حاشیه های بازدید روحانی از کارخانه مپنا

کدخبر: 1751

مردمی بودن و با مردم زندگی کردن از اصول سیره امام راحل بود که بایستی در رفتار مسئولین انقلاب اسلامی نهادینه و ظاهر شود.

به گزارش سرویس سیاسی قزوین‌خبر؛ همزمان با روز جهانی کارگر، حسن روحانی رئیس جمهوری دیروز (یکشنبه 12 اردیبهشت ماه) با حضور در کارخانجات و شرکت‌های مختلف گروه صنعتی «مپنا» از واحدهای مختلف آن بازدید و در میان کارگران این واحدها سخنرانی کرد.

حسن روحانی در این کارخانه صنعتی در ارتباط با اینکه مجلس آینده در خرداد ماه سال جاری آغاز کار خواهد کرد، صحبت هایی را به میان آورد.روحانی ارتباط با نرخ تورم و حقوق کارگران نیز صحبت هایی کردند.

اما نوع بازدید آقای رئیس جمهور بحث برانگیز شد.آقای روحانی با خودرویی ژاپنی به دیدار کارگران مپنا رفت.دیروز 12 اردیبهشت مصادف با روز کارگر، رئیس جمهور کشورمان به دیدار جمعی از کارگران کارخانه مپنا رفت و از آنجا که میخواست شباهت فوق العاده ای با کارگران پیدا کند و خود را به رنگ آنها نشان دهد، با ماشین لندکروز به این دیدار رفت و حتی داخل کارخانه نیز حاضر به پیاده شدن از ماشین نشد و مسافت داخل کارخانه را هم با لندکروز طی فرمودند!

372545_737

1600641_930(1)

آقای روحانی شما به دیدار کارگران و قشر کارگر رفته بودید ، آیا صحیح بود از اتومبیل پیاده نشوید؟! شاید روحیه شما به سمت و سوی اشرافیت در حال حرکت است و خدای ناکرده غرور و تکبر مانع پیاده شدنتان از لندکروز شده و کارگران را در حدی ندیده اید که به خاطر آنها بخواهید سختی پیاده شدن از خودرو را به جان بخرید.

حال اگر بخواهیم دیدار شما را از کارخانه مپنا و کارگران این کارخانه با دیدار رهبرانقلاب با کارگران کارخانه مپنا در سال 93 مقایسه کنیم، اکنون فقط یک نکته باقی می ماند و آنکه ای کاش رئیس جمهور، همه این فرضیه ها را باطل می کرد و امروز همچون سال 93 روز دهم اردیبهشت که رهبر معظم انقلاب در آستانه روز کارگر، در کارخانجات گروه مپنا حضور یافتند.

مقام معظم رهبری با پای پیاده و رو در رو نه سوار بر خودرو با کارگران دیدار کردند، امروز هم رئیس جمهور همان صحنه را تکرار می کرد و سهم کارگران از دیدار با رئیس جمهور را مساوی و یکسان با سایر اقشار می دانست.

13930210_2726271

13930210_14026271

رهبر انقلاب در اردیبهشت سال 93(دیدار از کارخانه مپنا)

تصاویر بیشتر را از اینجا ببینید

راز جاودانگی شهید رجایی در مردمی بودن و به دردهای مردم و قشر کارگر گوش دادن بود، شهید رجایی در دوران مسئولیت خود هیچ گاه خودش را گم نکرد.

شهید رجایی وقتی برای بازدید در جمع مردم قرار می گیرد، کشاورزی دستش را زیر چانه اش می آورد و از اطرافیان سراغ نخست وزیر را می گیرد وقتی شهید رجایی را به این پیرمرد کشاورز معرفی می کنند او می گوید: تو که مثل خود ما هستی.

347676

2289624824149123168541224547166833105123

این به معنای آن است که یک رئیس جمهور باید خاکی و در بین مردم باشد تا محبوبیت کسب کند. رئیس جمهوری که با یک خودروی مدل بالای ژاپنی در بین کارگران قرار بگیرد و حتی به خود زحمت پیاده شدن از خودروی خود را ندهد آیا می تواند به درد دل مردم کارگر گوش دهد؟!

آقای روحانی در جمع کارگران تاکید کرد که حقوقی که در حال حاضر در حال دریافت هستید از تورم و نرخ تورم در اقتصاد جامعه بیشتر است. آقای روحانی انگار از نرخ تورم و بالا رفتن آن در سال 94 بی خبر هستند.

رشد اقتصادی در سال 1395 با سناریو قیمت نفت متوسط 40 دلاری برابر با 6 درصد و با سناریو قیمت نفت 30 دلاری 4.4 درصد پیش بینی می شود. در هر دو سناریو، 3.4 درصد از رشد اقتصادی ناشی از رشد بخش نفت خواهد بود. علاوه بر این، نرخ تورم بین 10.5 تا 12 درصد، متوسط نرخ ارز در سال 1395 بین 3700 تا 3850 تومان و همچنین میزان نقدینگی نیز در انتهای سال 1395 بین 1200 تا 1250 هزار میلیارد تومان پیش بینی می شود.

رئیس جمهوری که حاضر به این نیست که پیاده همچون رهبر فرزانه انقلاب در بین کارگران ظاهر شود و در داخل لندکروز به دیدار با آنها پرداخت، چطور قیمت گوشت و برنج فلان قدری را می داند؟!

در حال حاضر برنج به کیلویی 11000 تومان و قیمت گوشت به کیلویی 35000 تومان رسیده است، آیا آقای روحانی ازین قیمت ها باخبر است!!؟ کارگری که حقوق ماهی 700 تا 800 می گیرد و حتی بعضی مواقع همین را هم نمی گیرد چطور می تواند با این تورم خرج زندگی و زن و بچه را بدهد! بقیه مخارج را فاکتور می گیریم. بااین تورم ها چطور می تواند خرجی زندگی را بدهد؟!

آقای روحانی به نظر شما برجام چه نفعی برای قشر کارگر تا به الآن داشته است، جز یه سری دلال و سوجو که از طریق برجام شما در حال سودجویی هستند.

برجام اجرا شده اما در عمل هیچ اتفاق و سودی برای قشر کارگر جامعه هیچ نفعی نداشته است. در سایه برجام هیچگونه نقل و انتقال پولی صورت نگرفته است.

آقای روحانی مشکلات کارگران و از همه مهمترین بیکاری در کشور سر به فلک گذاشته است، نرخ تورم روز به روز بیشتر می شود، نرخ برنج و گوشت که دیگر گفتنی نیست. کارگر با حقوق اندک چطور قادر به خرید باشد، پس با این نرخ ها و ارقام چطور بیان میکنید تورم کشور با حقوق کارگران همخوانی دارد.

آقای روحانی شما از درد دل مردم و کارگران بی خبرید !!!

اگر در بین مردم باشید و به درد دل مردم گوش کنید همچون رهبر فرزانه انقلاب جاودانه و جهانی خواهید شد!! 

انتهای پیام/ پایگاه خبری‌تحلیلی حامیان ولایت

ارسال نظرات

آخرین اخبار