افکارعمومی از مدیران سالخورده انتظار دارند تا جا را برای مدیریت جوان‌ترها باز کنند. هشتگ «استعفای شجاعانه»، برای همین، مدیران بازنشسته را دعوت به استعفای شجاعانه می‌کند.

شهریور 97 ماه خوبی برای مدیران بازنشسته نبود. تصویب قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان در مشاغل دولتی، پایانی بود بر چرخه معیوب تکرار مدیران کهنسال در پست‌های مختلف دولتی.
سال‌هاست که دانشگاه‌ها فارغ‌التحصیلان بسیاری تحویل جامعه می‌دهند اما حلقه مدیریتی در کشور در انحصار چندصد چهره تکراری است.
براساس قانون جدید، مدیران بازنشسته باید جای خود را به جوان‌ترها بدهند؛ البته جوان‌های شایسته و نه آقازاده‌های همان مدیران پیشین!
آمار دقیقی از تعداد بازنشسته‌های شاغل وجود ندارد اما برخی نمایندگان تعداد این افراد را «هزاران نفر» خوانده‌اند.
در این میان برخی چهره‌ها بیشتر مقاومت می‌کنند؛ مثا شهردارانی که می‌خواهند مستثنی باشند. در برابر این مقاومت‌ها، به‌تازگی کمپینی در فضای مجازی به راه افتاده با عنوان #استعفای_شجاعانه. کاربرانی که به این هشتگ پیوسته‌اند، می‌گویند بهتر است بازنشسته‌ها خودشان پیش از پایان مهلت قانونی 24 آبان، از پست‌های مدیریتی کناره‌گیری کنند. حتی در این کمپین پیشنهاد شده آنها که قانونا الزامی برای کناره‌گیری هم ندارند، اگر می‌بینند جوانانی شایسته حضور دارند، عرصه مدیریت را ترک کنند.
اجرای این قانون، می‌تواند انقلابی مدیریتی در کشور باشد. اگر مدیران کهنسال با شجاعت، بپذیرند که دوره اشتغال آنها به‌سر آمده است.

 

ارسال نظرات

آخرین اخبار