دبیر ستاد مردمی جبهه فرهنگی استان قزوین گفت: برای دومین سال کاروان «سفیر آفتاب» در قالب یک آمفی تئاتر متحرک با ا جرای برنامه های فرهنگی و هنری به نقاط مختلف استان سفر خواهد کرد.

عباس کاظمی دبیر ستاد مردمی جبهه فرهنگی استان قزوین به حلقه وصل گفت: این کاروان برای دومین سال با اجرای برنامه های فرهنگی و هنری به نقاط مختلف استان قزوین سفر خواهد کرد.

وی بیان داشت: «سفیر آفتاب» یک آمفی‌تئاتر متحرک است که امکان اجرای برنامه در قالب‌های صوتی، تصویری و نمایشی را ایجاد می‌کند.

کاظمی ادامه داد: صحنۀ اجرای برنامه، سیستم صوتی مناسب، صفحه نمایش LED از جمله امکانات تجهیز شده بر روی این تریلی است که توسط سازمان اوج تدارک دیده شده و حدود بیست روز از نهم مردادماه مهمان استان قزوین خواهد بود.

دبیر ستاد جبهه فرهنگی استان قزوین افزود: برنامه‌های کاروان سفیر آفتاب از اذان مغرب با برگزاری نمازجماعت در محل اجرای برنامه شروع می‌شود و شامل بخش‌های مختلفی از قبیل آیتم‌های نمایشی، مسابقه، حضور کارشناس، سرود، پخش کلیپ و غیره است که در تمام این آیتم‌ها از ظرفیت‌های خود استان استفاده شده است.

این فعال فرهنگی تصریح کرد: این برنامه هر روز در یکی از شهرها و بخش‌های تابعه میزبان این کاروان خواهد بود و چند برنامه هم در بوستان‌های شهر قزوین اجرا خواهد شد که در موعد خود اطلاع‌رسانی می‌شود.

وی خاطر نشان کرد: از دغدغه‌های راه‌اندازی این کاروان تقویت گروه‌های هنری شهرستانی است که در همین رابطه سه‌گروه سرود از بخش‌های مختلف استان در قالب این کاروان به اجرای برنامه می‌پردازند. امیدواریم این کاروان نقطه عطفی برای خروج سرود استان قزوین از مهجوریت باشد، چرا که استان قزوین در دوران دفاع‌مقدس از قطب‌های سرود کشور بوده است و باید به زودی مجددا به این مهم دست یابد.  

کاظمی اضافه کرد: این برنامه خانواده‌محور خواهد بود و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی این نهاد خصوصاً در حوزه تربیت فرزند، اعتیاد و تحکیم خانواده را در قالب‌های مختلف برنامه مورد بررسی قرار می‌دهد.

دبیر جبهه فرهنگی قزوین ادامه داد: همچنین آیتم ویژه اربعین هم در پایان هر اجرا برای عموم شهروندان با حال و هوای پیاده روی بزرگ اربعین حسینی به نمایش در خواهد آمد.

وی بیان داشت: از عموم مردم استان دعوت می‌کنیم تا با همراهی و استقبال خود از برنامه‌های این کاروان، به اهداف فرهنگی این حرکت کمک کنند.  

 

ارسال نظرات

آخرین اخبار