در 60 امامزاده و بقع متبرکه استان قزوین برگزار می شود

کدخبر: 1308

مدیر‌کل اوقاف و امور خیریه استان قزوین از برگزاری برنامه‌های دهه ولایت در 60 بقعه متبرکه استان با عنوان « جشن ولایت علوی ، اکمال دین نبوی » خبر داد.

به گزارش سرویس فرهنگی قزوین خبر و به نقل از  روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان قزوین ؛ حجت‌الاسلام مصطفی نوروزی مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان زنجان با اشاره به برنامه‌های اجرایی اوقاف در دهه ولایت گفت: امسال نیز مطابق سنوات گذشته برنامه‌های متعددی به مناسبت این دهه در قزوین اجرایی خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه دهه ولایت فرصت مناسبی برای تبیین موضوع ولایت فقیه است، اضافه کرد: دهه ولایت مشتمل بر دو عید بزرگ مسلمانان است و باید اهمیت و ارزش عید قربان و غدیر و وقایع آن در جامعه تبیین و به مردم بیان شود.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان قزوین با بیان اینکه امسال برنامه‌های دهه ولایت در 60 بقعه متبرکه استان اجرایی خواهد شد، تصریح کرد: تجلیل از سادات، تکریم از خادمان امامزادگان، قرائت میثاقنامه غدیر که یک متن واحد به منظور تجدیدمیثاق با ولایت است و ... از برنامه‌های پیش‌بینی شده برای اجرا در دهه ولایت است.

وی با بیان اینکه جشن‌های دهه ولایت هر سال با عنوان «ولایت علوی، اکمال دین نبوی» در بقاع امامزادگان استان قزوین برگزار می‌شود، اضافه کرد: امسال آستان 60 امامزاده استان قزوین میزبان زائران استان در قالب جشن‌های «ولایت علوی، اکمال دین نبوی» است و یک روز قبل از عید قربان و از روز عرفه اجرای برنامه‌های دهه ولایت در استان اجرایی خواهد شد.

نوروزی با اشاره به اینکه هدف اصلی از اجرای این جشن‌ها ترویج و نهادینه کردن فرهنگ غدیر در جامعه است، گفت: طبق برنامه تقریباً در همه بقاع متبرکه برنامه ویژه دهه ولایت اجرایی می‌شود، اما در برخی از بقاع متبرکه این برنامه‌ها به صورت ویژه اجرایی خواهد شد.

 

وی با بیان اینکه تعداد بقاع متبرکه استان قزوین 264 مورد است، افزود: اداره‌کل اوقاف استان قزوین به منظور شناسایی بهتر بقاع برنامه‌های فرهنگی مختلفی طی سال اجرایی می‌کند.

وی خاطرنشان کرد: از جمله برنامه‌های شاخصی که طی سال در جوار بقاع متبرکه استان قزوین اجرا می‌شود، شامل طرح آرامش بهاری ویژه عید نوروز، طرح سوگواره یاس نبوی در ایام فاطمیه، طرح نشاط معنوی در ایام تابستان و طرح بصیرت عاشورایی در ماه‌های محرم و صفر است.

نوروزی با اشاره به فرمایشات مقام معظم رهبری در زمینه تبدیل بقاع متبرکه به قطب فرهنگی گفت: استان زنجان در این زمینه موفق عمل کرده است و روز به روز به تعداد زائران گردشگری که در جوار این اماکن مقدس حضور پیدا می‌کنند، افزوده می‌شود.

ارسال نظرات

آخرین اخبار