باز مثل هرسال...

کدخبر: 1161

کانون معلولین توانای قزوین برای هفده‌همین سال متوالی اقدام به برگزاری جشنواره‌ی تشویق دانش‌آموزان ممتاز می‌نماید.

به گزارش سرویس فرهنگی قزوین خبر ، محمدرضا هادی‌پور، مدیرعامل کانون معلولین توانای قزوین با اعلام این خبر در گفت‌وگوی اختصاصی ، اظهار داشت: جشنواره‌ی تشویق دانش‌آموزان ممتاز با هدف ارتقای علمی و تحصیلی دانش‌آموزان، ایجاد فضای سالم فرهنگی و تفریحی برای خانواده‌ها و فرهنگ‌سازی عمومی برای پذیرش معلولان در جامعه برگزار می‌شود.

 

وی از برگزاری جشنواره‌ی تشویق دانش‌آموزان ممتاز در برخی شهرستان‌های همجوار خبر داد و اضافه کرد: همزمان با برپایی این جشنواره در قزوین ، هفته ی پیش برای نهمین سال متوالی شاهد برگزاری جشنواره‌ی تشویق دانش‌آموزان ممتاز در شهرستان الوند و برای هفتمین سال متوالی نیز شاهد برگزاری جشنواره در شهرستان تاکستان بودیم. مفتخر هستیم که اینچنین جشنواره ای هنوز در سطح کشور با این تعداد برگزار نشده اسن و در تلاش هستیم تا ظرف یکی ؛ دوسال آینده این جریان را کشوری مطرح و برگزار نماییم.

 

مدیرعامل کانون‌ معلولین توانای قزوین با اشاره به استقبال چشمگیر خانواده‌ها از جشنواره‌ی دانش‌آموزان ممتاز تصریح کرد: به طور میانگین سالانه بیش از 2 هزار دانش‌آموز در این جشنواره حضور می‌یابند. در قزوین تا امروز 1200 دانش آموز ممتاز در این جشنواره شرکت کردند و تقاضا برای شرکت بیشتر از این تعداد بود اما به دلیل محدودیت فضا به همین تعداد بسنده کردیم.

 

هادی‌پور جشنواره‌ی تشویق دانش‌آموزان ممتاز را همراه با برنامه‌های جانبی متعددی اعلام و خاطرنشان کرد: این جشنواره با اجرای جنگ شاد برای دانش‌آموزان و خانواده‌ها، معرفی معلولین نخبه، مسابقات سرگرمی، قرعه‌کشی و اهدای جوایز به دانش‌آموزان همراه خواهد بود که در مقطع ابتدایی همه ی دانش آموزان و در مقاطع بالاتر 30 درصد ممتازین مشمول دریافت جایزه هستند.

 

وی جشنواره تشویق دانش‌آموزان ممتاز کانون معلولین توانا را همراه با دستاوردهای مثبت بسزایی اعلام و اضافه کرد: برگزاری این جشنواره تاکنون تاثیر مثبت بسزایی در روحیه و توانبخشی آنان داشته و در پی برگزاری این جشنواره معلولان به خودباوری رسیده‌اند که می‌توانند در جامعه حضور فعال داشته و خدمتگزار جامعه باشند.

 

مدیرعامل کانون معلولین توانا با اشاره به دیگر دستاوردهای برگزاری جشنواره تشویق دانش‌آموزان ممتاز خاطرنشان کرد: ایجاد انگیزه در میان دانش‌آموزان معلول برای ادامه تحصیل و حضور اجتماعی چشمگیرتر، تغییر نگرش در میان دانش‌آموزان که آینده‌سازان این مرز و بوم هستند در راستای توجه به معلولان و ایجاد فرهنگ‌سازی‌های لازم در زمینه‌ی مقوله‌های اجتماعی مرتبط با معلولان از دیگر دستاوردهای برگزاری این جشنواره به شمار می‌روند.

 

هادی‌پور در خاتمه یادآور شد: علی رغم اینکه این مراسم امری خیرخواهانه و خداپسندانه است اما همه ی هزینه های مرتبط با آن برعهده ی کانون معلولین توانا بوده است و هیچ ارگانی دولتی ما را در تامین هزینه های جانبی آن حمایت نکرده است. امسال با وجود دو اسپانسر که هر کدام مبالغ ناچیزی را به مجموعه هدیه نمودند اما نشد روی کمک آن ها هم حساب کنیم.

انتهای پیام/

ارسال نظرات

آخرین اخبار