امام جمعه قزوین؛

کدخبر: 1378

امام جمعه قزوین با اشاره به این که همه آگاهی دارند که برجام با همه قصه‌های تلخ و شیرنش به جایی رسیده، اظهار کرد: نفوذ در ایران پروژه بعدی آمریکایی‌ها است و آنها برای تحقق این امر به دنبال دولتمردانی هستند که می‌توانند با آنها کنار بیایند و اگر آنها را پیدا کنند نفوذشان را آغاز می‌کنند.

به گزارش سرویس سیاسی قزوین خبر؛آیت‌الله عبدالکریم عابدینی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته قزوین گفت: خدا به همه کسانی که در راه خدا استقامت می‌ورزند، پای ایمان و تقوا ایستادگی می‌کنند، در مقابل دشمنان خدا سر ذلت فرود نمی‌آورند، پای عهد و پیمانشان با خدا می‌ایستند و اهل ایمان به خدا هستند، بشارت بهشت داده و چنین انسان‌هایی در دنیا و آخرت سربلندی و عزت نصیبشان خواهد شد.

 وصیت نامه امام حسین(ع)  بنی‌امیه را رسوا کرد

وی با اشاره به وصیت‌نامه امام حسین (ع)، تصریح کرد: حضرت اباعبدالله حسین (ع) در وصیت‌نامه خود علت قیامشان را بیان فرموده‌اند و در همین وصیت‌نامه به تمام اتهاماتی که بعدها دستگاه بنی‌امیه در حق امام (ع) روا داشتند پیشاپیش پاسخ داده‌اند و آن‌قدر پاسخ‌ها واضح و روشن است که کاملاً بنی‌امیه را رسوا کرده‌اند و اگر بنی‌امیه از متن وصیت‌نامه آگاهی داشتند بعدها آن تهمت‌ها را در حق ایشان روا نمی‌داشتند.

این مقام مسئول ادامه داد: امام حسین (ع) فرمودند: مردم دنیا بدانید من برای بدی، کسب مقام و منصب و قدرت‌طلبی، زیاده‌خواهی، فساد و ظلم به پا نخواسته‌ام؛ هر چند امام (ع) می‌آید حکومت و زمام امور مردم را به‌دست گیرد و نگذارد که شخصیتی نالایق مانند یزید بر مردم حکومت کند اما این هدف امام (ع) به معنای کسب مقام و قدرت‌طلبی، زیاده‌خواهی و دنیاطلبی نیست.

امام‌جمعه قزوین با اشاره به این‌که بعدها یزیدیان عنوان کردند امام حسین (ع) برای کسب قدرت علیه دین خروج کرده، بیان کرد: امام حسین (ع) در وصیت‌نامه خود بیان فرموده‌اند: من قیام کرده‌ام که در امت جدم اصلاح به وجود آورم و این فسادی که پیش‌آمده را از میان بردارم. این مهم بیان‌کننده آن است باید مردم چشمانشان را باز کنند و بصیرت داشته باشند و آگاه باشند که عدم تشخیص منافق از مصلح مشکلات عدیده‌ای را به وجود می‌آورد.

 

 

وی گفت: انبیاء زیادی برای این‌که امت آن فرق بین فرعون و موسی را متوجه نشدند و حق را از باطل تشخیص ندادند، به شهادت رسیدند و این عدم تشخیص پیغمبران و امامان (ع) بسیاری را خانه‌نشین کرد.

محرم فصل بیداری است و باید به خوبی از آن استفاده کنیم

آیت‌الله عابدینی ادامه داد: محرم فصل بیداری است و باید از آن به خوبی استفاده کنیم و تحولی در افکار و اندیشه‌هایمان به وجود آوریم و از حسین بن علی (ع) درس شرف، استقلال، آزادگی، ذلت ناپذیری و سربلندی بیاموزیم تا دشمنان بر ما طمع نورزند و فکر نکنند می‌توانند در ما نفوذ کنند.

این مقام مسئول با تأکید بر این‌که مفت‌خورها از بیت‌المال تا توانسته‌اند برای خود اندوخته‌اند، یادآور شد: همان کسانی که از همه بیشتر از بیت‌المال برای خود اندوخته‌اند می‌گویند دزد را بگیرید و می‌خواهند خود را پاک و دیگران را آلوده نشان دهند و این کار را برای این انجام می‌دهند تا حواس‌ها متوجه جای دیگر شود تا آنها به چپاول و غارت خود ادامه دهند و این به معنای فساد است.

وی با اشاره مجدد به این‌که امام حسین (ع) فرموده‌اند من برای اصلاح امت جدم قیام کرده‌ام، گفت: آوازه اسلام به بلاد دوردست رسیده بود و از جاهای دور مردم می‌آمدند تا ببینند این پیغمبری که مبعوث به رسالت شده چه کسی هست و پس از این‌که پیغمبر از دنیا رفت سراغ جانشین ایشان را می‌گرفتند و در نهایت کسانی که به دنبال پیدا کردن راه و دین پیغمبر (ص) بودند به جوانی مست و بی‌عقل که علناً فساد می‌کند به اریکه پیغمبر (ص) تکیه زده است می‌رسیدند.

