چند روز مانده به 9 دی

کدخبر: 149

یک دانشجوی علوم ارتباطات اجتماعی: تمام این اتفاقات آبستن حوادثی بود که به خیر منتهی شد و مردم ایران دریافتند که در هر صحنه غبارگرفته ای تنها یک نور و یک خط می تواند راهنما و نجات بخش باشد که آن هم نور ولایت فقیه است.

به گزارش سرویس اجتماعی قزوین خبر؛ چیزی تا یادمان حماسه عظیم و تاریخی ملت ایران در  دی ماه سال 88 نمانده است.

روزی که درخشش آن در تقویم جمهوری اسلامی ایران مهر تاییدی بر باورهای انقلابی و شعور مردمی در حراست از ارزش های نظام و اسلام است که می تواند هم چون سرمشقی برای آیندگان قرار گیرد.

سرمشقی که در روزهای غبارگرفته، راهگشای تصمیم گیری ها خواهد بود، سرمشقی که تبعیت از ولایت فقیه را معیار فهمیدن و سنجش حق و باطل می داند.

متن زیر برگرفته از گفت و گویی کوتاه با دوتن از بزرگوارانی برخاسته از همین ملت است که شاهد روزهای سال 88 بودند.

 

مردم تصمیم گیری در غبار را یاد نگرفته بودند

یک دانشجوی کارشناسی ارشد علوم ارتباطات اجتماعی اتفاقات سال 88 را از حوادث ناملموس حیات جمهوری اسلامی خواند و گفت: در تمام سال های پس از پیروزی نظام اسلامی، درگیری ها از سمت دشمن خارجی و بیگانگان بوده است و مردم تا حد زیادی توانایی شناخت باطل را داشتند اما اتفاقات سال 88 از جمله حوادثی بود که طی این سال ها مشابهی نداشت و دسیسه های دشمن از طریق نیروهای داخلی و اختلافات جناحی پیش برده می شد.

سمیه بکشلو سال 88 را سال غبار گرفته ای دانست و ادامه داد: غبار ایجاد شده در جامعه موجب ترکیب حق و باطل شده بود و مردم ما که تصمیم گیری در غبار را یاد نگرفته بودند بعضا دچار انحراف و گمراهی شدند چرا که در چنین شرایط محوی که دشمن داخلی و خارجی تمام شرایط را سیاه می خوانند، تصمیم گیری ها سخت می شود.

وی ضمن تاکید بر از دست رفتن جان ، سرمایه و انرژی عده ای از هم وطنان طی جریان فتنه تصریح کرد: در نهایت، مقام معظم رهبری هم چون نور هدایت مسیر غبار گرفته را روشن کردند و با صحبت های خود همانند آب بر آتش  جریان های فتنه را تا حد زیادی مشخص نمودند.

بکشلو با اشاره به بعد تازه ای از فتنه بیان داشت: اتفاقات سال 88 را می توان به نوعی رحمت الهی برای تسریع در شناسایی نیروهای منافق و ماهیت چهره های مختلف دانست چرا که این شناخت مستلزم  زمان زیادی بود.

وی با بیان اینکه جریانات سال 88 یکی از امتحانات آخرالزمانی بود، اظهار داشت: اتفاقات آن سال علاوه بر غربال گری چهره ها، برای افراد بسیاری به عنوان مقدمه ای برای شروع مسیر تازه ای  بود.

این فعال عرصه هنر با استناد به بیان مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه علت شکست ظاهری امام حسین ( علیه السلام) ضعف تحلیل سیاسی مردم زمانه بود و نه بی دینی آن ها، ابراز داشت: نداشتن توانایی صحیح تحلیل سیاسی چه از جانب عوام و چه از جانب خواص موجب تلف شدن زمان زیادی برای درک حقایق شد؛ جریانات این سال موجب روشن شدن نقطه ضعف ها و عدم تحلیل سیاسی از سوی افراد نخبه شد.

 

قرارگیری مردم در کنار مسوولین؛ یکی از ماهیت های 9 دی

این دانشجوی علوم ارتباطات اجتماعی با عنوان کردن جامانده های از حماسه 9 دی تشریح کرد: یکی از ماهیت های 9 دی، قرارگیری مردم در کنارمسوولین بود که البته عده ای که هم چنان در غبار شناسایی حق و باطل باقی مانده بودند، از این حماسه عظیم تاریخی جاماندند.

