دبیر انجمن واردکنندگان موبایل گفت: ضرر هر روز تاخیر در اجرای رجیستری، معادل ورود روزانه ۳۰ هزار گوشی تلفن همراه قاچاق به کشور است.

امیر اسحاقی، دبیر انجمن واردکنندگان موبایل، تبلت و لوازم جانبی در گفتگو با خبرنگار مهر، با اشاره به اینکه هر روز تاخیر در اجرای رجیستری، معادل ورود ۳۰ هزار گوشی تلفن همراه قاچاق به کشور است، گفت: سه وزارتخانه صنعت، معدن و تجارت، ارتباطات و اقتصاد به صورت مستمر درگیر اجرای طرح هستند؛ اما هماهنگی میان دستگاه‌های مجری، کمی فرآیند اجرای طرح را کند کرده است.

وی با بیان اینکه اجرای طرح رجیستری از نظر فنی مشکلی ندارد، اظهار داشت: فرآیندهای مرتبط با بازرگانان و بخش واردات رسمی و به تبع آن، عرصه تامین تقاضا در بازار موبایل نیز مشکلی ندارند.

اسحاقی در ادامه گفت: همانطور که وزیر ارتباطات چندین مرتبه اشاره کردند، فشارها برای توقف طرح زیاد است؛ چراکه ۹۳ درصد بازار موبایل را قاچاق تشکیل می‌دهد و ذی‌نفعان این بازار برای زمین زدن رجیستری بیکار نخواهند نشست.

دبیر انجمن واردکنندگان موبایل، تبلت و لوازم جانبی با اشاره به کارشکنی‌ها پیش آمده از زمان آغاز رجیستری اضافه کرد: نفع برخی از افراد در توقف طرح است؛ بنابراین از زمان اجرای طرح یعنی ۲۸مهرماه، به روش‌های مختلف القاء ‌می‌کنند که بازار موبایل حال و روز خوشی ندارد، در حالیکه در بخش واردات رسمی، واردکنندگان مطابق قانون ثبت سفارش، در حال ثبت کالاهای خود در سامانه جامع تجارت هستند تا بتوانند هرچه سریع‌تر خلاءهای موجود در بازار را پر کنند.  

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر تنها یک مدل «آیفون X »برای اجرا از سوی سخنگوی طرح اعلام شده است، اظهار داشت: همه دستگاه‌های مجری در تلاش هستند تا زیر ساخت‌های اولیه برای فاز عملیاتی این طرح با کمترین ریسک ممکن برای طرفین تجارت قانونی این کالا صورت گیرد.

اسحاقی در پایان با تاکید بر اینکه به عنوان نماینده واردکنندگان رسمی از دولت درخواست دارم طرح رجیستری که تامین کننده منافع ملی است، هرچه زودتر اجرایی شود، گفت: امیدواریم دولت قانع شود اجرای این طرح در هفته آینده وارد فاز بعدی خود شود.

 

ارسال نظرات

آخرین اخبار