شهردار قزوین گفت: مهمترین ضعف سالهای گذشته ما عدم ایجاد حس تعلق در مردم در خصوص سرمایه گذاری ها بوده است.

به گزارش قزوین خبر به نقل از صبح قزوین، نشست خبری مسعود نصرتی، شهردار قزوین، صبح امروز با حضور اصحاب رسانه در سالن مفاخر شهرداری مرکز قزوین برگزار شد.

در ابتدای نشست، نصرتی با اشاره به نقش رسانه ها در پیشبرد اهداف مدیریت شهری اظهار داشت: در سال ۹۳، جهت انجام امور زیربنایی برنامه ریزی ها و اهداف بسیاری تبیین و طرح های متعددی اجرا شده اما متاسفانه اطلاع رسانی در این زمینه بسیار ضعیف بوده است.

وی با تشریح عملکرد شورای شهر و شهرداری به عنوان مجموعه مدیریت شهری گفت: مدیریت شهری به تنهایی قادر به اجرای برنامه ها و طرح های خود نخواهد بود. این مجموعه شامل ۱۰ دستگاه اجرایی از جمله نیروی انتظامی، استانداری، حوزه قضایی، اداره ثبت، جهاد کشاورزی، میراث فرهنگی، راه و شهرسازی، شرکت های خدمات رسان، اداره مالیات و دستگاههای نظارتی است که دارای زیرساخت انرژی بوده و با ما بیشترین همکاری را داشته اند.

شهردار قزوین افزود: متاسفانه سال ۹۳ سال رکود اقتصادی در حوزه مدیریت شهری است اما در قزوین در رابطه با سرانه تولید درآمد اطلاع رسانی مناسبی صورت گرفته که شهروندان باید نسبت به چگونگی مشارکت در امور شهری اطلاعات لازم را کسب کنند.

وی تصریح کرد: قزوین شهری محروم و بدون انگیزه عمل نیست و اگر در زمینه مدیریت و اجرای برنامه های شهری اتحاد و همدلی وجود داشته باشد بحران اقتصادی سال ۹۳ به قزوین نخواهد رسید. در این راستا برنامه های فراوانی تدارک دیده شده و مذاکراتی نیز با گروه های مختلف صورت گرفته است.

نصرتی اذعان داشت: در بسیاری از مسائل شهری بین ما و اعضای شورا با حفظ حرمت های قانونی، همفکری و هم پوشانی مناسبی وجود دارد اما مهمترین ضعف سالهای گذشته ما عدم ایجاد حس تعلق در مردم در خصوص سرمایه گذاری ها بوده است.

وی با اشاره به برنامه های روز قزوین عنوان کرد: برگزاری جشنواره اسباب بازی،  تجلیل از نخبگان و برگزاری نشست تخصصی با حضور شهرداران ۶۸ شهر آسیایی از برنامه های روز قزوین خواهد بود هم چنین سال ۲۰۱۶ قزوین میزبان اجلاس شهرهای مسیر جاده ابریشم خواهد بود.

وی بیان کرد: این شهر با ۴۰۰ هزار جمعیتی که دارد با توسعه جاذبه‌ها و ظرفیت‌های گردشگری آن باید در یک افق مطلوب به ۷۰۰ هزار جمعیت تبدیل شود، ولی متاسفانه تهدید این وجود دارد که قزوین به یک جمعیت بیش از دو میلیون نفری تبدیل شود.

شهردار قزوین خاطرنشان کرد: باید با برنامه‌ریزی هوشمندانه و دقیق این افزایش جمعیت را در شهر قزوین کنترل کرد تا این شهر همانند برخی شهرهای کشور با معضل افزایش جمعیت روبرو نشود.

وی با بیان اینکه شهر قزوین با ظرفیت‌هایی که دارد، می‌تواند با سرمایه‌گذاری و گردش پولی لازم دو و نیم میلیون جمعیت را اداره کند، اظهار داشت: ما می‌توانیم با استفاده از تجربه‌های موفق کشورهای گردشگر و برنامه‌ریزی‌های دقیق و مناسب این هدف را در این شهر محقق کنیم.

شهردار قزوین بیان کرد: این شهر با ۴۰۰ هزار جمعیتی که دارد با توسعه جاذبه‌ها و ظرفیت‌های گردشگری آن باید در یک افق مطلوب به ۷۰۰ هزار جمعیت تبدیل شود، ولی متاسفانه تهدید این وجود دارد که قزوین به یک جمعیت بیش از دو میلیون نفری تبدیل شود.

وی خاطرنشان کرد: باید با برنامه‌ریزی هوشمندانه و دقیق این افزایش جمعیت را در شهر قزوین کنترل کرد تا این شهر همانند برخی شهرهای کشور با معضل افزایش جمعیت روبرو نشود.

این مسئول با بیان اینکه شهر قزوین با ظرفیت‌هایی که دارد، می‌تواند با سرمایه‌گذاری و گردش پولی لازم دو و نیم میلیون جمعیت را اداره کند، اظهار داشت: ما می‌توانیم با استفاده از تجربه‌های موفق کشورهای گردشگر و برنامه‌ریزی‌های دقیق و مناسب این هدف را در این شهر محقق کنیم.

وی معترض شد: برخی تصور می کنند احداث پل ها به صورت تصادفی انجام می گیرد در حالی که برای اجرای یک پل ساعت ها کار کارشناسی انجام شده و از نظرات متخصصین متعددی بهره  گیری می شود.

شهردار قزوین درخصوص چرایی احداث پل امام علی (ع) توضیح داد: ما ۳ اتوبان امام علی(ع)، بلوار نخبگان و بلوار دانشگاه بین الملل را در سطح شهر داریم که مبنای کار مشاورین قرار گرفت تا بدین وسیله مسیرهای ورودی و خروجی شهر را هموار کنند.

وی در خصوص اخراج ۹۰۰ نفر از کارکنان شهرداری در شب عید قویا این مطلب را تکذیب کرد و گفت: تعلیق و اخراج نیرو به هیچ وجه در برنامه ما جایی ندارد. عده ای کارمند و کارگر و راننده فصلی دسته بندی شده و به شرکت های تخصصی سپرده شده اند و تمام امور با نظم خاصی در حال پیگیری است.

ارسال نظرات

آخرین اخبار