کدخبر: 2868

نفوذ یکی از مسائل خطیری است که همواره مورد توجه رهبری معظم انقلاب قرار گرفته است. لزوم بازنگری به مواضع رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص نفوذ دشمن از اوجب واجبات بوده است.

حضرت آیت الله العظمی خامنه ای مراحل برنامه دشمن جهت مقابله با انقلاب اسلامی را به 3 مرحله «براندازی»، «استحاله» و «نفوذ» تقسیم میکنند که به ترتیب تاریخی رخ داده اند.
 
به عبارت بهتر، مخالفان انقلاب اسلامی از ابتدا سراغ براندازی جمهوری اسامی به روشهای مختلف رفتند اما چون به نتیجه مطلوب دست نیافتند، برای تغییر ماهیت نظام سیاسی کشور سراغ روشهای دیگر که همان استحاله و نفوذ بود، رفتند. در حقیقت فرق روش براندازی با استحاله و نفوذ در شکل آن است اما در محتوا تفاوت مهمی ندارند. در همه این موارد روح و ماهیت و حقیقت انقلاب و جمهوری اسلامی تغییر میکند اما در روش اول، کالبد آن هم از بین میرود؛ در 2 روش دیگر، کالبد و ظاهر برای مدتی باقی میماند اما اصل دچار دگرگونی میشود.
 
برای توضیح بیشتر این مقوله، پایگاه تبیینی، تحلیلی و جریان شناسی دیدبان، اقدام به انتشار کتاب «خطر نفوذ» کرده است که محتوای آن برآمده از فرمایشات مقام معظم رهبری درباره نفوذ است.
 
 
 
 

 

ارسال نظرات

آخرین اخبار