اساسا یکی از بزرگترین مشکلات انسان در زندگی روزمره برمیگردد به انتخاب اشتباه بین عقل و احساس که نتایجش به ایجاد فجایع بسیار در بشریت انجامیده است.

به گزارش پایگاه خبری تحلیلی قزوین خبر؛ اساسا یکی از بزرگترین مشکلات انسان در زندگی روزمره برمیگردد به انتخاب اشتباه بین عقل و احساس که نتایجش به ایجاد فجایع بسیار در بشریت انجامیده است.

ترس القایی:

بنیاد راکفلر میگوید: "استفاده از بعداجتماعی حس ترس در بدنه جامعه، باعث ایجاد یک طبقه قربانی و راضی برای طبقه اشراف می شود."

ترس این روزهای مردم که ساخته دست سیاستمداران واقف به جنگ روانی است باعث شده تا تحریم هایی که 30 سال است در جامعه با آن ها کنار آمدیم و حتی باعث پیشرفتمان شده است طی 5 سال به یک غول بی شاخ و دم برای اخاذی از مردم ساده و هیجانی تبدیل شود تا بنیاد راکفلرهای ایران به راحتی به خواسته های خود برسند.

نام معمولی اش میشود: کاسبی از ترس!

آنها که اتهام کاسب تحریم را به دلواپسی های ما برای قلب صنعت هسته ای زدند، درواقع درصدد لاپوشانی کاسبی خود از ترس مردم بودند.

دولتمردان با ترساندن مردم از جنگی که هرگز رخ نخواهد داد، پایه های قدرت را برای خود محکم میکنند و ترامپ که دلالی ماهر است با ترساندن مردم و مخالفت با برجامی که برای غرب سراسر منفعت است باج میگیرد!

کدام توافق نامه برد_برد را میشناسید که صنعت هایتک و دست اولی مثل هسته ای رقیب را از بین ببرد ولی هیچ تعهد و تضمینی برای ایجاد بستری منفعت آمیز برای آنها نداشته باشد و مدام برتحریم ها بیافزاید و هیچ گاه هم این قرارداد نقض فاحش نشود؟! قراردادی با نام #اقدام_مشترک که قرار بود برد برد باشد، حالا تبدیل شده به آلت دست و بازیچه ای برای همان ها که تا میتوانستند از آن سواستفاده کردند...

کدام کاسب و دلال را میشناسید که از جنگ خوشش بیاید؟ بگذریم که جراتش را هم ندارد! ترامپ خوب میداند که برجام معامله ای یک طرفه و سراسر سود برای آمریکا است وگرنه مانند طرح داکا، توافق پاریس و توافق کوبا و یونسکو به سرعت از آن خارج میشد و هیچ نیازی به این همه معطلی نداشت! ولی این راهم میداند که با ترساندن مردمی که شرطی شده اند و هستی اقتصادی خود را وابسته به این قرارداد میبینند راحت میتواند سواری بیش از پیش گرفت!

دراصل، کوته نظری است اگر کسی که توانسته رقیبی مثل هیلاری کلینتون را شکست بدهد را دیوانه بخوانیم.

ترامپ صحنه گریه کماندوهای کشورش که در خلیج فارس زانوزده بودند را بهتر از من و تو به خاطر دارد، پس خوب میداند که با جنگ نمیتواند ایران اسلامی را شکست دهد و با دوستی خاله خرسه اوباما هم نمیشود خصلت طمع گرگ صفتی آمریکا را ارضا کند و از برجام منفعتی بیشتر از سانتریفیوژهای ازمدار خارج شده و غنی سازی به حداقل رسیده ببرد؛ پس برای اینکه برجام را پله ترقی خود کند، راه سوم یعنی القای ترس را انتخاب کرده است.

هاولند درجایی میگوید مجبور نیستید برای ایجاد ترس درد ورنج ایجاد کنید! فقط کافیست که به القای ترس از اتفاقاتی که ممکن است هرگز روی ندهند بپردازید که در نتیجه ایجاد استرس و ترس به پذیرش ترغیب از سوی جامعه منجر شود.

