنیک‌ها و صنعت سینما است.

وی با اشاره به اینکه نسل گذشته در دفاع مقدس زندگی و حملات هوایی و فضای مهاجرین را درک کرده‌اند، عنوان کرد: کارهایی از جنس تنگه ابوغریب تهیه و تولید است و باید تولیدات دفاع مقدس افزایش پیدا کرد چراکه در حال حاضر فاصله معناداری با دفاع مقدس پیداکرده‌ایم.

هوشمند گفت: امروزه به نظرم به مدد صنعت سینما و نمایش و کتاب باید بیشتر به این مقوله پرداخته شود و جای کار بیشتر و مخاطب خود را دارد و هنرمندان در این عرصه ورود پیدا کنند تا علاوه بر انتقال مفاهیم دین خود را به شهدا ادا کنند.

 

ارسال نظرات

آخرین اخبار