امام جمعه قزوین

کدخبر: 490

مراسم تقدیر وتکریم بیش از نیم قرن خدمت خالصانه آیت الله باریک بین از طرف مدیریت حوزه علمیه استان با حضور جمعی از طلاب –اساتید و نمایند گان مردم قزوین در مجلس شورای اسلامی در مسجد شیخ الاسلام برگزارشد.

به گزارش قزوین خبر؛ در این مراسم حجت الاسلام والمسلمین عابدینی ضمن قدردانی از دست اندرکاران این مراسم باشکوه و معنوی به خدمات خالصانه حضرت آیت الله باریک بین در استان پرداخت و گفت: زمانی که بنده با معظم له ارتباط نزدیک داشتم وی فعالیتها وخدمات ماندگاری برای این استان انجام دادند که جای قدردانی است.

نماینده ولی فقیه در استان وامام جمعه قزوین تصریح کرد:حضرت آیت الله باریک بین به همراه مرحوم حضرت آیت الله شالی، توانستند برخی از مدارس حوزه های علمیه که مخروبه شده بود - مانند مدرسه علمیه شیخ الاسلام - با توجه به کمبود امکانات آن دوران، احیا نموده والان این میراث ارزشمند و گرانبها را در اختیار من و شما طلاب و اساتید و روحانیون قرار دادند.

IMG_1102

امام جمعه قزوین به مبارزات امام جمعه قزوین پرداخت و بیان داشت:حضرت آیت الله باریک بین در آن زمان رژیم خفقان طاغوت توانستند نهضت حضرت امام خمینی (ره) را ادامه داده و در این راه نیز مبارزات ماندگار و تاثیر گزاری در همین استان داشتند که قطعا روحانیون و اساتید مدارس حوزه های علمیه استان از ایشان شناخت کافی را دارند.

نماینده ولی فقیه در استان وامام جمعه قزوین اظهارداشت: الان در این استان، مدارس حوزه های علمیه محصول شجره طیبه که زمانی وجود نداشت امروز به ثمر رسیده است.

حجت الاسلام والمسلمین عابدینی یاد وخاطره علمای این استان را نیز گرامی داشت و گفت:مرحوم آیت الله رفیعی –آیت الله سامت –آیت الله مظفری و دیگر علمای فرهیخته و ارزشمندی بودند که باید زندگی این شخصیت های برجسته را به نسل نوجوان و جوان به خصوص شما طلاب و روحانیون ترویج و گسترش نماییم.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه قزوین ضمن قدردانی از تلاشهای فرزند حضرت آیت الله باریک بین (حاج محمد اقا ) نسبت به مدارس حوزه های علمیه و همچنین نسبت به شخص حضرت آیت الله باریک بین قدردانی نمود.

IMG_1125

سپس حجت الاسلام سید موسی ابراهیمی (مدیریت حوزه های علمیه برادران ) نیز ضمن تبریک انتصاب شایسته از سوی رهبر معظم انقلاب از خدمات خالصانه آیت الله باریک بین در این استان قدردانی نمود.

حجت الاسلام ابراهیمی خاطرنشان کرد: بی شک طلاب و روحانیون این استان شهید پرور، فعالیت های ارزشمند و ماندگار آیت الله باریک بین را فراموش نکرده و نخواهد نمود.

IMG_1110

 

پایان پیام/

ارسال نظرات

آخرین اخبار