گزارش نشست صمیمی اصحاب رسانه استان با آیت‌الله عبدالکریم عابدینی با موضوع «اخلاق رسانه‌ای»

به گزارش سرویس فرهنگی قزوین‌خبر؛ آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در نشست اخلاق رسانه‌ای که به همت بسیج رسانه استان قزوین و با حضور جمعی از اصحاب رسانه برگزار شد، با تأکید بر این که اهالی رسانه باید اشراف کلی به مسائل معنوی و معرفتی داشته باشند، اظهار کرد: اولین کسی که رسانه را به کار گرفته، خدای متعال است و آیات زیادی که به موضوع رسانه و خبررسانی پرداخته، مؤید این مطلب است.

امام‌جمعه قزوین تصریح کرد: خدای متعال در برخی از آیات نه از مسائل روزمره، بلکه از مهم‌ترین مسائل عالم پرده برمی‌دارد و می‌فرماید: اهل خسارت‌ترین انسان‌ها کسانی هستند که همه تلاش خود را خرج دنیا می‌کنند و گمان می‌کنند که کار درستی انجام می‌دهند و کسانی که جاذبه‌های رسانه‌ای آن‌ها را مسحور می‌کند، از این دسته هستند و آن‌ها از توجه به حقیقت باز می‌مانند.

نماینده ولی‌فقیه در استان قزوین با تأکید بر این‌که در قرآن از روز رستاخیز و ولایت امیرالمؤمنین (ع) به‌عنوان «خبر بزرگ» یاد شده است، خاطرنشان کرد: خداوند در آیات دیگری که از اخبار انبیاء سخن می‌گوید، تأکید می‌کند که دسترسی به این سخنان جز با کار رسانه‌ای خدا میسر نمی‌بود.

وی به داستانی در خصوص اخلاق پیامبر (ص) اشاره و تشریح کرد: از همسر پیامبر (ص) در خصوص اخلاق ایشان سؤال شد و او پاسخ داد که اخلاق رسول اکرم (ص) همان اخلاق قرآن است و ما هم برای این‌که بخواهیم اخلاق کامل داشته باشیم باید قرآنی شویم و در حد استطاعت اهل قرآن شدن را باید مسیر راه خود قرار دهیم.

وی با بیان این‌که خیلی از مطالب که اهل رسانه را مجذوب خود می‌کند جزو مطالب «لغو» است، یادآور شد: در قرآن آمده که مؤمنان اهل مطالب لغو نیستند و نباید به مسائلی غیر واقعی پرداخته شود.

آیت‌الله عابدینی اظهار کرد: باید دقت کنیم که ما پیرو مکتبی هستیم که در آن وقتی مردم می‌خواستند مرگ فرزند پیامبر (ص) را با خورشیدگرفتگی ارتباط دهند، مورد تکذیب رسول اکرم (ص) قرار گرفت و این حرکت باید نقشه راه همه قرار گیرد.

امام‌جمعه قزوین با بیان این‌که از آن جایی که خدا بنیان‌گذار رسانه بوده، قرآن الگوی کامل رسانه‌ای بودن است، افزود: باید توجه کنیم که جایگاه صلاه، قیامت، دشمن‌شناسی و دوست‌شناسی در نگاه خدای متعال در قرآن چیست و جایگاه فعلی آن‌ها را در رسانه‌ها مورد بررسی قرار دهیم و تلاش کنیم، قلم و نگاه رسانه‌ها را با مبانی قرآن همراه کنیم.

وی به واقعه غدیر و کار رسانه‌ای پیامبر (ص) اشاره کرد و گفت: خدای متعال به رسول اکرم (ص) فرمان داد تا ولایت علی (ع) را به مردم معرفی کند و ادامه کارهای ایشان را بدون این ابلاغ، بی‌فایده معرفی کرد.

انتهای پیام/ monaadi.org

 

ارسال نظرات

آخرین اخبار