در جمع معتکفان قزوینی عنوان شد

کدخبر: 20

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس، دو راه رسیدن به بندگی خدا را بیان کرد.

به گزارش قزوین خبر به نقل از فارس از قزوین حجت‌الاسلام والمسلمین مرتضی آقاتهرانی پنج‌شنبه‌شب در آخرین ساعات اعتکاف سال 93 که در مسجدالنبی قزوین برگزار شد، در جمع معتکفان اظهار داشت: در آخرین لحظات اعتکاف بهترین کار این است که یکدیگر را به فکر کردن وا داریم.

وی ادامه داد: به همین دلیل است که می‌گویند لحظه‌های فکر کردن بهتر از 70 سال عبادت است و اگر حساب کنید که آن پنج دقیقه‌ای که حُر فکر کرد و به ابن زیاد و یزید پشت کرد چقدر می‌ارزد و حتی این تفکر او موجب شد که در نسل وی هم تغییرات انجام شود.

این مسئول افزود: برخی اوقات پنج دقیقه تفکر موجب می‌شود که میلیون‌ها نفر به راه راست هدایت شوند و برخی اوقات هم عدم فکر کردن سبب نابودی میلیون‌ها انسان می‌شود.

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: باید به این فکر کنیم که از کجا آمده‌ایم و به کجا خواهیم رفت و در این دنیا چه می‌خواهیم بکنیم.

آقاتهرانی خاطرنشان کرد: در قرآن کریم آیه‌ای وجود دارد که در آن می‌فرماید، گروهی از مردم هستند که خدا را بندگی می‌کنند به حرف، برخی فکر می‌کنند که منظور از این آیه عمل نکردن به احکام اسلامی است که اشتباه است.

وی ادامه داد: حرف در این آیه به معنی حاشیه رفتن است، یعنی اینکه انسان بندگی می‌کند، اما این بندگی کردن در متن زندگیش نیست و حاشیه زندگی وی بندگی است.

این استاد اخلاق با با ذکر مثالی در این مورد، افزود: اگر بخواهیم از قزوین به تهران برویم یک راه این است که از اتوبان و با سرعت بالا حرکت کنیم که این به معنای متن و راه دیگر هم این است که در شانه راه حرکت کنیم و هرگز به مقصد نرسیم که به این حاشیه می‌گویند.

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی یادآور شد: گاهی اتفاق می‌افتد که کسی در اقتصاد صبح تا شب معامله حرام می‌کند آن وقت ظهر هم چهار رکعت نماز می‌خواند یا در سیاست هرکاری می‌کند و دین را در آن به کار نمی‌برد، آنگاه ظهر چهار رکعت نماز می‌خواند که به آن به حاشیه رفتن می‌گویند.

وی عنوان کرد: باید در خندیدن، صحبت کردن، خوردن و تمام اعمال ما عبادت صورت گیرد تا به بندگی خداوند برسیم و اگر چنین نشود اگر به کسی خوبی برسد خوشحال و اگر به وی شر برسد، ناراحت می‌شود.

آقاتهرانی عنوان کرد: اگر بندگی در متن انسان قرار گیرد دیگر سن افراد مهم نخواهد بود و به طور مثال در سن 18 سالگی به شخصیتی چون حضرت زهرا (س) یا حضرت علی اصغر که امام معصوم برای ایشان نماز خواندند، می‌رسد.

نایب رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس عنوان داشت: برای اینکه به بندگی خداوند برسید باید دو ویژگی را داشته باشید، یکی از این ویژگی‌ها حسن فعلی در انجام کارها است، یعنی اینکه باید کار خوب کنید و نباید دروغ و غیبت کنید.

وی افزود: ویژگی دیگر نیت درست در انجام کارها است و ما باید در انجام این اعمال به الگوهای خود یعنی کسانی چون حضرت زینب(س) که پس از چند روز سختی به یزید(لعنة‌الله علیه) گفت، ما رأیت الا جمیلا مراجعه کنیم.

آقا تهرانی در پایان دعای ام داوود را برای مردم قزوینی قرائت کرد.

ارسال نظرات

آخرین اخبار