 

 

این مفسر قرآن کریم خاطرنشان کرد: خداوند متعال در سوره بقره درباره منافقین می‌فرماید: « وَإِذَا قِیلَ لَهُمْ لاَ تُفْسِدُواْ فِی الأَرْضِ» وقتی به منافقان گفته می‌شود در زمین فساد نکنید آنها می‌گویند « وَإِذَا قِیلَ لَهُمْ لاَ تُفْسِدُواْ فِی الأَرْضِ قَالُواْ إِنَّمَا نَحْنُ مُصْلِحُونَ » تنها ما هستیم که اصلاح‌طلب و اصلاح خواه هستیم و این حرف منافقان است.

امام‌جمعه قزوین ادامه داد: برای یافتن حقیقت قرآن راهنمایی می‌کند و خود خدا قضاوت می‌کند و راه نشان می‌دهد و می‌فرماید: این منافقان همان مفسدان هستند و خودشان نمی‌فهمند ولی مردم باید این را بفهمند و برای یافتن مصلح و مفسد به قرآن مراجعه کنند تا با تشخیص مصلح از مفسد راه را بیابند.

وی به ادامه وصیت‌نامه امام حسین (ع) هم اشاره و تأکید کرد: امام حسین (ع) فرمودند: من تصمیم گرفته‌ام امربه‌معروف و نهی از منکر کنم و وقتی پیغمبران و امامان صحبت از امربه‌معروف می‌کردند نگاه‌هایشان را به مسائل کلان می‌دوختند؛ یک زمان ممکن است به خورده دزدها توجه شود؛ هرچند این منکر است اما نباید آن‌قدر حواسمان جمع آنها شود تا آن دزدان کلان که اگر یک قلم دزدیشان را بیاورند و خرج فقرا و مستضعفان کنند شاید ما دیگر فقیری نداشته باشیم در امان بمانند و اگر این‌گونه شود حقیقت امربه‌معروف را پیدا نکرده‌ایم.

 

 

آیت‌الله عابدینی اذعان داشت: موسی (ع) برای امربه‌معروف به سراغ فرعون می‌رود زیرا اصلاح فرعون موجب اصلاح همه امور می‌شود و خیلی چیزها جای خودش را پیدا می‌کند.

 

از بین بردن کانون فساد راه اصلاح جامعه است

این مقام مسئول با بیان این‌که امام حسین (ع) برای امربه‌معروف و نهی از منکر سراغ یزید رفت، تصریح کرد: امام حسین (ع) برای از بین بردن کانون فساد که راه اصلاح جامعه است سراغ یزید رفتند.

 

وی بیان کرد: امام راحل برای امربه‌معروف به سراغ آمریکا رفت و اسرائیل را ولیده یعنی فرزند نامشروع آمریکا تعبیر می‌کرد یعنی حتی اگر بخواهیم تکلیف صهیونیست‌ها را روشن کنیم باید به سراغ به وجود آورندگان آنها برویم.

 

شهید همدانی از شهادتش آگاهی داشت

امام‌جمعه قزوین به مناسبت‌های هفته گذشته اشاره و با اشاره به شهادت سردار حسین همدانی، خاطرنشان کرد: سردار رشید اسلام حسین همدانی یکی از چهره‌های محبوب و عزیزی بود که مبارزات خود را پیش از انقلاب آغاز کرد و در نهایت در مبارزه با فتنه گران داعشی به خیل شهیدان پیوست.

 

آیت‌الله عابدینی ادامه داد: شهید همدانی آخرین باری که با همسر و خانواده‌شان خداحافظی کرده بود به آنها گفته بود من این بار طور دیگری بر می‌گردم و به شهادت می‌رسم که همسرشان هم از ایشان شفاعت خواسته بودند.

 

وی با تأکید بر این‌که ما به شهدا مدیون هستیم گفت: جوانمردی‌های شهدا دینی را به گردن ما گذاشته به فرمایش رهبری سهل اندیشی، بی‌توجهی، غفلت، دنیاطلبی، زیاده‌خواهی و مقام گرایی باعث نشود این حقیقت‌ها دیده نشود و این دین به گردن ما باقی بماند.

 

 

شهادت اولین شهید مدافع حرم استان قزوین

امام‌جمعه قزوین با اشاره به شهادت اولین شهید حرم استان قزوین، یادآور شد: در استان دیروز شاهد تشییع پیکر مطهر و پاک شهیدی بزرگوار به نام مهندس رسول پورمراد بودیم که ایشان از مدافعان حرم و برای حریت و آزادگی جانش را به کف دست گرفت و به خیل شهدا پیوست. شهادت این عزیز گرامی را به خانواده محترم و معززشان تسلیت عرض می‌کنم.

