نازنین زاغری متولد تهران است و اوایل دهه هشتاد در برخی از روزنامه‌ها فعالیت داشته است و پس از مهاجرت از ایران در دانشگاه متروپلیتن لندن کارشناسی ارشد خود را در رشته ارتباطات گرفته است.

نازنین زاغری متولد تهران است و اوایل دهه هشتاد در برخی از روزنامه‌ها فعالیت داشته است و پس از مهاجرت از ایران در دانشگاه متروپلیتن لندن کارشناسی ارشد خود را در رشته ارتباطات گرفته است.

زاغری در یک دانشگاه انگلیسی به نام سوئز مشغول به فعالیت بود. دانشگاه انگلیسی به نام سوئَز، یکی از نشان گاه های اصلی سرویسجاسوسی انگلیس، ام‌آی6، است و یک بنیاد ایران شناسی دارد و خانم زاغری نیز در این بنیاد عضو است، در آنجا خانم زاغری با فردی به نام ریچارد رتکلیف آشنا می شود و بعد از یک سال و نیم از این آشنایی با وی ازدواج می کند. وی به واسطه همین ازدواج تابعیت انگلیسی دریافت می کند. ریچارد رتکلیف یکی از محققان حوزهخاورمیانه است که بارها به اسرائیل و چندین بار به ایران سفر کرده است. حالا خانم نازنین زاغری، این فرد ایرانی- انگلیسی در آخرین رفت و آمد خود به ایران، فروردین 95 در فرودگاه امام خمینی(ره) دستگیر می شود.

رسانه های انگلیسی و غربی در این مدت مدام با پخش گزارش ها و مصاحبه هایی می خواهند بگویند این فرد بی گناه است و برای دیدن خانواده اش به ایران آمده است. شبکه بی بی سی فارسی هم تلاش می کند که بگوید خانم نازنین زاغری هیچ خط و ربطی با این شبکه ندارد. اتفاقا خانم زاغری خودش از اعضای هسته مرکزی پروژه ایران در بی بی سی بوده است؛ پروژه ای کاملا سری و امنیتی که اهداف متعددی را دنبال کرد. این هسته شامل محمود عنایت، آدرین ونهیتن، امیلی واید و نازنین زاغری است.این چهار نفر به همراه سینا مطلبی در طول چند سال پروژه ای را پیاده کردند که نتایج سوء آن هنوز برای کشور همچنان باقی است. پروژه ای که تشکیل شبکه تلویزیونی بی.بی.سی فارسی آن هم چند ماه قبل از انتخابات 88 یکی از نتایج آن بود.

در بخش دیگری، فیش حقوقی نازنین زاغری از بی.بی.سی منتشر شد که نشان دهنده ادعاهای دروغ رسانه انگلیسی است. فعالیت های حلقه چهار نفره مذکور با عنوان «ایران پروجکت» از سال 86 به مدت سه سال دنبال می شد. این حلقه افراد مختلف را با عنوان آموزش خبرنگاری جذب و آنان را برای اهداف مدنظر خود آموزش و تربیت می کردند. ازجمله این فعالیت ها اقدام جاسوسی و فعالیت های ضدامنیتی در فضای مجازی بوده است.

در ادامه توییت های موافق و مخالف نازنین زاغری را مشاهده می کنید. در ادامه توییت های موافق و مخالف نازنین زاغری را در برنامه #توئیت_نما مشاهده می کنید.

 

ارسال نظرات

آخرین اخبار