آجرلو خبر داد:

کدخبر: 3318

دکتر آجرلو با بیان اینکه ۱۸۸۵ اثر از ۷۸۰ هنرمند داخلی و خارجی به سومین جشنواره حقوق بشر آمریکایی ارسال شده است، گفت: از ۲۶ استان کشور در این جشنواره شرکت کردند.

دکتر اسماعیل آجرلو، امروز نهم تیر در نشست خبری سومین جشنواره بین المللی حقوق بشر آمریکایی که در سالن امیرحسین فردی حوزه هنری برگزار شد، گفت: این جشنواره در دور سوم فراخوان خود را در سال قبل اعلام کرد. مراسم اختتامیه و اهدای جوایز سومین جشنواره بین المللی حقوق بشر آمریکایی سه شنبه 12 تیر در تالار اندیشه حوزه هنری برگزار خواهد شد.

 

دکتر آجرلو در مورد اهداف جشنواره حقوق بشر آمریکایی عنوان کرد: موضوع حقوق بشر و بررسی عملکرد ایالت متحده در مورد نقض حقوق بشر یک موضوع استراتژیک و حایز اهمیت است. این مسئله علاوه بر اینکه کارکرد داخلی دارد بعد بین المللی وسیعی داشته است. ایالت متحده از مدعیان حقوق بشر هست اما در این زمینه رفتار متناقضی داشته و جزو بزرگترین کشورهایی هست که حقوق بشر را نقض کرده است.

 

وی با بیان اینکه در جشنواره بین المللی حقوق بشر آمریکایی در سه بعد به نقض حقوق بشر توسط آمریکا پرداختیم، تصریح کرد: نقض حقوق بشر در درون کشور آمریکا، نقض حقوق بشر توسط ایالات متحده در سطح جهان، نقض حقوق بشر توسط آمریکا نسبت به مردم ایران سه موضوعی است که در چندین بخش در جشنواره بین المللی حقوق بشر آمریکایی مورد توجه قرار گرفت.

 

دبیر جشنواره بین المللی حقوق بشر آمریکایی خاطرنشان کرد: این جشنواره بخش علمی هم دارد که در دو گرایش مقالات علمی پژوهشی و کتاب است که با استقبال دانشگاهیان مواجه شد. سه پنل در مورد نقض حقوق بشر توسط ایالت متحده سه شنبه 12 تیر از ساعت 14 تا 17 در تالار مهر حوزه هنری با حضور اساتید دانشگاه برگزار می شود. طبق سال های قبل گرایش هنری را در بخش های موشن گرافیک، اینفوگرافیک، کارتن، پوستر و کاریکاتور داریم. بخش ادبی شامل شعر هجو و داستان کوتاه است. امسال گرایش رسانه ای را به جشنواره اضافه کردیم. صفحات مجازی، اپلیکیشن های موبایلی، کلیپ و ایده پردازی بازی های رایانه ای در این بخش جا گرفتند.

 

دکتر آجرلو با اشاره به اینکه هزار و 885 اثر از 780 هنرمند داخلی و خارجی در سومین جشنواره حقوق بشر آمریکایی ارسال شده است، گفت: هزار و 270 اثر از 574 هنرمند داخلی و 611 اثر از 215 هنرمند خارجی به این دور از جشنواره ارسال شدند. جشنواره امسال نسبت به سال قبل از نظر تعداد شرکت کنندگان و تعداد آثار پیشرفت 50 درصدی داشته است. از 40 کشور خارجی دریافت آثار داشتیم.

 

وی اظهار داشت: از 26 استان کشورمان در این دوره از جشنواره اثر دریافت کردیم که این امر نشان می دهد هنرمندان و اندیشمندان از همه استان ها به موضوع نقض حقوق بشر توسط آمریکا حساس هستند. جشنواره حقوق بشر آمریکایی در هر دوره گرایش های هنری خود را افزایش داده است. امسال بخش نماهنگ را در قسمت هنری اضافه کردیم که با استقبال خوبی مواجه شد. احتمال دارد در سال های آینده بخش سینما و نمایش را اضافه کنیم. در این دوره از جشنواره دو بخش تقدیری و برگزیده داریم. تعدادی از آثار که به مرحله نهایی راه یافتند، تقدیر می شوند. در کارتون و انیمیشن پنج اثر تقدیری خواهیم داشت. در هر گرایش سه نفر برگزیده می شوند و جایزه به آنها اهدا می شود. امسال مجموعه مقالات برگزیده جشنواره درجه علمی پژوهشی دریافت می کنند و کتاب مجموعه آثار جشنواره نیز در روز اختتامیه رونمایی می شود.

 

دبیر جشنواره بین المللی حقوق بشر آمریکایی در مورد دستاوردهای این جشنواره یادآور شد: در این سه سال به این نکته رسیدیم که ظرفیت زیادی نسبت به موضوع حقوق بشر آمریکایی در اهالی فرهنگ و هنر و اندیشمندان کشورمان وجود دارد. همچنین ظرفیت غیرقابل تصوری در تمام قاره ها نسبت به حقوق بشر وجود دارد. ما این ظرفیت ها را شناختیم، به واسطه این جشنواره ارتباطات جدیدی بین هنرمندان در نقاط مختلف جهان ایجاد شد. برخی هنرمندان به طور زنجیروار به هنرمندان دیگر در سایر کشورها وصل شدند، بدین ترتیب در سال های آینده می توانیم کمپین حقوق بشر را راه اندازی کنیم. بازخوردهایی که در هر دوره از جشنواره می گیریم باعث می شود که تصمیم گیریم در دوره بعدی چه گرایش هایی را اضافه کنیم. همچنین امسال با کمک رایزنان فرهنگی در نظر داریم دور سوم نمایشگاه آثار جشنواره حقوق بشر آمریکایی را در سایر کشورها داشته باشیم.

 

پایان پیام/

 

ارسال نظرات

آخرین اخبار