یک عکاس گفت: دینداری، متعهد بودن به انقلاب اسلامی و همچنین بیان حقیقت در یک عکس یکی از مهمترین شاخصه های یک عکاس خبری است.

ابوالفضل سلیمی، یکی از عکاسان خبری استان قزوین در گفت وگو با پایگاه خبری قزوین خبر، با اشاره به اینکه تعهد و واقع گرایی لازمه یک عکاس متعهد است، اظهار کرد: عکاس متعهد، از سیاه نمایی و بیان صرف سیاهی در جامعه پرهیز خواهد کرد و سعی میکند در کنار تلخی‌ها تصاویر مفید و واقعیت گرایانه را به جامعه نشان دهد.

وی در پاسخ به این سوال که چه عکسی، عکس خوب تلقی می شود، افزود: عکسی که چارچوب و ویژگی های مهم یک اتفاق را با به کارگیری قواعد و فنون عکاسی حرفه ای در یک لحظه ثبت کند یک عکس خوب معرفی می شود.

سلیمی ادامه داد: به عنوان مثال در یک افتتاحیه لحظه افتتاح بسیار مهم است و در یک بازدید نه تنها خود بازدید کننده بلکه مکان، اشیاء و دیگر عواملی که در آن مکان حضور دارند بسیار مهم است و در کنار همدیگر این عوامل چیدن هنر یک عکاس خبری خوب است.

وی با اشاره به وضعیت عکاسان قزوینی بیان کرد: قزوین پیشینه خوبی در پرورش عکاسان خبری در کشور دارد و در حال حاضر نام این عزیزان در ابتدای لیست عکاسان خبری آورده میشود اما امروز وضعیت به گونه‌ای دیگر شده و در اغلب نشریات و هفته نامه‌ها و روزنامه ها از عکاس استفاده نمیشود بلکه تلفن های همراه، با قاب های دارای ایراد جای دوربین های عکاسی را گرفته و نقش عکاس روز به روز کمرنگ می شود.

این عکاس خبری استان اضافه کرد: اهمیت ندادن به کار عکاسان خبری، محدود کردن، بی احترامی های مکرر، استفاده از افراد غیرمتخصص در بحث عکاسی خبری، عدم وجود بیمه عکاسان خبری ،عدم بیمه تجهیزات عکاسی وصول نشدن مطالبات گوشه ای از دغدغه های عکاسان خبری است.

وی در پایان یادآور شد: خانه مطبوعات می تواند با راه انداختن مجمع عکاسان خبری در زیر مجموعه خود، داشتن یک نماینده از عکاسان خبری در اعضای خانه مطبوعات و همچنین تصویب نرخ مشخص و واحد برای فروش تصاویر برای نشریات مختلف می تواند کمک کوچکی به عکاسان خبری یا همان سنگربانان بی سنگر کند.

 

 

 

 

ارسال نظرات

آخرین اخبار