علی رغم تهدیدات داعشی ها

کدخبر: 125

اجتماع بیش از ۲۰میلیون نفر از عاشقان دلسوخته سرور و سالار شهیدان، حضرت اباعبدالله الحسین در اربعین شهادت آن امام بزرگ در کربلای معلی ، صحنه‌های بی‌نظیری از عشق و ارادت و دلدادگی به بزرگ پرچمدار حق و حقیقت در جهان را رقم زد.

به گزارش فرهنگ نیوز: مراسم اربعین حسینی -علیه‌السلام- امسال با حضور بیش از 20 میلیون زائر از داخل و خارج عراق در کربلای معلی در فضایی امن برگزار شد. مراسم عزاداری اربعین در کربلا بزرگ‌ترین تجمع بشری است که بعد از سقوط رژیم سابق عراق، هر ساله، باشکوه‌تر از سال گذشته برگزار می‌شود.

مردم عراق و خارج آن، از 10 تا 12 روز قبل از اربعین حرکت پیاده به سوی کربلا را از نقاط مختلف آغاز کردند. از آنجا که 700 هتل و مسافرخانه کربلا گنجایش میلیون‌ها زائر را ندارد، مردم عزادار سطح کوچه‌ها، گذرها و خیابان‌های کربلا را با چادرهای خود پوشاندند و بسیاری نیز میهمان منازل مردم کربلا شدند.

در حالی که تهدید امنیتی امسال نسبت به سال‌های گذشته افزایش داشته است، اما نه تنها مانعی برای حضور نبوده، بلکه اشتیاق زیارت امام حسین (ع) در روز اربعین را دو چندان کرده است.

به گزارش پایگاه خبری فرات نیوز، از 60 کشور مختلف دنیا در کربلا حضور دارند که عمده زائران خارجی علاوه بر ایران، زائرانی از کویت، عربستان، بحرین، اردن، سوریه، الجزائر، تونس، و مصر و برخی کشورهای دیگر آفریقایی هستند.

در همین حال، سیدعمار حکیم دبیر کل مجلس اعلای اسلامی عراق، به هنگام بازدید از دسته‌های عزاداری در کربلا، به خبرنگاران گفت: «حضور میلیونی زیارت کنندگان اربعین، پیام سیاسی روشنی به داعش دارد؛ دوست داران اهل بیت (علیهم السلام) همیشه آماده هستند و حضور دارند.»

با وجود آنکه مراسم اربعین امسال، همزمان با تهدیدهای گروهک‌های تکفیری (مانند داعش) برگزار شد، اما جمعیت زائران امسال، در مقایسه با سال گذشته شاهد افزایش تا بالای 20 میلیون بود در حالی که سال گذشته این جمعیت حدود 18 میلیون اعلام شد.

ارسال نظرات

آخرین اخبار