معاون آموزش و پرورش قزوین:

کدخبر: 66

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش قزوین گفت: آموزش ابتدایی در مدارس این استان از نظر جذب نیروی انسانی دچار مشکل است.

به گزارش قزوین خبر به نقل از فارس، رضا طاهرخانی ظهر امروز در جشنواره الگوهای مناسب یاددهی- یادگیری دوره پیش دبستانی با عنوان غنچه‌های قرآنی که در سالن اجتماعات شهید رجایی دانشگاه فرهنگیان قزوین برگزار شد، اظهار کرد: در آموزش ابتدایی وضعیت خوبی نداریم و این حوزه در استان از نظر جذب نیروی انسانی دچار مشکل است.

وی عنوان کرد: با وجود نیروی انسانی متخصص در استان، به دلیل مشکل در جذب نیرو، امکان جذب افراد متخصص وجود ندارد؛ به طوری که سبب شده است تا افرادی از حوزه های مختلف همچون نیروهای قراردادی، مستخدم، نهضتی و سربازمعلم نیز به عنوان معلم در کلاس‌ها به کارگیری شوند و در واقع آموزش ابتدایی در مدارس قزوین با رنگین کمانی از نیروها رو به روست.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش قزوین ادامه داد: مقام معظم رهبری در بیانات خود فرمودند که هزینه‌بر خواندن آموزش و پرورش جمله گزافی است که مطلوب است با توجه به منویات رهبر معظم انقلاب، در زمینه جذب نیروی انسانی تمهیداتی اندیشیده شود.

طاهرخانی تصریح کرد: در حال حاضر 36 هزار نفر مربی توانمند در مناطق مختلف کشور وجود دارد که در صورت استخدام نشدن آنها، باید پاسخگوی مشکلات آموزشی و پرورشی فرزندان نسل‌های آتی بود.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش قزوین تصریح کرد: در زمینه استخدام مربیان پیش دبستانی اتفاقاتی در وزارت آموزش و پرورش در حال وقوع است اما ما متولی استخدام نیستیم بلکه تنها مسئولیت آموزش را بر عهد داریم.

وی خاطرنشان کرد: همچنین بر اساس خواسته‌های مقام معظم رهبری باید دانش، تفکر و اخلاق و رفتار در مدارس مورد توجه قرار بگیرد.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش قزوین اضافه کرد: معلم باید آموزش دهد و کودک فرا بگیرد اما مهمتر از دانش، آموختن تعقل و تفکر به دانش آموزان است؛ به طوری که اگر همین دانش با تعقل صورت بگیرد یادگیری عمیق‌تر می‌شود.

ارسال نظرات

آخرین اخبار