چند صدایی در اردوگاه اصلاحات

کدخبر: 1592

با نزدیک شدن به دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی، گمانه زنی ها برای معرفی لیست احزاب و اختلاف در بدنه احزاب به اوج خود رسیده است

محمد مهدی خلیلی

خبر انتخاب سیده حمیده زرآبادی بعنوان یکی از چهره های منتخب جریان اصلاحات برای حضور در دهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در اردوگاه اصلاحات بازتاب های متفاوتی داشته است.

بدنه اصلاح طلبان انتخاب گزینه ای ضعیف توسط سران اصلاحات را بر نمی تابند و آن را نوعی توهین به شعور مخاطب قلمداد کرده و در مقابل پیشنهاد نزدیک شدن به چهره های معتدلی چون داود محمدی و حتی لطف الله سیاهکلی مرادی را مطرح می کنند.

این طیف از جریان اصلاحات (که تعدادشان کم هم نیست) نداشتن سابقه فعالیت سیاسی و اجتماعی زرآبادی را دلیل بر ضعیف بودن و مواجه نشدن با اقبال عمومی می دانند و تبعیت از لیست جریان اصلاح طلبی را خودکشی می خوانند.

و اما در مقابل، سران جریان اصلاحات نظر دیگری دارند : 

از ابتدای معرفی سیده حمیده زرآبادی بعنوان یکی از  دو نفر لیست اصلاح طلبان استان، آنها بر دو ویژگی زن بودن و وابسته بودن به خاندان جلیله زرآبادی تاکید داشتند. ویژگی هایی که هر یک در جای خود قابل بررسی است و در ادامه به آن خواهیم پرداخت.

و اما نکته دومی را که سران اصلاحات در دفاع از گزینه خود اعلام کردند، قرار گرفتن منتخب خود در کنار یکی از چهره های مطرح کشوری بعنوان گزینه دوم است تا شاید از این راه بتوانند این انتخاب ضعیف( به قول بدنه اصلاحات) خود را توجیه کنند. سران اصلاحات برای معرفی چهره مطرح از طرفی چشم به تایید صلاحیت ها دارند و از طرفی هم در حال رایزنی با گزینه هایی هستند که در لیست تهران جایی نداشتند. این معرفی می تواند تا حد زیادی اصلاحات را خوشبین به داشتن لااقل یک صندلی سبز نماید.

و اما بعد ...

در آرایش انتخاباتی قزوین روز به روز اتفاقات شگرفی می افتد که می تواند باعث شور و نشاط در خلق بزرگترین حماسه سیاسی سال گردد. ان شاء الله

از ابتدای ثبت نام برای انتخابات مجلس شورای اسلامی که با استقبال بی سابقه از سوی جریان اصلاحات مواجه شد و با تایید حداکثری هیات های اجرایی نیز همراه شد، قابل پیش بینی بود که اردوگاه اصلاحات بدنبال حاشیه سازی برای شورای نگهبان به منظور بالا بردن قدرت چانه زنی است. اینکه در ابتدا عنوان شد که در کل کشور فقط 30 اصلاح طلب تایید صلاحیت شده اند و امروز اعلام می شود فقط حوزه انتخابیه تهران 2 لیست 30 نفره دارد که هر یک مدعی تصاحب صندلی سبز بهارستان است از آن دست ادعاها بود.

در حوزه انتخابیه قزوین نیز چنین ادعاهایی با سبک و سیاقی متفاوت مطرح بود و ثبت نام چهره هایی که پیش تر نیز رد صلاحیت شده بودند دال بر این ادعاست.

و اما معرفی سیده حمیده زرآبادی بعنوان یکی از گزینه های منتخب اردوگاه اصلاحات شاید پاسخی باشد به انتخاب دکتر فاطمه محمدبیگی که از جبهه متحد اصولگرایان مجوز حضور در لیست را گرفته است.

این موضوع نیز در بدنه اصلاحات با انقادهایی روبرو شده است که "چرا به صرف اینکه میخواهیم چهره را مقابل چهره اصولگرایان قرار دهیم روی به ضعیف ترین گزینه بیاوریم"

ویژگی دومی که بزرگان اصلاحات بر آن پافشاری دارند، وابسته بودن زرآبادی به یکی از اقوام خوش نام قزوین است که این ویژگی هم، توسط جریانات مختلف اصلاحات پاسخ داده شده است؛ آنهم " نا دیده گرفتن دیگر اقوام شهرستان های قزوین، البرز و آبیک" است.

بهرحال باید منتظر ماند و دید که قدرت "دولت در سایه" بر بدنه اصلاحات چربش دارد یا اینکه بدنه اصلاحات مواضع معتدل خود را پی خواهد گرفت. 

 

  • اصلاح طلب 10 4 پاسخ

    دوست عزیز وقتی چهره های شاخص اصلاح طلب رد صلاحیت می شوند مگر چاره دیگری جز معرفی چهره های جدید اصلاح طلب وجود دارد؟

  • حسین 2 1 پاسخ

    همین گزینه ضعیف هم مثل اینکه داره رای میاره ،
    اصول گرا ها بلد نیستن جو رو به نفع خودشون کنن ، همیشه تو این زمینه ضعیف عمل میکنن

ارسال نظرات

آخرین اخبار