بصیرت در 9 دی

کدخبر: 175

یک کارشناس ارشد مسائل سیاسی گفت: امام علی (ع) در نهج البلاغه تنها با بصیرتان را اهل نجات می دانند؛ تشخیص درست مسیر و اقدام به موقع از مهم ترین ویژگی های افراد دور اندیش و با بصیرت است.

به گزارش سرویس سیاسی قزوین خبر؛ صبح امروز نشستی با عنوان "نهضت روشنگری حماسه 9 دی" با حضور دکتر حسن امینی کارشناس ارشد مسائل سیاسی، فرمانده سپاه ناحیه امام حسن مجتبی (ع)، مسئول بسیج مهندسین کشاورزی و سایر مهندسین منابع طبیعی و کشاورزی در سالن اجتماعات سازمان تبلیغات برگزار شد.

نشست-بصیرتی

حسن امینی ضمن اشاره به ویژگی های افراد با بصیرت، عنوان کرد: خردورزی، تفکر، استدلال، دوراندیشی و عبرت از گذشته از ویژگی های با بصیرتان است که اگر انسان ظاهربین عمل کند دشمنان را بر خود مسلط می کند که نمونه هایی از این قبیل بی بصیرتی ها در طی تاریخ کم نبوده است همچون کسانی که با کوته اندیشی، یزید را با ظرف شراب بر جایگاه پیامبر تکیه دادند و چوب بر دندان حسین بن علی زدند.

وی ادامه داد: تولد چهار هزار طفل نامشروع در سال دوم بعد از عاشورا و گلوله باران کعبه در سال سوم، نمونه هایی از این دست بی بصیرتی ها است.

کارشناس ارشد مسائل سیاسی با استناد به صحبت های مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه همان شمری که در صحرای کربلا سر از امام حسین (ع) جدا کرد، جانباز جنگ صفین بود، گفت: بسیاری از افرادی که تا دیروز مقالات مذهبی فاخری نوشتند امروز علیه امام زمان و الهی بودن قرآن جبهه می گیرند که جسارت ها و زخم زبان ها به ولایت، زمینه ساز شمشیر کشیدن بر ولی و حتی خداوند می شود.

DSCF4612

امینی با بیان اینکه امام علی (ع) در خطبه 57 نهج البلاغه ، تنها با بصیرتان را اهل نجات می دانند، اظهار داست: تشخیص درست مسیر و اقدام به هنگام و به موقع، از مهم ترین ویژگی های افراد دوراندیش و با بصیرت است.

وی افزود: بصیرت، راهبردی دانشی و انگیزشی است که اگر در انسان تبلور نداشته باشد با اسلام ناب و اصیل محمدی زاویه پیدا می کند همانطور که در جنگ صفین عده ای از یاران امیرالمومنین به علت عدم درک سیاسی و بصیرت بر امام علی (ع) خرده می گرفتند و ایشان را متهم به جنگ با مسلمانان و یاران پیامبر می کردند.

این کارشناس، جنبش 88 را یک جنبش ضد الهی و ضد مردمی خواند و ابراز داشت: حامیان این جنبش از طرفی بیگانگان خارجی بودند و از طرفی هم منافقین داخل کشور و فرصت طلبانی که در تکاپوی باز کردن پای بیگانه به داخل بودند و در این میان افراد سطحی نگر و فریب خورده با دنباله روی از آنان، آتش فتنه را شعله ور کردند و جنبش را به دست گرفتند.

حسن امینی با بیان اینکه دشمن بعد از هشت سال جنگ به بی نتیجه بودن اقدامات نظامی در جمهوری اسلامی ایران پی برد، تصریح کرد: ایجاد اتاق های فکر و حداقل 80 موسسه تحقیقاتی توسط بیگانگان، انجام جنگ فرهنگی، ایجاد بحران هویت و تخریب افکار و عقاید، حداکثرسازی فحشا، تزلزل و بی ثباتی نظام، از جمله راهکارهای دشمن بعد از قطع نامه 598 برای ایجاد بحران در جمهوری اسلامی بود که البته تلفات و صدمات این جنگ نرم به مراتب از جنگ نظامی بیشتر بود.

DSCF4606

وی در ادامه گفت: بازتاب این خسارات، به سخره گرفته شدن ارزش ها و باورهایی چون فرهنگ جهاد، شهادت و عاشورا در رسانه ها و روزنامه ها بود تا آنجا که نوشتند علیه خدا و امام زمان هم می شود راهپیمایی کرد و اینکه بعضی از آیات قرآن را قبول نداریم و مسائلی از این قبیل که حاصل اتاق های فکر دشمن است که درصدد تهی کردن ایران از محتوا می باشد درحالیکه به اعتراف برخی نظریه پردازان غربی تحولاتی در حال ایجاد است و قرن 21، قرن غلبه اسلام به جهان می باشد.

وی ضمن تاکید بر فرمایش مقام معظم رهبری که عدم تحلیل سیاسی و بصیرت را عامل شکست مسلمانان در هر زمان و مکانی می دانند، توضیح داد: بصیرت همچون چراغ فروزان در صحرای تاریک راهگشای تصمیم گیری ها و انتخابات است که همین مسئله زمینه ساز ایجاد حماسه عظیم 9 دی بود که ملت مسلمان ایران در پاسخ به هتاکی دشمن به عاشورا و ارزش ها به میان آمد و مشت محکمی بر دهان بیگانگان و منافقینی که هشت ماه کشور را مشوش کرده و به آشوب کشیده بودند کوبید.

امینی 9 دی را روز تجلی قدرت خدا خواند و تشریح کرد: مردم در این این روز به جهانیان اعلام کردند که اگر در برابر دین ما بایستید، در برابر تمام دنیای شما می ایستیم و تا پای جان از ولایت و ارزش دفاع می کنیم.

وی اضافه کرد: روز 9 دی، مسلمانان ایرانی با سلایق متفاوت سیاسی و بدون در نظر داشتن کاندیدای خاصی و صرفا برای دفاع از ولایت و جمهوری اسلامی ایران به میدان آمدند.

این کارشناس ارشد مسائل سیاسی در پایان با تاکید بر اینکه امروز باید درس های عاشورا را در جامعه خود پیاده کنیم، یادآور شد: محرم و صفر و اشک در مجلس عزای ابی عبدالله با تمام برکاتی که دارد، گویای اهداف بزرگ قیام عاشورا است که باید آن را دریابیم و در جامعه امروز اجرا کنیم؛ چرا که اگر از عاشورا و واقعه کربلا عبرت نگیریم ماجرای آن سال می تواند تکرار شود و اسلام ناب حسینی به اسلام بدلی و اموی تبدیل گردد.

انتهای پیام/

ارسال نظرات

آخرین اخبار