سومین نمایشگاه رسانه های دیجیتال انقلاب اسلامی

کدخبر: 1599

دکتر حسن عباسی در نشست سایبر و جنگ های آینده در سومین نمایشگاه رسانه های دیجیتال انقلاب اسلامی به سخنرانی پرداخت.

به گزارش سرویس سیاسی قزوین خبر؛دکتر حسن عباسی، کارشناس مسائل رسانه ای  با حضور در سومین نمایشگاه های رسانه های دیجیتال انقلاب اسلامی در غرفه مناظره در خصوص "سایبر و جنگ های آینده" گفت: مفهوم کلیدی و پایه ای که امام و رهبری معظم تاکید داشتند، مسئله تمدن نوین اسلامی است.

وی با بیان اینکه دولتی ها و مجلسی ها از پیگیری این موضوع صرف نظرکرند، اذعان داشت: می دانیم که جریان فرهنگی انقلاب اسلامی این دغدغه تمدن نوین اسلامی را دارد اما مسئولین دولت و مجلس شورای اسلامی از تبیین مسئله تمدن نوین اسلامی دوری کردند.

این کارشناس مسائل رسانه ای، با تاکید بر لزوم اهتمام به تمدن نوین اسلامی، اظهار داشت: این موضوع کاملا روشن است که با اتوبان سازی، سد سازی و پروژه های عمرانی، تمدن سازی در بین مردم شکل نخواهد گرفت.

عباسی در ادامه مباحث خود به موضوع تمدن سازی اشاره و خاطرنشان کرد: تمدن نوین اسلامی در سه زیرلایه صورت می گیرد. اولین زیرلایه می توان به دولت سازی اشاره کرد. در مرحله ی دولت تمدن نوین اسلامی زیر لایه نظام سازی قرار دارد و در نهایت در بخش سوم زیر لایه های این موضوع بحث ملت سازی وجود دارد.

این کارشناس مسائل رسانه با تشریح این سه لایه و معضلاتی که در این خصوص در کشور وجود دارد، بیان داشت: بحث نظام سازی را مقام معظم رهبری در شهریور سال 1390 مطرح کرده و ایشان به آغاز کننده این حرکت عنوان می شوند.

وی افزود: در کشور ما حدود 140 زیر نظام وجود دارد که از این زیر نظام های شامل مجموعه های مختلفی مثل آموزش و پرورش، سیستم کشاورزی، نیروی انتظامی ، دستگاه قضایی کشور و ... وجود دارد.

عباسی با اشاره به کم کاری های مسئولین در خصوص ایجاد نظام سازی اذعان داشت: با وجود آنکه از دوره ی نظام سازی که رهبری با آن اشاره کردند، چهار سال و نیم می گذرد اما در این مقوله حتی در تبین ادبیات مقدماتی هم موفق نبوده ایم.

این کارشناس مسائل رسانه ای با بیان اینکه این موضوع را مسئولین پیگیری نکردند، اظهار داشت: این موضوع چون دغدغه ی مسئولین نبوده است بنابراین پیشرفت خاصی در این موضوع احساس نمی شود.

وی با بیان اینکه در مرحله ملت سازی که از 37 سال پیش آغاز شده، نتایج نسبتا خوبی حاصل شده، خاطر نشان کرد: در زیر لایه ی مردم سازی به نتایج خوبی رسیدیم و می توان گفت که روند ملت سازی از مراحل میانی عبوده کرده است.

عباسی با انتقاد از عدم وجود این دغدغه بین مسئولین گفت: غیر از شخص رهبر معظم انقلاب کس دیگری دغدغه ی این موضوع را نداشته است.

این کارشناس مسائل رسانه ای در خصوص پدیده ی تمدن نوین اسلامی تصریح کرد: پدیده ی تمدن نوین اسلامی که در موارد مختلف مورد بررسی قرار گرفته است نقش کلیدی در حوزه فضای مجازی، سایبری و رسانه های دیجیتال دارد.

وی با بیان اینکه ملت سازی مجازی در قالب های شبکه های اجتماعی دیده می شود، اظهار داشت: باید در این حوزه نگاهی ایجاد شود که نظام سازی سایبری، دولت سازی سایبری و ملت سازی را مورد بررسی قرار دهد.

عباسی گفت: هنوز سواد اولیه تمدن نوین اسلامی در سطح دولت سازی و نظام سازی بین برخی از مسئولین وجود ندارد. شورای عالی مجازی نیز افرادی هستند که سواد ملت سازی را مورد توجه قرار نمی دهند.

این کارشناس مسائل رسانه ای با تاکید بر این موضوع، اذعان داشت: در 4 سال گذشته فعالیت ها برای تبین این موضوع در زمینه تمدن سازی انجام نشده است. مجمع تشخیص مصلحت نظام که می توانست قدم هایی بردارد به دلیل اینکه اراده و سواد تمدن سازی را نداشت، این مسئله را پیگیری نکرد.

وی در ادامه ی این نشست  به موضاعات سایبری و جنگ های آینده و همچنین به شرح مفصل این موضوع پرداخت.

انتهای پیام/کمیته اطلاع رسانی سومین نمایشگاه رسانه های دیجیتال انقلاب اسلامی

ارسال نظرات

آخرین اخبار