مسئول نمایندگی ولی فقیه سپاه ناحیه قزوین

کدخبر: 187

حجت الاسلام و المسلمین تقی خانی: شیعه و سنی باید بر دشمن مشترک خود تمرکز کرده و با مشت اتحاد خود بر دهان دشمنان و غرض ورزان بکوبند.

مسئول نمایندگی ولی فقیه سپاه ناحیه قزوین در گفت و گوی اختصاصی با خبرنگار سرویس فرهنگی قزوین خبر، ضمن تاکید بر شناسایی دشمنان مشترک جهان اسلام گفت: وهابیت، امریکا و صهیونیست از جمله دشمنان مشترک تشیع و اهل سنت هستند که با غرض ورزی و ایجاد تفرقه سعی در نابودی دنیای اسلام دارند و در این میان شیعیان و سنی ها می بایست با وجود اختلافات موجود بر مشترکاتی چون رسول الله، قرآن و قبله تکیه کنند.

حجت الاسلام و المسلمین شعبانعلی تقی خانی ادامه داد: شیعه و سنی حکم انگشتان یک دست را دارند که در عین وجود تفاوت ها و شباهت ها، می توانند با مشت اتحاد خود دشمنان مشترکشان را نابود کنند؛ مسلمانان، برادران دینی یکدیگر محسوب می شوند که البته در هر دو طرف چه شیعه و چه سنی، جاهلان و بعضا غرض ورزانی وجود دارند که ارزش های گروه مقابل را به تمسخر و توهین می گیرند که این عده ی نادان و یا هدف دار را نمی توان از شیعیان و سنی ها دانست بلکه این افراد ریشه در اندیشه ها و اهداف دشمنانی دارند که "تفرقه بینداز و حکومت کن ! "، شعارشان این است.

این مسئول با اشاره به آیه قرآن مبنی بر نهی شدن مسلمانان از توهین به بت های بت پرستان ابراز داشت: اگر مسلمانان ارزش های ناحق کافران را به سخره بگیرند، آن ها هم در مقابل به ارزش های حق مسلمانان جسارت می کنند.

وی یادآور شد: پس با این اوصافی که در قرآن پیرامون برخورد با مخافان و کافران آمده است، شیعیان تندرو و افراطی که از امام خود جلو افتاده اند حق توهین به مقدسات و ارزش های برادران اهل تسنن را ندارند چه بسا که سنی ها مشترکات بسیاری با شعیان دارند که می بایست این تفاهمات را گسترده کرد و این به معنای کنار گذاشتن اعتقادات مخالف نیست چرا که می توان با حفظ ارزش های خود به مقدسات مشترک احترام گذاشت  و درصدد پررنگ کردن آن ها برآمد.

این استاد، وحدت را به معنای موضع مشترک در برابر دشمن مشترک دانست و خاطرنشان کرد: شیعه و سنی در اختلافات نیز موضع مشترکی دارند چنانچه خداوند می فرماید که مودت اهل بیت پیامبر بر مردم واجب شده است، بنابراین هرچند اهل تسنن باور به مقام امامت و عصمت اهل بیت نداشته باشند اما به مودت و عرض ارادت این بزرگواران پایبندند و حتی در نماز جمعه هایشان به محضر اهل بیت عرض ادب می کنند.

حجت الاسلام و المسلمین تقی خانی با بیان اینکه حتی یک حدیث از اهل بیت پیرامون توهین و ناسزا به خلفای سنی و مردمان اهل تسنن وجود ندارد، اظهار داشت: صحبت ها و انتقادها همواره به صورت محترمانه ای انجام می شده است؛ مومنان ساده لوح با فریب خوردگی از سوی دشمن کینه توز و با خیال واهی خدمت به اهل بیت درصدد توهین به گروه های مخالف خود هستند که این حرکات سرانجامی جز خرسندی دشمن را ندارد.

وی تصریح کرد: امام حسن عسکری (ع) در نامه ای به شیعیان آن ها را به شرکت در تشییع جنازه مردمان اهل تسنن و عیادت بیمارانشان سفارش کرده اند و از شیعیان خود خواسته اند که مایه زینت اهل بیت باشند نه مایه ننگ؛ کسانی که در به دنبال توهین به مذهبی دیگر هستند در جهت خلاف ائمه حرکت می کنند و چه بسا تندروی های بعضی شیعیان موجب ایجاد کینه و نفرت و ریختن خون شیعیان دیگری شود.

این مسئول، امام خمینی (ره) را بنیان گذار کلمه وحدت میان اقشار گوناگون به خصوص شیعه و سنی خواند و توضیح داد: در ادامه آیت الله منتظری برای نخستین بار هفته ما بین دوازدهم ربیع الاول و هفدهم ربیع را هفته وحدت اعلام کرد؛ برای دعوت به راه حق می بایست ابتدا از منطق و استدلال، موعظه حسنه و سپس جدال احسنت استفاده کرد؛ علامه طباطبایی به حق رسیدن و عدم توهین و تحقیر را از شرایط جدال احسنت دانسته اند.

مسئول نمایندگی ولی فقیه سپاه ناحیه قزوین ضمن اشاره به مبانی وحدت عنوان کرد: وحدت به معنای پیشه کردن اخلاق، تمرکز بر اشتراکات و علم نکردن اختلافات است که در این راستا می توان نشست های دوستانه و برادرانه ای را برای ابراز عقاید برگزار کرد و با اقتدا به احسان و اخلاق، در سازندگی وحدت نقش داشت.

این مسئول در پایان ضمن تبریک میلاد رسول الله بیان داشت: برادران اهل تسنن این روز را به صورت با شکوهی گرامی می دارند و با مدیحه سرایی، ذکر اوصاف پیغمبر و بعضا دف زنی به جشن می پردازند.

 

انتهای پیام/

ارسال نظرات

آخرین اخبار