استاندار قزوین هشدار داد

کدخبر: 24

استاندار قزوین گفت: اگر در شیوه مصرف آب تحولی صورت نگیرد، شاهد نابودی دشت حاصلخیز قزوین در آینده خواهیم بود.

به گزارش قزوین خبر به نقل از روابط عمومی استانداری قزوین، مرتضی روزبه با حضور در روستای مهدی آباد از توابع بخش مرکزی قزوین ضمن افتتاح پروژه روشنایی معابر، جدول‌گذاری و آسفالت بلوار اصلی اظهار داشت: کار بنده در جهاد سازندگی از سال 1358 با حضور در این روستا آغاز شده است.

وی افزود: به دلیل محبتی که مردم در آن زمان به ما داشتند، مهر آنها بر دل ما نشست و در این مدت به خاطر علاقه ویژه‌ای که به این منطقه داشتم، سعی کردیم ارتباط خود را با این مردم شریف قطع نکنیم.

استاندار قزوین با اشاره به اینکه روستای مهدی آباد سال 1358 با روستای مهدی آباد سال 1393 بسیار متفاوت است، تصریح کرد: پروژه‌های متعدد زیربنایی و روبنایی در روستا اجرا شده اما شان، لیاقت و حق شما بیشتر از این اقدامات است.

وی ادامه داد: البته کارهایی که در جمهوری اسلامی انجام شده است با وجود همه تنگناها و فشارهایی که دشمنان بر ما وارد کردند، کارهای بسیار بزرگی است و علی رغم جنگ تحمیلی و تحریم‌های ناجوانمردانه، مدیران و مسئولان از هیچ خدمتی دریغ نکرده و در انجام رسالت خود که همان خدمت به مردم است، فعال‌تر و کوشاتر از گذشته عمل کرده‌اند.

استاندار قزوین به مشکلات و مسائل مربوط به روستا که از سوی بخشدار مرکزی و رئیس شورای روستا بیان شد، اشاره و تاکید کرد: با همت مردم و مدیران استان به موضوعات رسیدگی خواهیم کرد و امیدواریم طی سفر آتی شاهد حل مشکلات و افتتاح پروژه‌های دیگر در این منطقه باشیم.

روزبه خطاب به مردم تاکید کرد: نسبت به حفظ روستا که سرمایه‌ای بزرگ است، کوشا باشید، در استان نیز یکی از اولویت‌ها حفظ مناطق روستایی با ارائه امکانات مناسب و توسعه پایدار و متوازن است.

وی در ادامه به موضوع کمبود منابع آبی اشاره و تاکید کرد: با توجه به کمبود منابع آبی در دنیا و از جمله ایران، استان قزوین نیز از این مهم مستثنی نیست و با مشکلات عدیده‌ای مواجه است و اگر در شیوه مصرف تحولی صورت نگیرد، شاهد نابودی دشت حاصلخیز قزوین در آینده خواهیم بود.

وی گفت: امروز دنیا با استفاده از تکنولوژی به سمت مصرف بهینه آب و حفظ ذخایر آبی است و ما نیز از این علم و تخصص که در ایران نیز توسط جوانان این مرز و بوم طراحی و ارائه شده، باید در جهت حفظ منابع آبی و اصلاح الگوی مصرف به نحو شایسته و مطلوبی استفاده کرده و بهره لازم را ببریم.

استاندار قزوین با اشاره به اینکه اصلاح الگوی مصرف هم در مصارف خانگی لازم است و هم در مصارف کشاورزی تصریح کرد: امروز در شرایطی آب را بد مصرف می‌کنیم که خدایی که ما را خلق کرده و آیین زندگی را به آموزش داده و قرآن را در جهت راهنمایی ما نازل کرده و در آن اسراف را به عنوان گناه کبیره نام برده و ما باید توجه ویژه و جدی‌تری داشته باشیم.

روزبه در ادامه به موضوع تاسیس تعاونی دهیاران استان اشاره کرد و افزود: اقدامات خوبی در این بخش صورت گرفته، بسیار خوشحال‌ و خرسندیم شیرینی این شکل‌گیری و اقدامات از افتتاح یک واحد صنعتی عظیم بیشتر است.

روزبه با بیان این مطلب که می‌توان در قالب تعاونی روستایی و دهیاران کارهای بزرگی انجام داد، افزود: مجموعه استانداری و مدیران استان نیز حمایت خود را از این بخش خواهند داشت و امیدواریم با این بستر و زمینه‌ای که در استان ایجاد شده، شاهد اقدامات خوب و ارزنده در مناطق روستایی باشیم.

وی در پایان به موضوع جوانان روستایی عنوان کرد: یکی از خبرهای خوب و خوشی که قبل از سفر به این منطقه شنیدم، وضعیت مناسب جوانان فعال و پرشور مهدی آباد و نوع فعالیت آنها بود که از این بابت خداوند را شاکریم.

استاندار قزوین با توصیه به جوانان گفت: امروز مواد مخدر بلای جان جوانان و روستاهای ما شده و باید جوانان این روستا که به عنوان سرمایه عظیم و بسیار ارزشمند به شمار می‌روند، مراقب باشند تا در دام آن نیفتند، دیروز این سرمایه‌ها در دفاع از این مرز و بوم گام برداشتند و جان خود را دادند و امروز شما وظیفه دارید در سنگری دیگر از خاک و منافع این سرزمین دفاع کنید.

لازم به توضیح است در پایان استاندار قزوین از پروژه نیمه تمام سالن ورزشی مهدی آباد بازدید و مقرر شد 50 درصد از اعتبارات مورد نیاز برای تکمیل سالن ورزشی چند منظوره از طریق استانداری قزوین تامین شود تا در آینده نزدیک به بهره‌برداری برسد.

ارسال نظرات

آخرین اخبار