وی اضافه کرد: یکی  از عوامل ایجاد حماسه مردمی 9 دی علاوه بر جنبه های سیاسی و دفاع از انقلاب و آرمان هایش، وجود فرهنگ عاشورا و شهادت در وجود مردم ایران بود؛ در واقع مردم با نمایش این حرکت باشکوه خود به جهانیان ثابت کردند که ملت مسلمان ایران با تمام تفاوت های ظاهری و سلایق سیاسی روح و فرهنگ مشترکی به نام شهادت و مکتب حسینی دارند.

بکشلو با اشاره به اینکه یکی از اهداف مردم در روز 9 دی، اعلام بسته شدن پرونده فتنه بود، یادآور شد: روحیه ی جهاد و شهادت که در کمتر ملتی دیده می شود عامل مقاومت مردم مسلمان ایران در برابر فتنه ها است که ان شا ءالله با بصیرت افزایی بیشتر، از بروز دوباره ی چنین اتفاقاتی جلوگیری شود.

 

ولایت فقیه؛ تنها نور هدایت در صحنه های غبارگرفته

وی با تاکید بر تمام لطماتی که فتنه بر روابط اجتماعی مردم و نظام سیاسی وارد کرد گفت: تمام این اتفاقات آبستن حوادثی بود که به خیر منتهی شد و مردم ایران دریافتند که در هر صحنه غبارگرفته ای تنها یک نور و یک خط می تواند راهنما و نجات بخش باشد که آن هم نور ولایت فقیه است.

 

 

باورهای مذهبی ملت شاید غبار بگیرد اما هرگز خشکیده نمی شود

یک استاد دانشگاه نیز در بیان حوادث سال 88 و اتفاق عظیم 9 دی استدلال کرد: مردم در سال 88 برای دفاع از آرمان های انقلاب و نظام و با درک طعمه قرارگیری مذهب توسط دشمن، شورش کرده و حماسه عظیم 9 دی را تشکیل دادند چرا که شاید باورهای مذبی ملت غبار بگیرد اما ریشه های آن هرگز خشک نمی شود.

ناهید بهرامی اضافه کرد: بنابراین نوآوری و ایجاد ایده های ناب در زمینه  های مذهبی می تواند گرد عادت را از اعتقادات مردم بزداید و این امر موجب نقش آفرینی هایی چون 9 دی می شود.

عضو شورای بسیج مهندسین استان، وابستگی مردم به اخبار و رسانه ها و خط گیری  از این دریچه را بستری برای ایجاد انحراف دانست و هشدار داد: مخالفت های فیزیکی در برخورد با هنجار موجب تحریک هرچه بیشتر خواهد شد تا آنجا که متاسفانه معیار انتخاب های عده زیادی از مردم در آن سال رسانه به ویژه رسانه های خارجی بود.

وی ادامه داد: خوشبختانه در سال های اخیر فرهنگ سازی صحیح و آسیب شناسی رسانه های خارجی در قالب ماهواره انجام گرفته است و همین امر موجب هوشمندی و بصیرت افزایی مردم در جهت شناخت باطل و بیگانه شده است.

 

خلاهای به ظاهر کوچک اجتماعی؛ دستاویزی برای فتنه

بهرامی با اشاره به خلاهای به ظاهر کوچک اجتماعی و عاطفی در میان مردم بیان کرد: اینکه یک فرزند شهید با درجات بالای تحصیلاتی و وجود خانواده ای فرهیخته به سمت فتنه 88 و تبلیغات دشمن داخلی و خارجی گرایش پیدا می کند، نشان دهنده بهره گیری دشمن از خلاهای وجوی این فرد است چرا که دشمن با فشار اهرم های به ظاهر ساده توانست فتنه ای بزرگ ایجاد کند.

وی خاطرنشان کرد: متاسفانه همواره مشکلات عمیق و ریشه داری چون طلاق، بیماری ها وخانواده های بی سرپرست، مورد توجه و برنامه ریزی قرار گرفته است و همین امر شناسایی خلاهای سطحی تر اجتماعی و عاطفی مردم را به فراموشی سپرده است و دشمن با سودجویی از مسائلی چون طلاق های عاطفی خانواده ها، عدم درک متقابل و مواردی از این دست برای کشاندن جوانان سطحی نگر و زودباور به سمت معیارها و خواسته های خود کشانده است.

این مدرس دانشگاه ادامه داد: همین عوامل به ظاهر ساده و مشکلات مردمی در روابط اجتماعی می تواند در صحنه های غبار گرفته ایجاد لغزش و گمراهی کند.

انتهای پیام/

 

 

ارسال نظرات

آخرین اخبار