عباسی ‌در گفتگو با «سراج24»:

کدخبر: 4190

مدیر مرکز بازی و نرم‌افزارهای تلفن همراه سازمان سراج گفت: در دنیا تعداد زیادی از بازی‌ها برای کودکان ساخته می‌شود ولی در کشورمان تعداد بازی‌سازها زیاد نیستند و این باعث می‌شود که دیگران برای کودکان ما بازی بسازند و عملاً فرزندان ما را دیگران آموزش می‌دهند و تربیت می‌کنند.

مهدی عباسی مدیر مرکز بازی و نرم‌افزارهای تلفن همراه سازمان سراج در گفت‌وگو با سراج‌24، اظهار کرد: «شتاب ویکند آنلاین کودک» توسط سازمان سراج به‌منظور کامل کردن چرخۀ تولید و انتشار بازی و آموزش ساخت اپ، بازی آموزشی و کسب درآمد از آن برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: برای ثبت‌نام در «شتاب ویکند آنلاین کودک» هیچ محدودیت سنی وجود ندارد و علاقه‌مندان تا 27 بهمن‌ماه می‌توانند برای ثبت‌نام به آدرس http://shetab.info مراجعه کنند.

مدیر مرکز بازی و نرم‌افزارهای تلفن همراه سازمان سراج عنوان کرد: این‌یک رویداد استارت‌آپ ویکند است که در آن یکسری استارت‌آپ به وجود می‌آید؛ بر اساس زمان‌بندی سه‌شنبه 28 بهمن یک پیش‌رویداد برگزار و در آن مسائل کلی برای علاقه‌مندان بیان می‌شود، رویداد اصلی نیز روزهای چهارشنبه، پنج‌شنبه و جمعه 29 بهمن تا اول اسفند برگزار خواهد شد.

عباسی با تأکید بر توانمندسازی جوانان مستعد خاطرنشان کرد: این استارت‌آپ با هدف شناسایی نیروهای فعال و توانمند در حوزه تولید بازی و اپلیکیشن و آموزش کسب درآمد دلاری از بازی‌ها و اپلیکیشن‌ها برگزار می‌شود؛ همچنین در این رویداد بنا داریم بازی‌های آموزشی برای مخاطب پیش‌دبستانی 3 تا 7 سال ساخته شود.

بازی‌ها، ذهن و فکر کودکان را می‌سازند

مدیر مرکز بازی و نرم‌افزارهای تلفن همراه سازمان سراج با تأکید بر اینکه کودکان ما در شبکه‌های اجتماعی حضور ندارند، تشریح کرد: کودکان ما قبل از سنین نوجوانی در شبکه اجتماعی حضور ندارد بلکه بازی می‌کنند و یا از برنامه آموزشی استفاده می‌کند؛ اما نکته مهم اینجاست که فضای بازی‌ها و برنامه‌های آموزشی ذهن و فکر کودکان را می‌سازد و این‌یک مسئله استراتژیک است.

عباسی با اشاره به اینکه ساخت بازی موضوع پیچیده‌ای نیست، بیان کرد: جوانان ایرانی می‌توانند بازی بسازند برای همین امر مسیری برای بازی‌ساز شدن علاقه‌مندان این حوزه طراحی کردیم؛ در گام نخست آموزش خواهند دید و مرحله‌به‌مرحله ارتقا پیدا خواهند کرد و در نهایت علاقه‌مندان طی چند سال بازی‌ساز حرفه‌ای خواهند شد.



وی متذکر شد: اگر همه بازی‌ها را آسیب‌زا بدانیم نگاه درستی نیست چون خیلی از بازی‌هایی که در دنیا وجود دارد برای کودکان ما نیز قابل توصیه است، اما حتی در بازی‌هایی که مشکل ندارند نگاه غربی وجود دارد و اغلب با فرهنگ ایرانی سازگار نیست.

مدیر مرکز بازی و نرم‌افزارهای تلفن همراه سازمان سراج یادآور شد: فراموش نکنیم که بخشی از بازی‌های دنیا مضر است و در آن خشونت و ترویج مسائل جنسی وجود دارد که اثرات نامطلوبی روی روح و روان کودکان و نوجوانان ما می‌گذارند.

 

 

ارسال نظرات

آخرین اخبار