عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به صفات امام علی(ع) گفت: خنده‌رویی از صفات بارز ایشان بود.

به گزارش قزوین خبر؛به نقل از روابط عمومی اندیشه‌های آسمانی، حسن رحیم پورازغدی ظهر امروز مراسم اندیشه‌های آسمانی، اظهار داشت: سبک زندگی شیعه علی با غیرشیعه باید تفاوت داشته باشد، در جامعه دینی همه باید با هم خوش اخلاق باشند و نیز بین جامعه مسلمان و غیرمسلمان باید تفاوتی باشد.

وی افزود: پیامبر در آخرین سفر حج به سخنرانی در هوای گرم عربستان پرداختند، تا آن زمان در دنیا چنین سخنرانی وجود نداشته است، ایشان در این سخنرانی عظیم با حضرت علی (ع) بیعت کردند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به فرهنگ غدیری و اسلام ناب برای زنان، گفت: غدیر به مردان می‌گوید با همسران خود با ادب، تواضع و عشق خدمت کنید، امیرالمومنین خطاب به مردان می‌فرمایند نگاهتان به زن باید محترم باشد، مردان وظیفه دارند یک زندگی مرفه و مشروع برای زن فراهم کنند و این‌گونه خداوند از مردان راضی بوده، تلاش برای یک زندگی شرافتمندانه برای همسر و فرزندان برای مرد واجب است.

رحیم پورازغدی بیان کرد: قرآن کریم به مردان می‌گوید گناه بزرگی است که هنگام طلاق زن را تحت فشار قرار دهید و نباید چیزی را که به زن داده‌اید از او بگیرید، با زنان درست رفتار کنید حتی اگر قرار است از یکدیگر جدا شوید.

وی ادامه داد: احترام به زن جهاد فی سبیل الله است، تا می‌توانید به زنان‌تان نیکی کنید و صحیح سخن بگویید، حتی اگر زن ظالم است، مرد باید گذشت کند، تحمل کردن همسر بداخلاق و گذشت و تحمل نسبت به همسر، یکی از وعده‌های بهشت از سوی خداوند است.

رحیم پورازغدی با اشاره به یک اصل غدیری گفت: باید ادب و تواضع در خانواده اسلامی باشد. تنها خداوند عظمت دارد و در جامعه هیچ کسی نباید خود را برتر و دیگری را پست‌ ببیند؛ مردسالاری، زن سالاری و کودک سالاری غلط است زیرا در خانواده اسلامی باید خداسالاری باشد.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی اضافه کرد: روایت داریم، مومنین‌ترین شما کسی است که با خانواده لطیف‌ترین رفتار را دارد، حضرت علی (ع) می‌فرماید، جامعه و خانواده اسلامی عشق محور است، هرچه که در جامعه محبت و عشق را تقویت می‌کند، آن را تقویت و هرچه که محبت خانواده را کاهش می‌دهد، را تضعیف سازید.

رحیم پورازغدی با بیان اینکه حضرت علی (ع) شاگرد اول مدرسه پیغمبر بود، گفت: هیچ ایرادی به امام (ع) وارد نبوده است، ایشان مرد عالم و عادل هستند، اما ایراداتی که از علی (ع) گرفتند این بود که خلیفه اسلام نباید جوان باشد و اینکه علی (ع) زیاد می‌خندد و سبک است.

وی با بیان اینکه خنده‌رویی از صفات بارز حضرت علی (ع) بود، متذکر شد: باید متواضع و مودب باشید، در حال اینکه مدیری قاطع هستید، مدیریت غیر از تکبر است و حضرت علی (ع) اهل شوخی و مزاح بودند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در خصوص تعالیم غدیری بیان کرد: حضرت فاطمه (س) می‌فرماید، نشانه جامعه مومن این است که مردم همواره با لبخند با یکدیگر رو به‌رو شوند.

رحیم پورازغدی متذکر شد: هرچه که محبت و عشق را در خانواده و جامعه تقویت می‌کند واجب است، از جمله این موارد خوش اخلاقی، محبت کردن، گذشت، کینه و حسادت نورزیدن، ادب، عشق، لبخند، خدمت به یکدیگر و تواضع است.

انتهای پیام/

 

ارسال نظرات

آخرین اخبار