کدخبر: 1181

در نشستی صمیمی؛ جمعی از خبرنگاران و فعالان عرصه خبر و رسانه مرکز استان با حجت الاسلام عبدالکریم عابدینی دیدار و گفتگو کردند.

به گزارش  سرویس فرهنگی قزوین خبر، به بهانه گرامیداشت روز خبرنگار جمعی از خبرنگاران و فعالان عرصه خبر و رسانه مرکز استان  در دیداری با حجت الاسلام عبدالکریم عابدینی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین به بیان مسائل و مشکلات در این عرصه پرداختند.

سردبیر ویژه نامه استانی روزنامه همشهری با اظهار تاسف درباره ی دید حاکم برخبرنگاران توسط برخی از مدیران گفت:  وجود رسانه ی صادق در بین سازمان ها دیده نمی شود و مدیران استانی ما، خبرنگار نمی خواهند بلکه به میرزا بنویس هایی احتیاج دارند که بدون درنظر گرفتن شان و شخصیت اجتماعی آن ها، کارت های هدیه ی 25 تا 50 هزار تومانی دریافت کنند و از بیان واقعیات خودداری کنند.

وی سلیقه ای برخورد کردن مدیران با رسانه ها را امری ناشایست برشمرد و بیان کرد: نگاه جناحی و برخوردهای سیاسی با برخی از رسانه ها باعث می شود تا جریان شفاف مطبوعاتی حاکم نشود و اگر این نگاهها کنار زده شود و مدیران به نشست های مطبوعاتی به شکل بیلان کاری و گزارش عملکرد نگاه نکنند، قطعا تولید محتوا و خبر خواهیم داشت.

غیاثوند تاکید کرد: ما بعنوان فرزندان این نظام، هیچ وقت نفهمیدیم خطوط قرمز کجاست، عده ای ما را خارج از این مجموعه فرض و متهممان میکنند ولی قرار هست هریک از ما با توجه به رسالتمان به بررسی نقاط قوت و ضعف بپردازیم و به دنبال چاره جویی باشیم و باور داریم که هیچ یک از اصحاب رسانه به دنبال سیاه نمایی نیستند.

این فعال رسانه ای با اشاره به وجود یکسری از ایرادات در حوزه ی خبر و رسانه  اذعان داشت:باید بپذیریم که نگاه نقادانه ی صرف، ره به جایی نخواهد برد.اگر قائل به وجود این ایرادات هستیم باید با دادن راهکارهای اجرایی و عملیاتی سعی در رسیدن به مطلوب را داشته باشیم.

غیاثوند در ادامه افزود : حضور 60 درصدی زنان در جمع رسانه و خبرنگاران این دغدغه و نگرانی را فراهم می آورد که برخی از مدیران مسئول و صاحبان نشریه به حداقل حقوق برای آنان رضایت داده اند و این مسئله شرم آور است که دریافتی آنان از یک نیروی نظافتچی پایین تر که خود حدیث مفصل بخوان از این مجمل است.

ایشان در خاتمه خاطرنشان کرد: اختلال در آینده ی جامعه ی رسانه ای استان معلول عدم گزینش و آموزش صحیح به خبرنگاران و وجود ضعف های ساختاری است که این مهم باید در دستور کار مسئولان بالادست قرار بگیرد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات

آخرین اخبار