 

این مقام مسئول به مناسبت‌های پیش رو هم اشاره و بیان داشت: امروز روز دوم محرم است؛ این روز روزی بود که قافله حسینی وارد سرزمینی شدند که همان‌جا هم به شهادت رسیدند.

 

آیت‌الله عابدینی با اشاره به این‌که کسانی که در صف دشمن بودند هم نماز و عبادت به جای می‌آوردند، خاطرنشان کرد: اباعبدالله حسین (ع) در خصوص آنها فرمودند: این نوع دین‌داری لقلقه سر زبانشان است و فقط سر زبانشان از دین صحبت می‌کنند؛ امروز هم عده‌ای همین شیوه را دارند از امام حسین (ع)، از انقلاب و امام راحل و دفاع مقدس یاد می‌کنند اما همه آنها لقلقه سرزبان و برای فریب مردم است.

 

این مقام مسئول تصریح کرد: همه آنهایی که در جبهه و دفاع مقدس حضور داشتند مردان مرد، عباد مکرم و فداییان امام حسین ( ع) بودند و امروز آن مردان برای جنگ با داعش سراغ سوریه و عراق را می‌گیرند و به این می‌اندیشند که برای مردم یمن و انتفاضه فلسطین چه از دستشان برمی‌آید.

 

 

 

نفوذ در ایران پروژه بعدی آمریکایی‌ها است

وی با اشاره به این‌که همه آگاهی دارند که برجام با همه قصه‌های تلخ و شیرینش به جایی رسیده، اظهار داشت: نفوذ در ایران پروژه بعدی آمریکایی‌ها است و آنها برای تحقق این امر به دنبال دولتمردانی هستند که می‌توانند با آنها کنار بیایند و اگر چنین کسانی را پیدا کنند نفوذ خود را آغاز می‌کنند.

 

این مقام مسئول ادامه داد: ما باید به آن دولتمردان و آمریکایی‌ها بگوییم که ممکن است آن آدم‌ها با آمریکایی‌ها کنار بیایند اما یقین بدانند با ملت مسلمانی که امام حسین (ع) طلایه‌دار انقلاب و مبارزات آنها است، با ملتی که انبیاء و اولیاء را پیروی می‌کنند، نه آمریکایی‌ها و نه کسانی که به خط آمریکا چراغ سبز نشان می‌دهند، نمی‌توانند کنار بیایند و جز نفرت و خشم چیزی نصیب آنها نخواهد شد.

 

امام‌جمعه قزوین ادامه داد: ملت ما عمری زمزمه کرده که «انی سلم لمن سالمکم و حرب لمن حاربکم» یعنی حسین جان من با همه وجودم دوستی و محبت دارم با همه کسانی که در عالم با محبت تو می‌تپد و من خشم و جنگم علیه کسانی است که در مقابل تو و یاران تو در همه عالم هستند.

 

آنهایی که در مقابل فرزندان انقلاب خشم نشان می‌دهند و در مقابل آمریکایی‌ها خوش‌رویی، سخت تحت نفوذند

 

 

 

 آیت‌الله عابدینی تصریح کرد: در این روزها عده‌ای در مقابل یاران انقلاب، فرزندان صدیق انقلاب همان‌هایی که از نگرانی در مورد برجام گریه می‌کنند و کارشان به بیمارستان و درمان کشیده می‌شود، خشم و بداخلاقی نشان می‌دهند و در مقابل دشمنان نظام و انقلاب و در مقابل آمریکایی‌ها خوش‌رویی، خوش‌اخلاقی، محبت و دوستی ابراز می‌کنند و ملت بدانند که همین‌ها تحت نفوذ آمریکا هستند و مردم ما خشم و نفرتشان را علیه آنها اظهار می‌دارند.

صحبت امام علی(ع) با زبیر و امام حسین(ع) با عمربن سعد مذاکره نبود، بلکه امر و نهی بود

وی ادامه داد: آنهایی که امر و نهی امیرالمؤمنین امام علی (ع) نسبت به زبیر و صحبت امام حسین (ع) با عمربن سعد را که برای امربه‌معروف و نهی از منکر صورت گرفت را نام مذاکره می‌گذارند، تاریخ، ایمان و امام را نمی‌فهمند و درک نمی‌کنند و از امام برای مقاصد دنیایی‌شان استفاده می‌کنند و این هدف راه به جایی نخواهند برد.

این مقام مسئول به پرتاب موشک عماد هم اشاره و گفت: غربی‌ها اظهار کرده‌اند موشک‌های ایران ما را نگران می‌کند و آنها باید بدانند که موشک‌های ما برای ایجاد آشوب و ایجاد ترس و وحشت در آنها شلیک می‌شود و این نگرانی آنها موجب شادی ملت ما می‌شود.

 

انتهای پیام/منادی

 

ارسال نظرات

آخرین اخبار