سومین دوره مسابقه «کتاب و زندگی» با کتاب «دختر ِشینا» از شهریور 94 به مدت 4 ماه برگزار می شود.

به گزارش سرویس کتاب قزوین خبر؛سومین دوره این مسابقة سراسری کتاب‌خوانی با محوریت کتاب «دختر شینا» به همت مجمع ناشران انقلاب اسلامی و با هم‌راهی بیش از 17نهاد فرهنگی و اجتماعی، برگزار می‌شود.

کتاب «دختر شینا» خاطرات قدم‌خیر محمدی، همسر سردار شهید حاج‌ستار ابراهیمی است که توسط «بهناز ضرابی‌زاده» نوشته شده و «سوره مهر» آن‌را چاپ کرده است. این کتاب، زندگی‌نوشت عاشقانه یک دختر روستایی‌ست که در حال‌وهوای روزهای جنگ می گذرد و به رغم تعلق به ادبیات پایداری و جنگ، اثری است که عین زندگی را با تمام سختی‌ها و خوشی‌هایش، روایت می‌کند.

در این نشست، «معصومه ابراهیمی» فرزندِ راوی کتاب، «بهناز ضرابی‌زاده» نویسنده کتاب، «محمد حمزه‌زاده» مدیرعامل انتشارات «سوره مهر» و «سیدعارف علوی» مسؤول دبیرخانه مسابقه «کتاب و زندگی»؛ حضور خواهند داشت و به معرفی کتاب «دختر شینا» و تشریح دور سوم مسابقه «کتاب و زندگی» می‌پردازند.

سلسله مسابقات کتاب‌خوانی «کتاب و زندگی» از آبان‌ماه93 آغاز شده و تاکنون 2دوره از آن با محوریت کتاب‌های «من زنده‌ام» نوشته «معصومه آباد» و کتاب «خانواده» از انتشارات صهبای جهادی برگزار شده است.

طی 2دوره گذشته این مسابقه، بیش از 400هزار نسخه از کتاب «من زنده‌ام» و 200هزار نسخه از کتاب «خانواده» به فروش رفته و 70هزارنفر در مسابقه کتاب‌خوانی آن شرکت کردند. صد سفر کربلای معلی و مشهد مقدس، هزاران سکه بهار آزادی و بیش از سه میلیارد ریال هدیه نقدی، از جمله جوایز دوره‌های پیشین این مسابقات بوده است.

کتاب «دختر شینا» نیز تاکنون 15مرتبه تجدید چاپ شده و چاپ جدید آن برای مسابقه «کتاب و زندگی» با طرح جلد جدید همراه با کاهش قیمت پشت جلد، در همین هفته منتشر شده است.

نشست خبری سومین دوره مسابقه سراسری «کتاب و زندگی»، 7شهریور94 ساعت11 در سالن سلمان‌هراتی حوزه هنری برگزار می‌شود.

انتهای پیام/پایگاه اطلاع‌رسانی مجمع ناشران انقلاب اسلامی

ارسال نظرات

آخرین اخبار