مدیرکل اوقاف و امور خیریه قزوین:

کدخبر: 25

مدیرکل اوقاف و امور خیریه قزوین از اجرای طرح مقاوم‌سازی و بازسازی بقاع متبرکه این استان خبر داد.

حجت‌الاسلام مصطفی نوروزی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار ما با اشاره به برنامه‌ریزی این سازمان برای تبدیل بقاع متبرکه استان به قطب‌های فرهنگی با توجه به تأکیدات مقام معظم رهبری در این خصوص اظهار داشت: بی تردید همکاری همه دستگاه‌های فرهنگی در این زمینه مؤثر است.

وی با تشریح آماری از تعداد مساجد استان و نیازهای این مساجد افزود: بیش از یک هزار و 300 مسجد در استان قزوین وجود دارد که رسیدگی به نیازهای همه این مساجد نیازمند هزینه اعتبار با رقم بالایی است که اهمیت این موضوع را می رساند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین تصریح کرد: با توجه به اعتبارات موجود مقاوم‌سازی 35 بقعه متبرکه را در دستور کار قرار داده‌ایم که این مهم در حال پیگیری است.

نوروزی اضافه کرد: بی‌تردید فضای موجود برای زائران امامزاده‌ها و بقاع متبرکه کافی نبوده و باید در این حوزه افزایش را شاهد باشیم.

این مسئول اضافه کرد: پیگیری مسایل عمرانی در صدر برنامه‌های اوقاف قزوین قرار دارد چراکه این موضوع دغدغه‌ این سازمان برای تبدیل بقاع متبرکه به قطب‌های فرهنگی است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین خاطرنشان کرد: با توجه به هجمه فرهنگی غربی‌ها باید از ظرفیت‌های عظیم بقاع متبرکه برای اشاعه فرهنگ دینی استفاده کنیم.

وی یادآور شد: مساجد و بقاع متبرکه بهترین پایگاه‌های فرهنگ سازی دینی برای نوجوانان و جوانان است که باید برای گسترش این اماکن با برنامه‌ریزی و دغدغه‌مندی بیشتر حرکت کرد.

این مسئول، نیاز نسل امروز را فرهنگ ناب اهل بیت(ع) عنوان و خاطرنشان کرد: برای رسیدن به استانداردهای دینی باید تلاش کرده و کار را از اماکن دینی و مذهبی آغاز کرد.

نوروزی عنوان کرد: متأسفانه تنها منبع مالی برای بازسازی و مقاوم‌سازی بقاع متبرکه و امامزاده‌ها همان نذورات مردمی است و باید در این زمینه مردم و مسئولان یاری‌رسان اوقاف باشند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان قزوین عنوان کرد: امسال این فعالیت‌های عمرانی و مقاوم‌سازی و بازسازی بقاع متبرکه و امامزاده‌های استان قزوین مورد توجه قرار می‌گیرد.

منبع:فارس

ارسال نظرات

آخرین اخبار