عضو هیئت علمی دانشگاه امام حسین(ع):

کدخبر: 3168

عضو هیئت علمی دانشگاه امام حسین(ع) گفت: با آموزش و ارتقاء دانش روز باید مردم و خانواده ها را برای مواجهه هوشمند با فضای مجازی آماده کنیم.

احمدرضا متین فر در دوره تربیت مربی سواد فضای مجازی به همت سازمان فضای مجازی سراج و اداره تبلیغات اسلامی قزوین که روز چهارشنبه در سالن اجتماعات تبلیغات اسلامی قزوین برگزار شد اظهارداشت: سواد مجازی به معنای دانش، مهارت و کاربرد استفاده از ابزارهای مدرن است که همه باید با آن آشنا باشند.

وی افزود: کنش فعال و آگاهانه را سواد مجازی تعریف می کنیم و ما نیز با ارتقاء دانش خود باید بتوانیم آگاهانه و فعال تر در فضای مجازی حضور یافته و به اهداف فرهنگی خود برسیم.

مدیرکلینیک سلامت ذهن تصریح کرد: با استفاده از محتوای غنی و آشنایی با مهارت و سواد فضای مجازی باید بتوانیم در این فضا که پدیده ای نو است ارتباطی منطقی برقرار کنیم.

متین فر یادآورشد: در فضای مجازی نیازمند زیرساخت و ابزار، تولید محتوی و کاربر هستیم تا این زنجیره شکل بگیرد و با ایجاد زمینه روان شناسانه در ابعاد سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و امنیتی وارد کار شویم.

وی اضافه کرد: برگزاری دوره های سواد فضای مجازی در ۲۵ استان کشور آغاز شده و تلاش می کنیم تحول هوشمندانه ای در این فضا ایجاد کنیم.

متین فر گفت: بگفته رهبری باید دشمن را از فضای مجازی بیرون برانیم تا تحولی هوشمند در فضای مجازی صورت گیرد و کسانی که این فضا را فقط تهدید می دانند در اشتباهند.

عضو هیئت علمی دانشگاه امام حسین(ع) اظهارداشت: برخی در گذشته فضایی هراس انگیز از فضای مجازی ایجاد کردند و آن را فقط تهدید دانستند در حالی که ما می توانیم آن را به یک فرصت تبدیل کرده و به اهداف فرهنگی خود برسیم.

وی اضافه کرد: مهمترین هدف ما در این راستا تحقق فرامین مقام معظم رهبری پیرامون سواد فضای مجازی با نگاه به تولید قدرت نرم در راستای ایجاد امنیت پایدار برای نظام و تقویت نهاد خانواده و متخصصان متعهد است.

تقویت خانواده به امنیت پایدار منجر می شود

متین فر گفت: باید مردم را برای مواجهه هوشمند با فضای مجازی آماده کنیم و بستن و فیلتر کردن راهکار نیست.

وی اضافه کرد: با تقویت نهاد خانواده می توان به امنیت پایدار رسید و با تربیت مربیان سواد فضای مجازی به تولید قدرت نرم دست یافت.

متین فر با اشاره به مهترین کارکردهای فضای مجازی تصریح کرد: شبکه سازی، فرهنگ سازی، جریان سازی، گردش آزاد اطلاعات و کنترل و نظارت از مهمترین کارکردهای فضای مجازی در عصر حاضر است.

این دوره آموزشی به مدت دو روز در سالن تبلیغات اسلامی قزوین به همت سازمان فضای مجازی سراج برگزار شد.

 

ارسال نظرات

آخرین اخبار