در گفتگو با محمدعرفان ذوالقدر مطرح شد :

کدخبر: 1324

محمدعرفان ذوالقدر از جمله دانش آموزانی است که مسیر حوزه علمیه را بجای دانشگاه برگزید و راه سعادت بشری را در دین یافته است.

سرویس حوزه قزوین خبر؛

اگر از شرکت کنندگان در آزمون سراسری (کنکور) بپرسیم که آرزوی شما چیست بی شک جز قبولی در دانشگاه های معتبر را در سر نمی پرورانند. همانگونه که دانش آموزان مدارس تیزهوشان (سمپاد) را بعنوان بهترین مدارس نظام آموزشی میدانند و آرزوی نشستن بر روی صندلی های این مدارس، آنها را به رقابت وا میدارد.

محمدعرفان ذوالقدر و تعداد زیادی از دوستانش با وجود رسیدن به همه این آرزوها، اما نظر دیگری دارند.

آنها مسیر زندگیشان را به سمت حوزه ای علمیه تغییر دادند تا در جبهه ای دیگر به افتخار افسری جنگ نرم را تجربه کنند.

گفتگوی کوتاه خبرنگار قزوین خبر با محمدعرفان شاید آرزویی را تغییر دهد. گفتگوی تفصیلی را نیز در روزهای آینده خواهید خواند.

 

سلام، خودتون را معرفی میکنید؟

سلام، محمد عرفان ذوالقدر هستم، درسم را در سازمان استعدادهای درخشان قزوین (تیزهوشان) تمام کردم و با رتبه سه رقمی راهی حوزه علمیه علوی مشغول تحصیل شدم.

 

انتخاب سختی نبود؟ رتبه برتر بودی و میتونستی دانشگاه های معتبر قبول بشی، چیزی که آرزوی خیلی هاست؟

اصلا سخت نبود، چون تصمیمم را گرفته بودم و آرزوهای دیگه ای داشتم. آدم باید باور داشته باشد دین برنامه ای است که باعث سعادت انسان ها می شود و وجود عالمان دبنی نیز نیاز دیگر اجتماع است.

 

چند نفر از بچه های تیزهوشان وارد حوزه علمیه شدند؟

امسال هم از دانش آموزان مقاطع دبیرستان هم پیش دانشگاهی و هم دانشجویان فارغ التحصیل از تیزهوشان وارد حوزه شدند. تا حالا پنج نفر را خبر دارم که بطور رسمی درسشون را شروع کردند. الباقی هم قرار هست که ثبت نام کنند.

 

چه حوزه هایی پذیرای اینگونه دانش آموزان است؟

حوره های علمیه علوی و حقانی برای پیش دانشگاهی هاست، معصومیه و مشکات از دانشجویان پذیرش دارد.

پایان پیام

ارسال نظرات

آخرین اخبار