مدیرکل امور اقتصاد و دارایی قزوین:

کدخبر: 113

مدیرکل امور اقتصاد و دارایی قزوین گفت: با تدابیری که در این زمینه اندیشیده شده است، از کارشناسان مختلف برای بررسی موانع در مرکز سرمایه‌گذاری استفاده و با این کار روند صدور مجوز تسهیل می‌شود.

محمد‌علی قاسمی اظهار کرد: با توجه به اینکه جذب سرمایه‌گذار یکی از برنامه‌های مهم استان قزوین در راستای توسعه و پیشرفت است، اداره کل اقتصاد و دارایی قزوین با ایجاد یک واحد مجزا تحت عنوان مرکز سرمایه‌گذاری فرایند صدور مجوز را تسهیل کرده است.

مدیرکل اقتصاد و دارایی استان قزوین بیان کرد: برای اداره این مرکز قوانین جدیدی تصویب نشده و تنها با اتکا به قوانین و دستورالعمل‌های موجود دایر و قزوین تنها شهری است که برای نخستین بار این مرکز در آن افتتاح می‌شود.

وی افزود: این مرکز با هدف جذب سرمایه‌گذار خارجی، انجام مطالعات اقتصادی، صدور مجوز برای متقاضیان سرمایه‌گذاری با استفاده از سند آمایش قزوین و رفع مشکلات و موانع سرمایه‌گذاری تشکیل شده و در آن استانداری قزوین، اداره کل اقتصاد و دارایی، جهاد کشاورزی، میراث فرهنگی، اداره کل راه و شهرسازی و سایر دستگاه‌های اجرایی به عنوان یک پنجره واحد در این زمینه عمل می‌کنند.

قاسمی با اشاره به اینکه طراحی ساختار در حوزه سرمایه‌گذاری باید وسیع باشد گفت: صدور مجوز برای طرح‌های سرمایه‌گذاری در کشور ما زمان بر است و این مشکل به سیستم و مدل مدیریتی و همچنین فرآیند قانون برمی‌گردد که مرکز خدمات سرمایه‌گذاری تلاش می‌کند که با احصاء برخی از قوانین مزاحم و دست و پا گیر و ارجاع آنها به مراجع قانونی زمینه اصلاح آن و کوتاه کردن زمان صدور مجوز را فراهم کند.

وی با اشاره به تأکید استاندار در تسریع خدمات رسانی به و صدور مجوز برای طرح‌های سرمایه‌گذاری خاطرنشان کرد: این مرکز باید به صورت یک پنجره واحد عمل می‌کند و تمام خدمات صدور مجوز اجرای طرح‌ها در این مرکز به صورت کامل به متقاضیان ارائه می‌شود.

قاسمی، نداشتن ساختمان ادارای برای راه‌اندازی و تأسیس این مرکز را از مشکلات موجود برشمرد و تصریح کرد: در نخستین فرصت نسبت به شناسایی ساختمان اداری این مرکز اقدام شده و بلافاصله پس از آن، مرکز خدمات سرمایه‌گذاری در قزوین تأسیس می‌شود.

مدیرکل اقتصاد و دارایی استان قزوین از راه‌اندازی ستاد سرمایه گذاری با ریاست استاندار قزوین و دبیری اداره کل اقتصاد و دارایی خبر داد و خاطرنشان کرد: برای رفع مشکلات سرمایه‌گذاران پس از گرفتن مجوز نیز ستادی تشکیل شده است تا آنها را کمک کرده و مشکلات آنها را مرتفع کنند.

انتهای پیام/ 

منبع:تسنیم

ارسال نظرات

آخرین اخبار