امام جمعه قزوین با تاکید بر اینکه وقتی برای حل معضل ترویست با کشورهایی همانند آمریکا و انگلیس به گفت‌وگو می‌نشینیم به انقلاب خیانت کرده‌ایم، عنوان کرد: انگار عده‌ای گرفتار اعتیاد به مذاکره شده‌اند.

به گزارش خبرنگار سیاسی قزوین خبر، حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالکریم عابدینی امام جمعه قزوین در خطبه‌های نماز جمعه این هفته شهر قزوین در مسجد النبی(ص) با اشاره به حضور بی‌سابقه وزیر امور خارجه ایران در گفت‌وگوهای وین در خصوص بحران سوریه اظهار کرد: نشست مقدماتی اجلاس بین المللی درباره بحران سوریه صبح امروز با شرکت وزرای امور خارجه فرانسه، آمریکا، آلمان، انگلیس، امارات، قطر و عربستان در هتل بریستل محل اقامت وزیر امور خارجه فرانسه برگزار شده است و بر کسی پوشیده نیست که صحنه‌گردان این اجلاس آمریکاست.

مذاکره با کشورهایی که خود حامی تروریست هستند ساده‌لوحی است

وی در ادامه با بیان اینکه ما به جز موارد مورد تایید رهبر انقلاب مذاکره‌ای با آمریکا نخواهیم داشت، تصریح کرد: نشستن سر میز مذاکره برای حل مشکل تروریست با کشورهایی که خود بوجودآوردنده و حامی تروریست جهانی هستند ساده‌لوحی است آیا کسی باور ندارد که داعش و گروه‌های تکفیری پرورش‌یافتگان دست انگلیس و آمریکا هستند.

عابدینی با تاکید ایران دارای نفوذ سیاسی و قدرت نظامی است و ما نباید بگذاریم از این جایگاه و قدرت ایران سوءاستفاده شود، تصریح کرد: اگر کسی بدون حضور ایران نقشه‌ای برای منطقه بکشد نقشه‌اش نقش بر آب خواهد شد.

امام جمعه قزوین با تاکید بر اینکه انگار عده‌ای گرفتار اعتیاد به مذاکره شده‌اند، گفت: برخی هنور تفاوت مذاکره مجاز و غیرمجاز را درک نکرده‌اند؛ هر چند که کلام رهبر انقلاب همواره برای ما حجت بوده اما تحلیل ما این است وقتی برای حل معضل ترویست با کشورهایی همانند آمریکا و انگلیس به گفت‌وگو می‌نشینیم به انقلاب خیانت کرده‌ایم.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین در ادامه با اشاره به حکم اعدام شیخ نمر و مخالفت عالمان و سیاستمداران جهان با این حکم اظهار کرد: حکم اعدام شیخ نمر باقر النمر از جمله مسائلی است که شیعیان جهان را نگران کرده است.

حکم اعدام شیخ نمر مورد اعتراض تمام آزادگان عالم است

وی افزود: این عالم شیعی به جرم مخالفت با حکومت سعودی حدود 3 سال است در زندان‌های این رژیم به سر می‌برد و قرار است حکم اعدام ایشان از سوی حاکم سعودی تایید شود.

امام جمعه قزوین با بیان اینکه تمام آزادگان عالم معترض به این حکم هستند، تاکید کرد: این حکم در حالی صادر می‌شود که عربستان در باتلاق جنگ نیابتی با یمن دست و پا می‌زند و آمریکا که طراح این میدان است درصدد است تا خود از جریان این اتفاقات دور کند.

کشتار در حج تمتع امسال موجب روسیاهی عربستان شد

عابدینی با اشاره به روسیاهی عربستان در حج تمتع امسال خاطرنشان کرد: حکومت سعودی ننگ فجایع حج سال جاری و واقعه منا را در تاریخ حکومت‎داری خود دارد که با کشتار هزاران زائر همراه بود.

نماینده ولی فقیه در استان قزوین با اشاره به اینکه در کنار همه ننگ‌ها عربستان با وقاحت و به شکل زننده‌ای از گروه‌های تکفیری و داعش حمایت می‌کند، گفت: همین موضوع عاملی برای سقوط رژیم منحوس آل سعود خواهد بود و ستون فقرات عربستان را خواهد شکست.

عابدینی با اخطار به حکومت عربستان با صراحت اعلام کرد: موشک‌های ایران که در 500 متر زیرزمین ذخیره شده‌اند برای موزه نیست و اگر عربستان به شیطنت‌های خود ادامه دهد این موشک‌ها کاخ آل سعود را هدف قرار خواهند داد.

سفر وزیر اسبق انگلیس به ایران عین نفوذ است

وی با اشاره به سفر به اصطلاح تفریحی «جک استراو» وزیر خارجه اسبق انگلیس به استان‌های ایران تصریح کرد: ما این سفر را تفریحی ندانسته و آن را عین نفوذ می‌دانیم چراکه انگلستان حیله‎گر در طول تاریخ خائن بودن خود را اثبات کرده است.

امام جمعه قزوین در پایان با اشاره به 13 آبان سالروز تسخیر لانه جاسوسی آمریکا به دست دانشجویان و دانش آموزان پیرو خط امام ابراز کرد: ما وظیفه داریم که امسال کوبنده‌تر از سال گذشته با توجه به تهدیداتی که اخیرا استکبار جهانی داشته است فریاد مرگ بر آمریکا را سر دهیم و از آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها خواستاریم که شرایطی را فراهم کنند تا شعار مرگ بر آمریکا در کلاس‌های درس و دانشگاه به گوش دشمنان ایران اسلامی برسد.

انتهای پیام/م

ارسال نظرات

آخرین اخبار