حالا درنظربگیرید وقتی جامعه هدف، با جمله کوته بینانه و ساده ای مثل :" اگر رقیب در انتخابات پیروز شود در پیاده روها دیوار میکشد" به راحتی آب خوردن افکارش را به گروهی میسپارد، یعنی این جامعه قابلیت ترسیدن از متوهمانه ترین اتفاقات غیرقابل رخ دادن را هم داراست! چرا ترامپ کاسب و تاجر از این فرصت استفاده نکند؟

مردمی که دغدغه اصلی شان را با یک شانتاژ رسانه ای از اقتصاد و معیشت به کنسرت و ربنا تقلیل میدهند یعنی هنوز نیم کره راست مغزشان بر نیم کره چپ که منطق باشد مسلط است. همین واکنش ها به آمریکا خط میدهد که ما ملت ایران مردمی به دور از منطق و شدیدا احساساتی هستیم و شما با تحریک نیم کره راست مغزما به راحتی میتوانید سرمایه های مارا چپاول کنید و به تعطیلی بکشانید و ما همچنان شما را کدخدایی میخوانیم که نیازمندتانیم!

باید به حال جامعه ای که با احساسی ترین شکل ممکن با سرمایه ها و منافع ملی اش برخورد میکند خون گریست...

این که احساس ناسیونالیستی من و شما در برابر خلیج عربی خواندن خلیج فارس به غلیان درآید و باعث اتحاد ایران و ایرانی شود بی شک عالی است اما آیا رآکتور آب سنگین اراک جزو منافع ملی نبودیاسانتریفیوژهای ازمدارخارج شده مال این سرزمین نبود؟ ترامپ خوب میدانست که برای منحرف کردن ذهن مردم ایران از تحریم های جدید باید #احساساتشان را منحرف کند! ماجرای همان پادشاهی است که مالیات را3برابر کرد،حقوق مردم را به یک سوم تقلیل داد و در آخر بادگلو زدن راهم ممنوع اعلام کرد!مردمی که باید با قانون ناعادلانه مالیات سه برابری و حقوق حداقلی مبارزه میکردند در قانون سوم ماندند و جلسات سیاسی و پنهانی بادگلو زنی راه انداختند و این شد که مبارزه منحرف شد.

ترامپ با خلیج عربی خواندن خلیج فارس، تمرکز رسانه و مردم را روی این نام معطوف کرد تا فراموش شود که علاوه بر وجود توافقی با نام #اقدام_مشترک و بتن ریختن رآکتور آب سنگین اراک، تحریم های مادر و کاتسا علیه ایران اعمال شده است.

حالا همه در ماجرای این روزهای برجام به ترامپ خرده میگیرند که حافظه تاریخی و جغرافیایی ندارد که نمیداند از قرن ها پیش نام این خلیج، خلیج فارس است اما خودشان حوادث 4سال اخیر تاریخ را هم به خاطر ندارند که سانتریفیوژها را دادند که تحریم ها رفع شود! که اگر قرار بود همچنان تحریم شویم چه نیازی به آن همه طول و تفسیر و مذاکره و بتن ریختن در قلب رآکتورمان بود؟!

آن دسته از مردم احساساتی جامعه ما که رویای ژاپن شدن و آمریکا شدن را درسر میپرورانند حتی راه ژاپن شدن را هم بلد نیستند! وگرنه باید بدانند که ژاپن اگر ژاپن شد بخاطر کاروتلاش بی وقفه و چند نسل قربانی است که در هیروشیما و ناگازاکی داد و آمریکا اگر آمریکا شد بخاطر چپاول و غارت کشورهای ضعیف تر است وگرنه هیچ ابرقدرتی در طول تاریخ با دفن کردن صنایع هایتک و دست اول خود و اتکا به کشورهای بیگانه ابرقدرت نشده است بلکه سرنوشت این مشی سیاسی در لیبی و مصر امروز به وضوح قابل رویت است.

رونوشت به دولتی ها و علی الخصوص روزنامه شرق: امضای کری که تضمین نبود و شاهدیم بدعهدی پشت بدعهدی را! اما اگر تهدیدتان کردند به جنگ، نه نیازی به آن پرتاب خودکار است و نطق هیچوقت یک ایرانی را تهدیدنکن و نه آن همه زحمت برای فشار ایمیلی! فقط یک جمله کافیست... یادتان باشد که اینبار با دل محکم و قلبی استوار بگویید:" امضای حاج قاسم سلیمانی پای امنیت ایران برای ما تضمین است!"

 

آروما صادقی

 

ارسال نظرات

آخرین اخبار