یک استاد دانشگاه:

کدخبر: 1067

پروانه عبدرضایی ضمن اشاره به بحث مهم حجاب در جامعه گفت: حجاب تنها یک نوع پوشش برای زنان و یا مردان نیست بلکه حجاب و عفاف یک اندیشه و رویکردی اسلامی است.

سرویس فرهنگی قزوین خبر؛ به مناسبت فرا رسیدن روز حجاب و عفاف گفت و گویی داشت با پروانه عبدرضایی، استاد دانشگاه آزاد اسلامی قزوین.

وی با اشاره به مبحث عفاف و حجاب در اسلام گفت: این مهم در اسلام یک مفهوم قطعی و مخصوص در کلام ا.. است که بیان آن به عنوان موضوعی فرعی و حاشیه ای، دانسته و یا ندانسته خیانت نسبت به دین و معارف اسلامی ست.

عضو جامعه ی بسیج اساتید خاطر نشان کرد: بی تردید مساله حجاب و عفاف در دنیای امروز فراتر از جنس زنان است اما این دو امر در مورد زنان و دختران اهمیت ویژه ای دارد.

وی تصریح کرد: حجاب همواره برای زن کرامت حرّیت و لباس ارتباط سالم اجتماعی است و می توان گفت حجاب تنها یک نوع پوشش نیست بلکه اندیشه و رویکردی اسلامی است که هویت بخش شخصیت انسانی می باشد.

عبدرضایی از چادر به عنوان حجاب کامل یاد کرد و گفت: حجاب کامل نشانه شخصیت کامل زن مسلمان و یک "نه بزرگ" او به فرهنگ برهنگی و استمثار است که بر مدار سو استفاده از جاذبه ها و توانایی انسان بر علیه انسانیت در حرکت هستند.

این کارشناس مذهبی اظهار داشت: اگر چه جامعه متدین به ویژه زنان فهیم و معتقد جامعه اسلامی در ترویج فرهنگ حجاب و عفاف پیشتاز بوده اند اما نکته مهم این است که در این مسیر توجه به اموراتی چون، داشتن عزم دینی در جهت اجرا و گسترش عفاف و حجاب در جامعه ضروری است.

وی در همین راستا گفت: مورد بعدی تدوین روشنگرانه ماهیت و فواید عفاف و حجاب و مضرات عدم تقید به این دو امر و سوم توجه به بنیان خانواده ونقش تاثیر گذار آن در تربیت نسل صالح نیز باید مد نظر قرار بگیرد.

عبدرضایی در انتها به موارد بعدی این مهم یادآور شد و گفت: چهارمین مطلب توجه به فریضه امربه معروف و نهی از منکر و آخرین مهم تلاش و همراهی دستگاه های حکومتی و دولتی در این زمینه می باشد

انتهای پیام/

ارسال نظرات

آخرین اخبار