یک کارشناس اقتصادی:

کدخبر: 911

ابوالقاسم حکیمی پور: نگاه دولت برای رفع مشکلات اقتصادی، رفع تحریم هاست اما واقعیت این است که تکیه بر تولید داخلی مهم ترین عامل مبارزه با تحریم ها و حل مشکلات اقتصادی محسوب می شود چرا که تنها 17 درصد از تحریم ها مربوط به نفت است.

به گزارش سرویس اقتصادی قزوین خبر؛ ابوالقاسم حکیمی پور، کارشناس مسائل اقتصادی ضمن اشاره به تبلیغات بی رویه کالاهای خارجی ابراز داشت: افزایش کیفیت و بهبود اوضاع ظاهری کالا موجب جذب مصرف کننده به سمت تولیدات داخلی و کاهش استقبال از تولیدات خارجی می شود.

وی با تاکید بر اینکه پیشرفت هر کشور وابسته به تولیدات داخلی آن کشور است، گفت: تولیدکنندگان داخل می بایست تمام توان خود را برای جلب اعتماد مخاطب به کار گیرند، اگر سیاست کشور بر خرید کالای خارجی باشد، چه انتظاری می توان از مردم و اجرایی شدن شعار خرید کالای ایرانی داشت؟

این کارشناس با بیان اینکه متاسفانه امروز کالای داخلی قدرت رقابت با تولید خارج را ندارد، توضیح داد: 70 تا 80 میلیارد دلار واردات رسمی کالا و خدمات، نشانه عدم کیفیت مناسب کالای داخل بوده که افراد به صورت غیر مستقیم به سمت آن سوق داده می شوند.

حکیمی پور مهم ترین عامل برای خرید کالای داخلی را ایجاد رغبت در مردم دانست و اظهار داشت: تا زمانی که انگیزش برای خرید تولیدات ایرانی ایجاد نشود، موعظه کارگشا نخواهد بود؛ شرایط برای فروش تولید داخلی می بایست فراهم شود؛ دولت می بایست به عنوان یکی از مهم ترین عناصر از تولیدکنندگان داخل حمایت کند و با فراهم آوردن شرایط برای آن ها زمینه را برای رقابت پذیری با نمونه خارجی ایجاد کند. 

وی با اشاره به اینکه از سال های 68 به بعد زمینه برای واردات کالاهای خارجی به وجود آمد، تصریح کرد: متاسفانه امروز 850 میلیون دلار به واردات شکلات و آدامس اختصاص دارد این در حالی ست که 24 کارخانه تولید آدامس و شکلات در ایران وجود دارد اما به دلیل عدم کیفیت مناسب، گرایش به محصولات خارجی بالاست.

 این کارشناس اقتصادی با بیان اینکه مناطق آزاد تجاری در ایران به جای گسترش صادرات غیر نفتی منبع قاچاق است اذعان داشت: متأسفانه نظارتی در این زمینه وجود ندارد. اکنون که در شرایط تحریم هستیم بهترین تصمیم استفاده از کالای ایرانی است. اگر غیرت ملی داریم باید کالای ایرانی خریداری کنیم.

حکیمی پور عنوان کرد: نگاه دولت برای رفع مشکلات اقتصادی، رفع تحریم هاست اما واقعیت این است که تکیه بر تولید داخلی مهم ترین عامل مبارزه با تحریم ها و حل مشکلات اقتصادی محسوب می شود چرا که تنها 17 درصد از تحریم ها مربوط به نفت است.

وی در پایان رفع تحریم ها را برطرف کننده مشکلات اقتصادی ندانست و یادآور شد: برطرف شدن تحریم ها کمک خاصی به بهبود اوضاع موجود نمی کند چراکه دولت می بایست قدرت خرید مردم و اشتغال زایی را افزایش دهد تا به سبب آن تولید کالای داخلی نیز رونق گیرد و بیکاری کاهش یابد.

 

انتهای پیام/ 

 

ارسال نظرات

آخرین اخبار