در گفت و گو با حمزه برین :

کدخبر: 439

از کارهایی که کمتر انجام می شود "دعوت" است. بیشتر مراجعه ها عمومی است.باید به سراغ نخبگان و افراد خاص از جمله رتبه های برتر دانشی و ورزشی برویم و بگوییم شما را از طرف فلان شهید دعوت میکنیم.

به گزارش سرویس دفاع مقدس قزوین خبر؛ چند سالی است که اسفند ماه هر سال با حال و هوای سفرهای راهیان نور و بازدید از مناطق جنگی جنوب ایران در هشت سال دفاع مقدس همراه می شود که در این میان دانشگاه ها به لحاظ پتانسیل بالای دانشجویان برای درک حقیقت جنگ، شهادت و ایثار بیش ترین سهم را در برگزاری این کاروان ها داشته اند.

استقبال روز افزون دانشجویان جهت ثبت نام در این اردوها و اشتیاق جوان هایی که هیچ درکی از جنگ و رخدادهای دهه 60 نداشته اند برای بازدید از این مناطق، کوله بار وظیفه مسوولین را برای هرچه بهتر برگزار کردن این اردوها و همچنین ترویج هرچه بیش تر جایگاه آن سنگین تر می کند.

به همین منظور قزوین خبر گفت و گویی اختصاصی داشت با حمزه برین، فرمانده سپاه ناحیه امام صادق (ع) شهرستان آبیک و مسوول سابق بسیج دانشجویی استان. متن گفت و گو را در ادامه می خوانیم :

 

قزوین خبر- در طی  سال هایی که عنوان مسوولیت بسیج دانشجویی را داشتید، شاهد تحولات و تاثیر پذیری خاص دانشجویان در طی سفر راهیان نور بوده اید؟

برین- سالی که با بچه های علوم پزشکی اعزام شده بودیم، با سختی هایی مواجه بودیم.به دلیل حساسیت بالای دانشجویان علوم پزشکی با توجه به رشته تحصیلی شان کار ما مقداری مشکل تر بود. بعد از توزیع بسته های فرهنگی  بین بچه ها،یکی از زائران که علاقه ای به شرکت در اردو نداشت و صرفا بخاطر همراهی با دوستش آمده بود با اعتراض گفت چرا چفیه های بهتر را خودشان برمیدارند؟سلسله اعتراضات این زائر به راه بود که چرا غذا اینطوری است چرا محل اسکان آنطوری است..

وقتی که این زائر خواب بود یکی از خواهران خادم چفیه خودش را با او تعویض کرده بود.در طول مسیر به این زائر خیلی رسیدگی می کردند رفتارهای این چنینی خواهران خادم روی این زائر بسیار اثرگذار بود . چند وقت بعد خانمی چادری مقابل من ایستاد و گفت "من را میشناسید؟" گفتم نه.گفت من همان دانشجویی هستم که در سفر راهیان نور اذیتتان کردم.من به خاطر رفتار آن خادم چادری و وارد گروه شهدای دانشگاه شدم.

این جنس کارها در این اردوها کم نیست البته همه ی این ها به لطف خود شهداست.

barin1

قزوین خبر- با توجه به تجربه ای که از ارتباط با دانشجویان دارید بفرمایید چه راهکاری را برای جذب بیشتر دانشجوها به این اردو پیشنهاد می کنید؟

برین- از کارهایی که کمتر انجام می شود "دعوت" است. بیشتر مراجعه ها عمومی است.باید به سراغ نخبگان و افراد خاص از جمله رتبه های برتر دانشی و ورزشی برویم و بگوییم شما را از طرف فلان شهید دعوت میکنیم.

کارهای دیگری که باید انجام شود وجود برنامه لحظه لحظه ای برای اردو هاست.از لحظه ثبت نام تا بازگشت می بایست برنامه ای منظم و متناسب با روحیه جوان دانشجو تعریف شود.

 

قزوین خبر- تفاوت برگزاری راهیان نور سال های گذشته و دوره های جدیدتر را در چه می دانید؟

برین- بخشی از تغییرات لازم بوده است زیرا باید زیرساختهایی فراهم می شد تا حضور زائران در سرزمین های نور تسهیل شود.یادمان ها و خدمات شهری وضعیت بهتری پیدا کرده اند.البته باید توجه شود که بکر بودن فضای یادمان ها تاثیر بسزایی دارد.متاسفانه در بعضی از این یادمان ها تغییرات خیلی زیاد بوده به نحوی که بیشتر مسولیت ترسیم حال و هوای آن روزها عهده ی راوی است..

متاسفانه سفرهای راهیان نور به سمت گردشگری پیش می رود و زائران گرمای داغ تابستان، سرمای زمستان و نبود امکانات را حس نمیکنند.

barin3

 

قزوین خبر- نظر شما به عنوان کسی که سال های گذشته در این مسیر مسوولیت داشته، درخصوص برنامه های آتی راهیان نور دانشجویی چیست؟

برین- همه ی ما در هر پست و مقامی که هستیم وظیفه داریم که این راه را توسعه ببخشیم.زمینه ی حضور مردم در این سرمین ها چه جنوب وچه غرب کشور باید فراهم بیاید چراکه این کار ارزش گذاشتن به کار شهدا و افزایش کیفیت معرفت زائرین است.

 

قزوین خبر- تکرار سفر راهیان نور چه تاثیراتی می تواند داشته باشد؟

برین- بنده از سال77 در این عرصه فعالیت می کنم.افرادی که در این اردوها حضور پیدا کردند علاقه دارند که دوباره به این مناطق سفر کنند.اصرار آنها از دو نگاه نشات میگیرد.عده ای با حضور هر ساله در مناطق عملیاتی در پایان هر سال عهد میثاق خود را باشهدا تازه میکنند و گویا کارنامه سالانه خود را به محضرشهدا عرضه می دارند.عده ای هم آنجا را محل خانه تکانی دل می دانند و با نزدیک شدن به سال جدید برای  تحول حالشان آنجا حضور می یابند.

barin6

قزوین خبر- شما تفاوت بچه های امروز و دیروز را در چه می دانید؟

برین- بچه های دیروز با قدرت نرم اسلام و تلاششان عمق اثر گذاری، حقانیت اسلام و به خصوص شیعه را به جبهه های باطل نشان دادند.کار بچه های امروز به دلیل تهاجم و بمباران شبهه در عقاید سخت تر شده است. بچه های دیروز راه و روش درخشش خود را به خوبی به بچه های امروز ارائه دادند که این خود عاملی برای افزایش مقاومت و پایداری بچه ها می شود. جوانان امروز باید دشمن را خوب بشناسند که تنها راه موفقیت در این مسیرهم تقویت باورها وایمان است.

 

انتهای پیام / 

 

ارسال نظرات

آخرین اخبار