رضا تقی‌پور

کدخبر: 4112

اگر خوب به کاریکاتورها بنگریم چهره ای که کاریکاتوریست موهن در ذهنش از پیامبر خدا دارد، همان چهره خشن و کریه اربابان سلفی است که فاصله عمیق با واقعیت وجود مبارک رسول اکرم دارد. چهره‌ پیامبری که دغدغه‌اش نجات انسان ها بود کجا و چهره‌ای که شرارت در آن عیان است.

به گزارش قزوین خبر؛ کوچه‌های مدینه را قدم زنان طی می‌کرد تا به مسجد برسد، در میان راه مردی جلوی راهش را گرفت و ادعای طلب کرد، پیامبرخدا (ص) در کمال ادب و با خوشرویی در جواب گفت که بدهی‌ای به شما ندارم اما فی الحال پولی با خود نیاوردم، اجازه بده برگردم به سمت خانه تا پولی برایت فراهم کنم. مرد عرب که یهودی بود با تندی و بی ادبی گفت اجازه نمی‌دهم حتی یک قدم هم برداری، هر چه پیامبر با رأفت با او برخورد کرد، مرد یهودی بیشتر خشونت نشان داد تا آنجا که عبا و ردای پیامبر اکرم را گرفت و به دور گردن حضرت پیچید تا اثر قرمزی آن در گردن پیامبر به جا ماند.

حضرت با این پیشامد در رسیدن به مسجد برای نماز تاخیر کردند و مسلمین دیدند که حضرت نیامدند، بر سر صحنه رسیدند و خواستند آن یهودی را کتک بزنند که حضرت فرمودند: من خودم می‌دانم با رفیقم چه کنم شما کاری نداشته باشید؛ پیامبر اکرم (ص) آنقدر از خود نرمش نشان داد که یهودی مسلمان شد و پیامبر را مورد خطاب قرار داد و گفت: شما با داشتن قدرت، وقتی فردی که قدرتی ندارد را این همه تحمل می کنید بیانگر این است که شما یک فرد عادی نیستید و این قدرت از سوی خدا به شما عنایت شده است لذا آن یهودی همانجا به پیامبر اسلام (ص) ایمان آورد و مسلمان شد.

این تنها بخشی از رفتارهای پرمهر پیامبری است و همگان ایشان را اسوه اخلاق و مدارا با مردم زمانش و دلسوز امتش تا روز قیامت می‌‍‌‌‌شناسند. پیامبری که حالا پس از 14 قرن، سوژه تمسخر مجله شارلی ابدو می‌شود.

این اولین بار نبود که مجله شارلی ابدو با کشیدن کاریکاتور پیامبر خدا دل انسان‌های آزاد در عالم را به درد آورد، بلکه سابقه این هتک حرمت به چند سال قبل می‌رسد که این مجله با عنوان آزادی بیان اقدام به انتشار کاریکاتورهای توهین آمیزی به ساحت مقدس رسول خدا کرد و در پی این عمل ملت‌های مختلفی در جهان دست به اعتراض زدند‌ اما در همان ایام شیوه غلط دو تن از جریان‌های انحرافی اسلام در مواجهه با این عمل زشت سبب شد تا این مسببان این اقدام هتاکانه در موضع مظلومیت قرار بگیرند.

7 ژانویه سال 2015 حداق 2 مهاجم مسلح (به نامهای سعید کواشی و شریف کواشی) وارد ساختمان دفتر شارلی ابدو در خیابان نیکولا اپِر پاریس شدند و با اسلحه‌های اتوماتیک ازجمله کلاشنیکف به‌سوی نگهبانان این دفتر و کارکنان آن آتش گشودند که منجر به کشته شدن حداقل 12 نفر و جراحت شدید حداقل 10 تن شد. 2 نفر از کشته شدگان افسر پلیس نگهبان بودند.

خروجی این رفتار و دیگر اقدامات خشونت بار در پاریس سبب شد مجله ای که به ادعای یورونیوز در هر شماره فروشی بیش از 30 هزار نسخه را تجربه نکرده بود به ناگاه 8 میلیون نسخه بفروشد. سپتامبر امسال نیز یک روز قبل از دادگاه رسیدگی به پرونده 13 متهم به دست داشتن در حادثه تیراندازی در دفتر این نشریه در سال 2015، کاریکاتورهای موهن به حضرت ختمی‌مرتبت پیامبر اکرم(ص) را بازنشر کرد. این بار نیز در کنار اعتراضات صحیح توسط عموم مردم مسلمان، دو اقدام خشونت بار دیگر، اذهان عمومی را تحت الشعاع قرار داد؛ در یکی از این اقدامات، دو عابر با چاقو نزدیک دفتر سابق نشریه شارلی ابدو در پاریس به شدت زخمی شده‌اند و اقدام دیگر بریدن سر معلم تاریخ در کلاس درس بود. ماجرا از این قرار است که مردی جوان با یک چاقوی بزرگ در دست و بر زبان آوردن عبارت «الله اکبر» به پارتی در خیابان نزدیک مدرسه حمله کرد. پس از کشته شدن معلم، مردم ماجرا را به پلیس خبر دادند و قاتل فراری در شهر «اِرانی» در حومه پاریس به دام افتاد و در ادامه با شلیک چند گلوله کشته شد.

گرایش به دین اسلام در فرانسه طی دو دهه اخیر رشد قابل توجهی داشته و در این میان متأسفانه عقاید سلفی خالی از عقل و منطق با همراهی دلار‌های سعودی، توانسته جذب قابل توجهی را در میان جوانان تشنه معنویت به خود اختصاص دهد. خصوصاً پس از ظهور داعش بخش عمده‌ای از جوانان مشتاق رسول خدا مقهور تبلیغات دروغین شیاطین سلفی شدند و تن به کشتار مردم بی‌گناه برای رسیدن به بهشت موعود دادند.

این جریان دورغین از انگیزه‌های به اصطلاح مذهبی برای جذب مسلمانان جوان استفاده می‌کند و یک نسخه تحریف شده از اسلام در اختیار جوانان قرار می‌دهد. دشمنان اسلام می‌خواهند چهره دین مبین اسلام که مملو از زیبایی است را مخدوش کنند و به قلب‌های آگاه بگویند بترسید از این پیامبری که رحمت العالمین است.

اگر خوب به کاریکاتورها بنگریم چهره ای که کاریکاتوریست موهن در ذهنش از پیامبر خدا دارد، همان چهره خشن و کریه اربابان سلفی است که فاصله عمیق با واقعیت وجود مبارک رسول اکرم دارد. چهره‌ پیامبری که دغدغه‌اش نجات انسان ها بود کجا و چهره‌ای که شرارت در آن عیان است.

حال زمان آن رسیده تا بنشینیم و با خود فکر کنیم که ما برای معرفی بزرگمرد مهربان عالم چه کرده‌ایم؟!

انتهای پیام/سراج24

ارسال نظرات

آخرین اخبار